Bax service

En toch....... Het is natuurlijk irritant dat het zo gaat, maar ik begrijp toch niet zo goed dat ik me zo laat opfokken door een first world problem. Het is natuurlijk vervelend dat een bedrijf zo op jouw geld blijft zitten en ja, je voelt je onmachtig en natuurlijk, het is allemaal niet eerlijk. Maar waarom elke keer die primaire reactie op iets zo relatief kleins en iets zo onpersoonlijks? Want dit gaat helemaal niet over mij. Ze kennen me niet, het is vaak geautomatiseerd, het zijn processen binnen een bedrijf, allemaal onpersoonlijk en er niet op uit om mij persoonlijk te benadelen. Jammer dat het me zo beïnvloedt.

En weer door naar muziek maken :okdan:
 
Bax is 1 van de ketens die volgens de Consumentenbond 'misleidende aanbiedingen' met 'nepkortingen' heeft:
Onder deze zestien 'misleiders' vallen bekende winkelketens als BCC, Beter Bed, Expert en Bax Music. Expert zou bijvoorbeeld de consumentenvertegenwoordiger een televisie hebben afgeprijsd van 1.499 euro naar 1.199 euro, maar in werkelijkheid blijkt deze televisie al maanden voor de lagere prijs te koop te staan.

 
En toch....... Het is natuurlijk irritant (...) naar muziek maken :okdan:

Mooi om te lezen dat je niet van plan bent om het je echt aan te trekken, het is inderdaad niks persoonlijks. Maar toch, het gaat om jouw geld en het deugt gewoon niet hoe dit bedrijf ermee omgaat. Daar mag je best iets van vinden.

Als een bedrijf moeilijk doet over een ondeugdelijk product, of slechte service geeft, ik laat ze altijd weten: "met het geld dat je hebt gekregen van mij is niks mis!", dan verwacht ik ook een product en service waar niks mis mee is...
 
Als een bedrijf moeilijk doet over een ondeugdelijk product, of slechte service geeft, ik laat ze altijd weten: "met het geld dat je hebt gekregen van mij is niks mis!", dan verwacht ik ook een product en service waar niks mis mee is...
Da's natuurlijk zo en als een bedrijf een fout(je) maakt vind ik het geen probleem en zeker als een bedrijf snel en adequaat reageert en fouten probeert te herstellen, zolang ze hun best doen van hun kant dan
maak ik geen ruzie met ze.
Maar zodra een bedrijf zoals in dit geval Bax mij gewoon een slechte service geeft door steeds zaken te veranderen en vooral ontkent, liegt, niet reageert en dat soort dingen dan ga ik over de rooie en daarom koop ik er niets meer, en ik ben niet de enigste.
Gelukkig zijn er wel wat mensen op het forum die nog geen problemen hebben gehad met Bax en hopen voor ze dat dit niet gebeurd maar Bax is de afgelopen jaren achteruit gegaan.
 
Gelukkig zijn er wel wat mensen op het forum die nog geen problemen hebben gehad met Bax en hopen voor ze dat dit niet gebeurd maar Bax is de afgelopen jaren achteruit gegaan.
Misschien komt het doordat ik in een fysieke Bax winkel shop bestel (email), en daar bij het ophalen v/d spullen afreken.
 
Bax is 1 van de ketens die volgens de Consumentenbond 'misleidende aanbiedingen' met 'nepkortingen' heeft:




Sneaky natuurlijk.. maar dit is toch wat winkels al jaaaaaaaren doen? Een paar sigaretten minder in je pakje en dan de prijs gelijk houden zodat je dat niet merkt. Of een paar gram van je ontbijtkoek afhalen.. etc. Het gaat om geld verdienen en ze naaien je als klant. Gewoon goed opletten..

Mensen moeten gewoon meer onderzoek doen voordat ze iets kopen. Kijk wat langer rond en vergelijk de prijzen.. Onthou wat dingen kosten zodat aanbiedingen opvallen.. Als Mediamarkt 'Aanbieding!!!' schreeuwt geloof dit dan niet direct. Ondezoek en dubbelcheck, en dan pas aanschaffen..
En aanbiedingen zijn leuk maar het gaat ook om service en verleden van zo'n bedrijf.. Ik zoek altijd standaard op "bedrijfsnaam + klacht" en kijk dan wat er aan resultaten zijn...
 
Laatst gewijzigd:
bol.com heeft een scherp geprijsde MacBook Air. 10 cent korting!
 

Attachments

  • Screenshot 2021-06-12 16.47.19.png
    Screenshot 2021-06-12 16.47.19.png
    358,3 KB · Bekeken: 87
  • Screenshot 2021-06-12 16.46.24.png
    Screenshot 2021-06-12 16.46.24.png
    314,7 KB · Bekeken: 88
Sneaky natuurlijk.. maar dit is toch wat winkels al jaaaaaaaren doen?
Zeker, maar volgens dat artikel dus schijnbaar steeds minder. Prijzen vergelijken doe ik sowieso bijna altijd, tenzij ik echt iets per se op een bepaald moment moet hebben en ik geen tijd/zin heb om te wachten op een pakketje.
 
Waar ik echt een hekel aan begin te krijgen is het adverteren met "bestel voor 23:59u en de volgende dag in huis". Ik heb al zooooo vaak iets besteld daar en heb het nog nooit de volgende dag ontvangen. Maakt niet uit of ik het thuis laat afleveren of bij een ophaalpunt. En misschien ligt het aan de transporteur, maar vind het erg slecht dat ze hier mee adverteren en het nooit lukt.
 
Voor letterlijk een paar euro meer zijn er winkels met goede service.
Zolang de meerderheid bij Bax blijft kopen veranderen zij echt niet van bedrijfvoering.
 
Waar ik echt een hekel aan begin te krijgen is het adverteren met "bestel voor 23:59u en de volgende dag in huis". Ik heb al zooooo vaak iets besteld daar en heb het nog nooit de volgende dag ontvangen. Maakt niet uit of ik het thuis laat afleveren of bij een ophaalpunt. En misschien ligt het aan de transporteur, maar vind het erg slecht dat ze hier mee adverteren en het nooit lukt.
Ligt misschien aan je locatie? Als ik bestel (winkel Goes) en het laat bezorgen (Den Bosch) is het er in vrijwel alle gevallen de volgende dag. Meestal krijg ik de verzendbevestiging/tracking ergens na middernacht, verschijnt 'ie rond het middaguur op de DHL tracking en wordt het laat in de middag of vroeg in de avond bezorgd. Het is wel een keer een dagje later geweest, maar da's wel echt de uitzondering.
 
Ik had Bax een tijdje terug het voordeel van de twijfel gegeven. Wilde een Blofeld bestellen maar had 10 dagen levertijd. Toen zag ik een B-stock.. en dacht.. ik doe 't.
Ik had mijn zending al in dit topic geshowed.. Ultra compacte (liefst multi-timbrale) synthesizer modules
Hield het maar op een fout en heb er verder geen aandacht meer aangegeven behalve mijn teleurstelling delen in het topic hierboven.

3812193

ps.. paarse streepjes op het display zit in de lens van mijn telefoon camera ;)

Nu kijk ik op Bax en zie per ongeluk een Blofeld B-stock. Dit keer met 3% korting.. toch ff nieuwsgierig kijken.. eerste foto ziet er goed uit maar kijk je verder zie je een paar gele pijlen.. ze hebben de beschadigingen die je op de minuscule foto's niet echt ziet wat beter gemarkeerd en dit is dus het toestel hierboven. Ik snap dat Bax dit ding ook niet wil afschijven als onverkoopbaar maar dit is dus gewoon een Boomerang die elke keer gaat terugkomen. Wat voor een beleid voeren ze daar eigenlijk?? Zijn dit de mensen zelf?? Ongelofelijk dit. :(
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat er een klant is die zoiets heeft teruggestuurd.. heb ook weleens B-stock ontvangen die er wel prima uitzag. En volgens mij hebben ze ook een Policy dat je minder terugkrijgt als er blijkt dat er iets niet meer aanwezig is of blijkt dat het niet meer in de originele staat is.

Ik heb het geprobeerd zo snel mogelijk te vergeten, em teruggestuurd en een nieuwe besteld met wat levertijd maar nu ik dit zie moet ik toch even mijn gal spuwen en/ of mensen die misschien een Blofeld willen kopen waarschuwen.
 
Laatst gewijzigd:
Ze kunnen hem beter als particuliere verkoper per opbod op marktplaats zetten en dan met de tekst 'Een beller is sneller', of 'Een kenner weet genoeg'.

Maar belachelijk idd dat ze hem nog steeds proberen te verkopen via de winkel, naast een hoop gedoe levert het reputatieschade op. Niet zo slim idd.
 
Waar ik echt een hekel aan begin te krijgen is het adverteren met "bestel voor 23:59u en de volgende dag in huis". Ik heb al zooooo vaak iets besteld daar en heb het nog nooit de volgende dag ontvangen. Maakt niet uit of ik het thuis laat afleveren of bij een ophaalpunt. En misschien ligt het aan de transporteur, maar vind het erg slecht dat ze hier mee adverteren en het nooit lukt.

Ik ook al verschillende keren ruim voor 23 uur op donderdag besteld, maar laatste keer vond ik wel straf; (alles in stock), bestelbevestiging, betaling in orde, en dan check ik op Bpost app vrijdag, enige ze gedaan hadden was een verzendbon aangevraagd. Klantendienst gebeld, en gezegd dat materiaal dringend nodig was voor job zaterdagavond. antwoord:dat zij daar niet aan kunnen doen. Heb toen nog aangedrongen of mogelijk was voor zaterdagochtend snellevering . Neen!ik werd nogal onvriendelijk behandeld zelfs aan tel. Hun antwoord was dat ik dan maandag het pakket maar moest retourneren. Levering was uiteindelijk dinsdag!. Hun systeem van voor 23.59 uur besteld , volgende dag geleverd, is een dikke leugen! Heb het nu al 3x mee gemaakt dat ze hun "volgende dag" afspraak niet nakomen.
 
Wat betreft die B-stocks: ofwel moeten ze daar is investering doen van een betere fotocamera aan te schaffen, of doen ze het express, de foto's zijn steeds donker, lage resolutie en je ziet er de details niet op!
 
Nu kijk ik op Bax en zie per ongeluk een Blofeld B-stock. Dit keer met 3% korting.. toch ff nieuwsgierig kijken.. eerste foto ziet er goed uit maar kijk je verder zie je een paar gele pijlen.. ze hebben de beschadigingen die je op de minuscule foto's niet echt ziet wat beter gemarkeerd en dit is dus het toestel hierboven.
Ze proberen het gewoon opnieuw! :(

Hun systeem van voor 23.59 uur besteld , volgende dag geleverd, is een dikke leugen! Heb het nu al 3x mee gemaakt dat ze hun "volgende dag" afspraak niet nakomen.
Er zijn meer bedrijven die dit beloven, bestellen voor middernacht (of laat op de avond) en de volgende dag in huis. Heb het nog niet meegemaakt dat dit is gelukt.
 
Ze proberen het gewoon opnieuw! :(


Er zijn meer bedrijven die dit beloven, bestellen voor middernacht (of laat op de avond) en de volgende dag in huis. Heb het nog niet meegemaakt dat dit is gelukt.
Mij is 't wel een keer gelukt, Berhinger Poly D besteld laat in de avond via Amazon, volgende middag afgeleverd bij mij thuis. Kwam nog uit Duitsland ook.
 
Back
Top