Bax service

naarmate ze nu ook verhuur van materiaal en gear doen, denk ik dat er na de de verhuur veel als B-stock wordt verkocht
 
Ach, als je alle winkels links moet laten liggen waar op internet over wordt geklaagd kun je nergens meer iets kopen. Ik ga uit van mijn eigen ervaring, en die is bij Bax bijna altijd goed en zeker niet slechter dan bij de andere online muziekboeren.
 
Idd. Meeste wat ze verzenden kan ermee door. Ik heb trouwens ook redelijk vaak wat gekregen wat B-stock had moeten zijn en gewoon voor niet B-stock werd verkocht. Dat kan natuurlijk ook niet anders met een beleid waar je spullen kan terugsturen.. maar afentoe gokje met B-stock nemen kan geen kwaad..
Heb met Thomann ook wel goeie ervaringen.. De MC707 die ik laatst (niet bij Bax) kocht was duidelijk ook al een keer uitgepaktgeweest. iRig Audiointerface voor de iPad laten versturen door es 'n keer iemand anders dan Bax. 1 van de volume pots was geen beweging in te krijgen en duidelijk al een keer uitgepakt.. gewoon voor volle prijs gekocht. etc... Overal is wel wat ja..

Midi Amsterdam heb ik laatst mijn ERM multiclock besteld. Qua levertijd had ik em net zo goed bij Thomann kunnen bestellen.. had ze een paar dagen na de bestelling toch maar es gebeld hoe en wat... dacht dat het 'n week geduurd heeft voordat ik em had. Geen probleem verder maar dat is bij Bax toch wel anders.. ook de nieuwe Blofeld die ik bestelde na de B-stuk zou een levertijd van 10 dagen hebben.. die was er al na 3 dagen check ik net.
 
Voor de rest geen problemen te bespeuren dus gezien de prijs hou ik hem (tips voor verdoezelen van de schade zijn welkom)
Vervelend dat ze je nou toch dit verkopen, ik hoop dat ie voor de rest in orde is.
Kijk even voor lak- of meubelstiften, dat kan helpen of eventueel donkere was.
 
Voor de rest is hij helemaal in orde, ik heb ondertussen de tijd gehad om hem eens goed van dichtbij te bekijken en testen.
Volgens de website ging het dus om een ontbrekende doos...
Maar goed: Ik heb er uiteindelijk bijna 300 euro minder voor betaald dan Thomann's beste aanbod. Dus aangezien het een zij-paneel betreft dat eventueel vervangen kan worden hou ik hem, maar het is de zoveelste ervaring met Bax waar ik verre van enthousiast over ben, en die 300 euro spendeer ik graag ergens anders...
 
Voor de rest is hij helemaal in orde, ik heb ondertussen de tijd gehad om hem eens goed van dichtbij te bekijken en testen.
Volgens de website ging het dus om een ontbrekende doos...
Maar goed: Ik heb er uiteindelijk bijna 300 euro minder voor betaald dan Thomann's beste aanbod. Dus aangezien het een zij-paneel betreft dat eventueel vervangen kan worden hou ik hem, maar het is de zoveelste ervaring met Bax waar ik verre van enthousiast over ben, en die 300 euro spendeer ik graag ergens anders...
weet niet wat je betaald heb voor je Summit, maar hij stond onlangs nog aan 1699€ nieuw, bij minstens 2 winkels, prijs is nu wel boven de 2000€ gegaan. Heb tijdje ook interesse gehad, maar ben uiteindelijk gezwicht voor Hydrasynth.
 
Ja, die prijs is enorm gestegen. Die b-stock kostte nu zo veel, nieuw wisselt het enorm maar op sommige plaatsen is het 2100...

In elk geval: Bax is kut, maar Novation niet. Ze sturen nu nieuwe end cheeks op, gratis.
Zo is Novation! steeds goede service van henzelf.
 
In elk geval: Bax is kut, maar Novation niet. Ze sturen nu nieuwe end cheeks op, gratis.
Netjes opgelost van ze!
Qua service een van de beste bedrijven die er zijn alsook de chatservice waar ik hele goede ervaringen mee heb.
Hun produkten zijn ook nog 'ns goed als het om kwaliteit gaat; what's not to like?
kunnen veel merken een voorbeeld aan nemen.
 
Een aantal weken terug een mpc one besteld met een 10% kortings code, niet op voorraad en de nodige weken levertijd. Uiteindelijk een mail van bax dat ze contact hadden gehad met de levenrancier en de mpc one niet meer geleverd werd. Op de bax site stond hij toen als 'uit assortiment'. Ik mocht kiezen om wat anders te bestellen of mijn geld teruggestort krijgen.

Ik zag ineens een B-stock mpc one staan staan en mailde dat ik die wel wilde. De mailwisseling over en weer ging vrij traag vanaf het begin. Dus die b-stock was al lang weg. Geld terug dan maar, waarbij ik vroeg of ik een nieuwe kortingscode zou mogen, gezien ik hem niet had kunnen benutten. Dat kon, en de code werd hersteld en moest handmatig ingevoerd worden, dus moest dan even mailen bij een nieuwe bestelling.

Een aantal dagen later staat de mpc one weer als leverbaar 4 werkdagen. In het winkelmandje maar weer, en mailen. Het duurde een paar dagen en de mpc one was 55 euro duurder geworden. Weer mailen dat ik hem wel voor het originele bedrag in mijn mandje had gedaan in afwachting van het handmatig invoeren van de kortingscode.

Ik werd gebeld door Bax, dat er veel onduidelijkheid geweest was vanuit de leverancier, en dan de mpc inmiddels wel leverbaar was in een aantal weken. Ze konden mij originele eerste bestelling weer herstellen/activeren en een betalingslink sturen. Dat is toch netjes:)

Aan de ene kant is het wat gedoe, maar gelukkig had ik geen haast. De snelheid van communicatie en onduidelijkheid van levertijden kunnen beter. De aangedragen oplossingen waar ik om vroeg gingen zij mee akkoord en dat is nice!

Verder helpt het altijd om netjes en vriendelijk te communiceren, waarbij je natuurlijk best kan laten weten dat je iets vreemd of jammer vindt. Samenwerking komt van 2 kanten.
 
Aan de ene kant is het wat gedoe, maar gelukkig had ik geen haast. De snelheid van communicatie en onduidelijkheid van levertijden kunnen beter. De aangedragen oplossingen waar ik om vroeg gingen zij mee akkoord en dat is nice!
Zeker wel wat gedoe maar uiteindelijk is het toch netjes opgelost.
Nou stond Bax al een tijd bekend om het niet altijd even nauwkeurig zijn als het om levertijden gaat maar momenteel denk ik dat heel veel winkels problemen hebben als het om nauwkeurigheid van leveren gaat.
Als je de laatste tijd al de berichten in de media ziet dan is het momenteel in veel branches lastig door tekorten aan chips, supergrote vraag en/of leveringsproblemen wereldwijd en prijzen van grondstoffen en prijzen van verscheping van containers die de pan uit rijzen.
 
Een aantal weken terug een mpc one besteld met een 10% kortings code, niet op voorraad en de nodige weken levertijd. Uiteindelijk een mail van bax dat ze contact hadden gehad met de levenrancier en de mpc one niet meer geleverd werd. Op de bax site stond hij toen als 'uit assortiment'. Ik mocht kiezen om wat anders te bestellen of mijn geld teruggestort krijgen.

Ik zag ineens een B-stock mpc one staan staan en mailde dat ik die wel wilde. De mailwisseling over en weer ging vrij traag vanaf het begin. Dus die b-stock was al lang weg. Geld terug dan maar, waarbij ik vroeg of ik een nieuwe kortingscode zou mogen, gezien ik hem niet had kunnen benutten. Dat kon, en de code werd hersteld en moest handmatig ingevoerd worden, dus moest dan even mailen bij een nieuwe bestelling.

Een aantal dagen later staat de mpc one weer als leverbaar 4 werkdagen. In het winkelmandje maar weer, en mailen. Het duurde een paar dagen en de mpc one was 55 euro duurder geworden. Weer mailen dat ik hem wel voor het originele bedrag in mijn mandje had gedaan in afwachting van het handmatig invoeren van de kortingscode.

Ik werd gebeld door Bax, dat er veel onduidelijkheid geweest was vanuit de leverancier, en dan de mpc inmiddels wel leverbaar was in een aantal weken. Ze konden mij originele eerste bestelling weer herstellen/activeren en een betalingslink sturen. Dat is toch netjes:)

Aan de ene kant is het wat gedoe, maar gelukkig had ik geen haast. De snelheid van communicatie en onduidelijkheid van levertijden kunnen beter. De aangedragen oplossingen waar ik om vroeg gingen zij mee akkoord en dat is nice!

Verder helpt het altijd om netjes en vriendelijk te communiceren, waarbij je natuurlijk best kan laten weten dat je iets vreemd of jammer vindt. Samenwerking komt van 2 kanten.
Ah, dat verklaart (soort van) waarom die MPC's ineens uit assortiment waren.
Ik heb soortgelijke ervaringen met Bax. Duurt lang, maar we komen er wel uit.
 
Een aantal weken terug een mpc one besteld met een 10% kortings code, niet op voorraad en de nodige weken levertijd. Uiteindelijk een mail van bax dat ze contact hadden gehad met de levenrancier en de mpc one niet meer geleverd werd. Op de bax site stond hij toen als 'uit assortiment'. Ik mocht kiezen om wat anders te bestellen of mijn geld teruggestort krijgen.

Ik zag ineens een B-stock mpc one staan staan en mailde dat ik die wel wilde. De mailwisseling over en weer ging vrij traag vanaf het begin. Dus die b-stock was al lang weg. Geld terug dan maar, waarbij ik vroeg of ik een nieuwe kortingscode zou mogen, gezien ik hem niet had kunnen benutten. Dat kon, en de code werd hersteld en moest handmatig ingevoerd worden, dus moest dan even mailen bij een nieuwe bestelling.

Een aantal dagen later staat de mpc one weer als leverbaar 4 werkdagen. In het winkelmandje maar weer, en mailen. Het duurde een paar dagen en de mpc one was 55 euro duurder geworden. Weer mailen dat ik hem wel voor het originele bedrag in mijn mandje had gedaan in afwachting van het handmatig invoeren van de kortingscode.

Ik werd gebeld door Bax, dat er veel onduidelijkheid geweest was vanuit de leverancier, en dan de mpc inmiddels wel leverbaar was in een aantal weken. Ze konden mij originele eerste bestelling weer herstellen/activeren en een betalingslink sturen. Dat is toch netjes:)

Aan de ene kant is het wat gedoe, maar gelukkig had ik geen haast. De snelheid van communicatie en onduidelijkheid van levertijden kunnen beter. De aangedragen oplossingen waar ik om vroeg gingen zij mee akkoord en dat is nice!

Verder helpt het altijd om netjes en vriendelijk te communiceren, waarbij je natuurlijk best kan laten weten dat je iets vreemd of jammer vindt. Samenwerking komt van 2 kanten.
Beetje met een omweg, maar gelukkig is het alsnog goed opgelost!
 
Koop alleen artikelen die Bax nog op voorraad heeft. Anders krijg je te maken met steeds verder tegenvallende wachttijden (tenenkrommend). Wat me wel meevalt is dat later gegeven kortingen toch werden teruggestort op mijn rekening b.v. Moog Sirin waarop ik tot 2 keer toe een korting kreeg (na mijn belletje natuurlijk). Daar deed men niet moeilijk over en dat vind ik dan weer klasse !!
 
Ik heb de laatste tijd toch wel wat ergernissen gehad met Bax. Bijvoorbeeld een flight case voor m'n draaitafels die ik dat weekend nodig had, tijdens bestellen kon ik gewoon volgende dag bezorging kiezen. Vervolgens is dat ding er pas 6 dagen later zonder enige update vanuit Bax. Zelfde met een bestelling daarna al kwam dat omdat hun systeem eruit lagt kon ik nog wel begrijpen maar weer hetzelfde probleem, totaal geen communicatie.
 
Een tijdje geleden heb ik bij Bax wat bekkens gekocht, twee rides, een setje hihats en een china. De twee rides zaten samen in een doos met een paar lullige en lege (!) luchtzakjes als enige bescherming. Ze lagen gewoon los te rammelen en waren dus ook beschadigd toen ik ze kreeg. Ik bestel wel vaker spullen bij Bax maar was dit keer echt verbijsterd over de extreem lompe manier van verpakken.
Rides.jpg
 
Zonde! Lijkt me toch extreem makkelijk dat hufterproof te verpakken. Wat piepschuim hoekjes die de bekkens vasthouden met wat onderlinge afstand, of op z'n minst gewoon een foam bag er omheen per bekken. 't Moet natuurlijk allemaal goedkoop bij ze, maar soms slaan ze echt door.
 
De Bax van eeen paar jaar geleden is een andere Bax dan tegenwoordig.
Behalve dat de service minder wordt is er ook zoiets als laagste prijsgarantie.
Als je vrooeger iets bij de concurrent had gezien wat goedkoper was dan pasten ze als je belde ook de prijs aan, een half jaar terug deden ze dat niet meer.
Het lijkt er op dat Bax na een paar jaar zich in de markt gevochten heeft langzaam maar zeker een aantal dingen nu anders/slechter doet, waarschijnlijk onder druk van de concurrentie?
Ik betrapte me er op dat ik van de week naar een synth keek en zag dat ie bij Bax net iets goedkoper was dan bij Thomann en Musicstore maar dat ik toch liever niet meer bij Bax koop en da's jammer want ik heb daar zo'n 15 jaar altijd fijn gekocht.
Ik vind goede service belangrijker dan een tientje goedkoper of zo.
Ik geef ook liever wat meer uit aan een product uit een fatsoenlijke winkel dan dat ik dat geld bespaar op een dozenschuiver.
Als je moet schrapen om iets te kunnen kopen op de goedkoopste manier moet je je trouwens misschien afvragen of het wel de bedoeling is dat je dat product hebt.
 
Back
Top