Bax service

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
6.939
Locatie
Apeldoorn
Al jaren koop ik oa ook bij bax en over het algemeen naar tevredenheid.
Maar ik heb nu een kleine zes weken iets ter reparatie opgestuurd en wil na zo'n lange tijd wel 'ns weten hoe de status is dus ik belde donderdag middag.
Na een minuut of tien kreeg ik iemand aan de telefoon met de mededeling dat het nogal druk was en dat ze me zouden terugbellen.
Vrijdagmiddag om een uur of drie nog niets gehoord dus ik bel nog een keer en krijg na enige tijd iemand aan de telefoon dat ik voor zessen nog terug gebeld zou worden, ik was thuis maar niets meer gehoord?
Vind ik vanochtend een mail van gisteren dat ik gebeld ben maar dat er niemand opnam en dat ze het de komende dagen nog 'ns proberen tot max drie keer.
Terwijl ik thuis ben en als ik gebeld wordt en niet thuis zou zijn dan knippert het lampje van de telefoon maar ook die brandde niet.
Dus vanochtend weer gebeld maar naar de receptie en kreeg iemand aan de telefoon die even ging bellen voor me en me daarna verzekerde dat ik meteen terug gebeld zou worden maar een uurtje later nog steeds niets.
Wat me opviel is dat itt tot vroeger tijden ik nu de afgelopen dagen steeds mensen aan de telfoon kreeg die allemaal met een niet Nederlands accent spraken, ik heb 't vermoeden dat ze sinds enige tijd alle diensten hebben uitbesteed aan India.
Dit geeft me wel het gevoel dat ik vanaf nu maar beter bij andere zaken kan kopen want ik ben hier niet zo happy mee.
Hoe is jullie ervaring met medewerkers van Bax de laatste tijd?
 
Nog steeds goede ervaringen met bax.
Nergens geen problemen mee.
Soms duurt het iets langer maar dat geven ze ook netjes aan .
Service ook gewoon normaal.

Toevallig het landnummer +31 niet verwisseld voor india +91 ? :P
 
Nog steeds goede ervaringen met bax.
Nergens geen problemen mee.
Soms duurt het iets langer maar dat geven ze ook netjes aan .
Service ook gewoon normaal.

Toevallig het landnummer +31 niet verwisseld voor india +91 ? :P

Hoe druk moet je het op een reparatieafdeling hebben om meer dan een dag nodig te hebben om iemand even te bellen?
Nu krijg ik niemand te spreken alleen een medewerker die zegt dat ik terug gebeld wordt ipv me even door te verbinden.
Ik weet niet of ze het landnr verwisselen.
Vind het wel bijzonder dat ik itt tot vroeger nu 3 keer mensen met een soort Indiaas accent aan de lijn krijg, vroeger waren het allemaal mensen die duidelijk nederlands spraken.
 
Weet niet hoe het met BAX exact zit, maar het zou best kunnen dat ze het hebben 'geoutsourced', zo zitten er bijv. callcenters in Suriname. Dat zegt trouwens niet veel over de kwaliteit, veel vragen zijn toch administratief.
 
Veel grote bedrijven willen niet eens meer gebeld worden,.. kost teveel tijd en moeite :duivels:
(voordat je soms een nummer gevonden hebt ben je al 5 minuten verder)



Is een mail sturen met vragen om een update dan niet handiger?! dan kan het nog wel dagen duren voor een antwoord :frons:
 
Wat me opviel is dat itt tot vroeger tijden ik nu de afgelopen dagen steeds mensen aan de telfoon kreeg die allemaal met een niet Nederlands accent spraken, ik heb 't vermoeden dat ze sinds enige tijd alle diensten hebben uitbesteed aan India.

Tja, die arme donders in India zijn dan waarschijnlijk zo veel tijd kwijt aan Nederlandse les dat ze aan weinig anders meer toekomen. Misschien kan je ze wat taaltips geven als je ze weer eens belt? ;)
 
Hoe druk moet je het op een reparatieafdeling hebben om meer dan een dag nodig te hebben om iemand even te bellen?
Nu krijg ik niemand te spreken alleen een medewerker die zegt dat ik terug gebeld wordt ipv me even door te verbinden.
Ik weet niet of ze het landnr verwisselen.
Vind het wel bijzonder dat ik itt tot vroeger nu 3 keer mensen met een soort Indiaas accent aan de lijn krijg, vroeger waren het allemaal mensen die duidelijk nederlands spraken.

Bax heeft altijd nog wel vacatures voor helpdesk hier, dus ik denk niet dat ze het uitbesteed hebben (deels zou kunnen).

Nou moet ik zeggen dat Bax niet echt bekend staat/stond om zn beleid mbt personeel, dus de doorloop is daar nogal hoog...

Ik heb zelf verder nooit problemen gehad, maar ken nog wel een grappig verhaal over een kwijtgeraakte gitaar (ook reparatie)
 
Misschien kan je ze wat taaltips geven als je ze weer eens belt? ;)

Misschien zitten ze thuis, omdat ze op het werk geen afstand kunnen houden en thuiswerken niet gaat.... Dus kunnen ze ook niet opnemen.
 
Ik ben mijn bij Bax gekochte OP1 ook kwijt geraakt bij een reparatie. Hij was toen 'n jaartje oud. Eigenlijk best wel triest.. Ik had na heel veel geduld ook (volgens mij 6 weken ook) maar eens gebeld. Ik werd toen wel prima te woord gestaan nog. Toen gingen er nog een paar weken overheen geloof ik.. weer gebeld.. en uiteindelijk het verlossende belletje dat ie dus zoek geraakt was dus.. daar gingen in totaal 3 maanden overheen lees ik in een oud bericht van me.
https://www.synthforum.nl/forum/muzi...20#post3648920
oh.. Ik heb daarna van Bax trouwens nog een B-stock OP1 gekregen ter vervanging.. die kwam zelfs aan met een losse knop.. ik heb het allemaal verdrongen geloof ik. :erm: maar dat staat ook nog in mijn bericht :D Die maar snel teruggestuurd want ging ook niet aan.
Ze hebben me het bedrag van de b-stock model terug betaald.. dus eigenlijk prima afgehandeld. Hij was toen 700 euro ofzo 2e hands en ik wilde em sowieso al wegdoen omdat ik het niks vond.
https://www.synthforum.nl/forum/muzi...68#post3649668
 
Is een mail sturen met vragen om een update dan niet handiger?! dan kan het nog wel dagen duren voor een antwoord

Denk dat ik dat maar ga doen, ze zouden me ook gisteren hebben terug gebeld maar weer niets gehoord.
Een mail is ook iets tastbaars als je achteraf nog ergens op terug wilt komen.
 
Even een update, ik werd zojuist eindelijk terug gebeld door iemand die wel prima te verstaan was itt de afgelopen keren en die vertelde me dat als het om Behringer gaat dat ik vanaf nu beter meteen kontakt kan zoeken met Behringer omdat die dan zelf een retourlabel sturen en dat dit dan veel sneller gaat.
De man vertelde me dat dit ook bij de garantie bij Behringer vermeld staat en idd staat het er op een tabblad, je moet het wel even openklikken om het te weten want je ziet het niet meteen staan.
Dit is ook echt afwijkend ivm de meeste andere merken bij hun.
Ik heb ze gezegd dat ze dit wel iets duidelijker kunnen aangeven, hier de link waar je het kan zien; https://www.bax-shop.nl/garantie
 
Misschien overbodig maar toch even posten; wat bij Bax geldt is natuurlijk in dit geval bij elke winkel.
Als je iets van Behringer hebt en het moet gerepareerd worden gewoon meteen Behringer kontakten en niet de winkel, of het nou Thomann, Music Store, Gear4Music is of welke shop dan ook.
 
Haha, wie weet?
Maar ik keek er wel van op dat het me een paar keer achter elkaar gebeurde.
Iemand met een Hindoestaans accent die al lange tijd in Nederland woont of hier geboren is die versta je gewoon maar deze keren was het niet alleen Hindoestaanse accenten maar ook waren ze heel moeilijk te verstaan.
Slechte zaak van Bax om dan zulke mensen de telefoon te laten bemannen.

Dit heet outsourcen. Zoals gezegd, vaak via ABC eilanden, of bijv. Suriname. Hier zitten veel callcenters die de honeurs waarnemen voor een NL-bedrijf. Als ze dit niet doen, zou je nl. nog veel langer kunnen wachten op een reparatie of callcenter verzoek, in verband met onderbemanning. In dit geval kan je beter 'iets' hebben, dan 'niets'.

Ik merk bijvoorbeeld ook zoals bij Vodafone, dat je contact hebt met een callcenter uit de randstad. Daar werken nou eenmaal veel mensen met een accent. En call center werk is eigenlijk heel ondankbaar werk. Je krijgt weinig betaald, vaak korte- rotcontracten, en je bent je het zweet uit je bilnaad aan het werken terwijl mensen de hele dag je bellen met klachten, waarbij de één scheldt en de ander persoonlijk wordt.

Persoonlijk zou ik je zeggen: Trek je niets aan van accenten. Het zegt namelijk helemaal niets. Al is communicatie even iets lastiger, ook zij kunnen hun best doen. Maar uit eigen ervaring, zodra je geirriteerd of persoonlijk wordt naar ze, zullen ze niet springen om je te helpen. Dat is overal zo.

En betreft het merk: Het is altijd aan te raden om eerst uit te zoeken wat de procedures zijn voordat je iets ter reparatie aanbiedt. Elk merk is toch wel verschillend. En als je het niet weet of je kan het niet vinden, kan je altijd bellen naar Bax in dit geval, en vragen wat de bedoeling is. Bespaart je een hele hoop tijd.

Via Bax heb ik ook nooit problemen gehad. Maar ik begrijp dat iedereen wel eens een keer even een belabberd contact heeft, zeker wanneer je bang bent dat je je spul niet (terug)krijgt.
 
Persoonlijk zou ik je zeggen: Trek je niets aan van accenten. Het zegt namelijk helemaal niets. Al is communicatie even iets lastiger, ook zij kunnen hun best doen.

Het gaat niet om het accent, of iemand nou met een Amsterdams, Rotterdams, Limburgs, Surinaams of Hindoestaans accent spreekt maakt me niet uit want je hoort als je met iemand spreekt waar die persoon vandaan komt.
Als ik Aboutaleb hoor dan hoor je een Marrokaans accent maar je verstaat 'm uitstekend, Giovanca als presentatrice van Vrije geluiden en van Op 1 die spreekt echt uitstekend Nederlands, daar kunnen veel Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen.
M'n halve familie komt uit Friesland maar die spreken allemaal goed Nederlands al hoor je dat ze uit Friesland komen.
Maar als iemand naast het accent niet echt goed verstaanbaar Nederlands spreekt dan is dat niet goed, als je aan de telefoon zit is het eerste wat je mag verwachten dat je die persoon goed kan verstaan.
Je gaat ook niet als je niet duidelijk kan spreken een job nemen om zalen toe te spreken, dan kan je beter de post rond brengen of in een magazijn werken bijv maar niet iets waar je de hele dag met mensen in kontakt staat.
Ik spreek wat school Frans en Duits maar ze moeten me niet op een helpdesk met Franse of Duitse klanten zetten want dan loopt het verkeerd af.
Ik denk dat het call center gewoon niet goed in de selectieprocedure is geweest, maar dat snap ik wel want als je mensen afscheept met een k.tsalaris op een flexcontract dan krijg je eerder mensen die niet echt goed voor de job zijn.
Maar goed; uiteindelijk ligt het aan het systeem waar we met z'n allen in zitten; allerlei bedrijven zitten in een race to the bottom waarbij vooral de prijs belangrijk is behalve als het om hele gespecialiseerde funkties gaat.
En ook wij doen daar vaak aan mee uiteindelijk.

En betreft het merk: Het is altijd aan te raden om eerst uit te zoeken wat de procedures zijn voordat je iets ter reparatie aanbiedt. Elk merk is toch wel verschillend. En als je het niet weet of je kan het niet vinden, kan je altijd bellen naar Bax in dit geval, en vragen wat de bedoeling is. Bespaart je een hele hoop tijd.

Ja, ik had al uitgelegd dat ze daar een aparte regeling voor hebben maar het staat een beetje verstopt als tabblad.
Het zou handiger zijn dat het in de software geimplementeerd zit dat als je een retour van een Behringer produkt aanmeld dat dan meteen de boodschap erbij staat dat je dan beter Behringer kan benaderen, kwestie van even een aparte instruktie in de software maar dat doen ze niet helaas.
Ik koop al 15 jaar en tot nu toe gaat altijd alles via Bax en Behringer is één van de weinige uitzonderingen.
 
Ik moet zeggen dat ik dat dan eigenlijk ook best armzalig vind. Van Uli krijg je waarschijnlijk een antwoord nummer, waardoor je niks voor verscheping hoeft te betalen. Bij bax komt waarschijnlijk toch al 8x per dag een vrachtwagen en courier langs..... Kunnen ze dat toch wel even op die pallet zetten8~
 
Even een update, ik werd zojuist eindelijk terug gebeld door iemand die wel prima te verstaan was itt de afgelopen keren en die vertelde me dat als het om Behringer gaat dat ik vanaf nu beter meteen kontakt kan zoeken met Behringer omdat die dan zelf een retourlabel sturen en dat dit dan veel sneller gaat.
De man vertelde me dat dit ook bij de garantie bij Behringer vermeld staat en idd staat het er op een tabblad, je moet het wel even openklikken om het te weten want je ziet het niet meteen staan.
Dit is ook echt afwijkend ivm de meeste andere merken bij hun.
Ik heb ze gezegd dat ze dit wel iets duidelijker kunnen aangeven, hier de link waar je het kan zien; https://www.bax-shop.nl/garantie

Zover ik weet is Bax bij wet verantwoordelijk voor de afwikkeling van garantie, niet Behringer.
 
Zover ik weet is Bax bij wet verantwoordelijk voor de afwikkeling van garantie, niet Behringer.

Normaal gesproken moet je altijd via de leverancier reparaties afwikkelen maar schijnbaar neemt Behringer zelf de zaken in de hand kan je het gelijk naar hun opsturen.
Vind dat netjes van Behringer alleen moet je het wel even weten.
 
Bax heeft bij met vandaag ook dat geintje uitgehaald. Terugbelafspraak gemaakt. Ja meneer, we hebben u geprobeerd te bellen (niet dus)
Levertijd van 3 dagen, naar 4 weken, naar 26 weken. Zonder mij op de hoogte te stellen. Half jaar vind ik toch een beetje lang om op een midikeyboard te wachten :?

heb maar een dispute bij Paypal geopend, ze hoeven niet nog 3x 'proberen me te bellen'
 
Ja meneer, we hebben u geprobeerd te bellen (niet dus)

Die heb ik recentelijk ook gehoord, best wel raar dat ze dit met droge ogen durven te zeggen, want je ziet zo dat het niet klopt.
Die vermeende terugbelpoging was ook nog eens paar dagen na de datum Dat Ze Echt Zouden Terugbellen, dus om dan nog eens met 'je nam je telefoon niet op' te komen is wel lef. 8)
 
Bax heeft bij met vandaag ook dat geintje uitgehaald. Terugbelafspraak gemaakt. Ja meneer, we hebben u geprobeerd te bellen (niet dus)
Levertijd van 3 dagen, naar 4 weken, naar 26 weken. Zonder mij op de hoogte te stellen. Half jaar vind ik toch een beetje lang om op een midikeyboard te wachten :?

heb maar een dispute bij Paypal geopend, ze hoeven niet nog 3x 'proberen me te bellen'

De Bax van eeen paar jaar geleden is een andere Bax dan tegenwoordig.
Behalve dat de service minder wordt is er ook zoiets als laagste prijsgarantie.
Als je vrooeger iets bij de concurrent had gezien wat goedkoper was dan pasten ze als je belde ook de prijs aan, een half jaar terug deden ze dat niet meer.
Het lijkt er op dat Bax na een paar jaar zich in de markt gevochten heeft langzaam maar zeker een aantal dingen nu anders/slechter doet, waarschijnlijk onder druk van de concurrentie?
Ik betrapte me er op dat ik van de week naar een synth keek en zag dat ie bij Bax net iets goedkoper was dan bij Thomann en Musicstore maar dat ik toch liever niet meer bij Bax koop en da's jammer want ik heb daar zo'n 15 jaar altijd fijn gekocht.
Ik vind goede service belangrijker dan een tientje goedkoper of zo.
 
Back
Top