Bax service

Dit is helaas een beetje standaard. Als je niet 's avonds of laat in de middag bestelt, dan is het vaak niet direct binnen.
Mailtjes worden niet beantwoord in mijn geval. Facebook messenger werkt dan wel weer opvallend snel. Meestal met iets van "logistiek probleem X bij Bax of DHL, wacht nog maar eventjes af".
Bellen was jaren geleden een drama, maar lukt tegenwoordig vaak wat beter. (In Nederland dan.)

Ondanks dit alles bestel ik er toch regelmatig wat, omdat de prijzen OK zijn, de voorraad vaak goed, soms goede B-stock aanbiedingen, en uiteindelijk krijg je toch meestal redelijk snel je spullen.
Toch heb ik veel een beter gevoel bij Thomann. Levertijden iets langer, maar meestal geen gedoe in mijn geval.
 
Hoe was de online voorraad?

Ik heb namelijk bij Bax eens (en nie wieder) online een pedaaltje besteld dat hun winkel in Brugge in voorraad had, maar dat niet online in voorraad was. Resultaat: 7 weken ofzo op pedaal mogen wachten want online besteld = online voorraad.
 
Heb eergisteren online een Fantom 06 besteld bij Bax (blijkbaar winkel in Antwerpen). Wanneer ik bestelde was er nog stock (zoals vandaag ook nog). Tijdstip van bestelling: namiddag, dus "Voor 23:00 besteld, morgen in huis (mits op voorraad)" was van toepassing. De betaling staat in hun systeem als voldaan.

Gisteren tikten de uren voorbij. Geen levering. Op hun site, geen enkele extra info ivm mogelijke tracking. Tegen eind van de avond schrijf ik dan maar een mailtje naar klantendienst.

Vandaag: nul reactie van klantendienst. Nul levering. Totale stilte. Dus ik beslis deze morgen om eens te bellen. Robostem informeert me na 1 minuut blabla dat de wachttijd oploopt to meer dan 25 minuten. Ik haak af. Een uur later probeer ik opnieuw. Dan is de wachttijd al 45+ minuten. Ik lunch, en probeer om 14:00 opnieuw; wachttijd is nu 50+ minuten. Dat durft zichzelf dan een klantendienst noemen.

Klinkt allemaal alsof er iets grondig fout aan het lopen is bij Bax Antwerpen. De dure YouTube ads voor Bax Music doen wel nog overuren.

Weet er iemand meer? Is Bax dezelfde voetsporen van Keymusic aan het volgen?
Zelfde hier eind vorig jaar met een MioXL. Stond op voorraad, maar niks geleverd gekregen. Uiteindelijk na 50 min wachten aan te telefoon te horen gekregen dat er net iemand voor mij de laatste had. Heeeeeel toevallig...
 
Heb eergisteren online een Fantom 06 besteld bij Bax (blijkbaar winkel in Antwerpen). Wanneer ik bestelde was er nog stock (zoals vandaag ook nog). Tijdstip van bestelling: namiddag, dus "Voor 23:00 besteld, morgen in huis (mits op voorraad)" was van toepassing. De betaling staat in hun systeem als voldaan.

Gisteren tikten de uren voorbij. Geen levering. Op hun site, geen enkele extra info ivm mogelijke tracking. Tegen eind van de avond schrijf ik dan maar een mailtje naar klantendienst.

Vandaag: nul reactie van klantendienst. Nul levering. Totale stilte. Dus ik beslis deze morgen om eens te bellen. Robostem informeert me na 1 minuut blabla dat de wachttijd oploopt to meer dan 25 minuten. Ik haak af. Een uur later probeer ik opnieuw. Dan is de wachttijd al 45+ minuten. Ik lunch, en probeer om 14:00 opnieuw; wachttijd is nu 50+ minuten. Dat durft zichzelf dan een klantendienst noemen.

Klinkt allemaal alsof er iets grondig fout aan het lopen is bij Bax Antwerpen. De dure YouTube ads voor Bax Music doen wel nog overuren.

Weet er iemand meer? Is Bax dezelfde voetsporen van Keymusic aan het volgen?
Heb je het toevallig bij een ophaalpunt laten bezorgen? Ik had dat een tijdje geleden bij Bax ook - twee adapters, nothing fancy - die bleven op de Track and Trace maar op 'onderweg' staan. Na een paar dagen wachten, ik had geen haast, toch maar eens bij het ophaalpunt gaan informeren of zij misschien iets meer wisten. Bleken ze daar al een paar dagen te liggen...
 
De focus ligt bij Bax vooral op het maken van omzet en niet op klanttevredenheid. Volg ze maar eens op LinkedIn, je wordt doodgegooid met pochende berichtjes over omzet en praise naar zichzelf, medewerkers en leveranciers (klanten vergeten ze te noemen).

Bottom line; uiteindelijk komt je bestelling wel :D
 
Heb eergisteren online een Fantom 06 besteld bij Bax (blijkbaar winkel in Antwerpen). Wanneer ik bestelde was er nog stock (zoals vandaag ook nog). Tijdstip van bestelling: namiddag, dus "Voor 23:00 besteld, morgen in huis (mits op voorraad)" was van toepassing. De betaling staat in hun systeem als voldaan.

Gisteren tikten de uren voorbij. Geen levering. Op hun site, geen enkele extra info ivm mogelijke tracking. Tegen eind van de avond schrijf ik dan maar een mailtje naar klantendienst.

Vandaag: nul reactie van klantendienst. Nul levering. Totale stilte. Dus ik beslis deze morgen om eens te bellen. Robostem informeert me na 1 minuut blabla dat de wachttijd oploopt to meer dan 25 minuten. Ik haak af. Een uur later probeer ik opnieuw. Dan is de wachttijd al 45+ minuten. Ik lunch, en probeer om 14:00 opnieuw; wachttijd is nu 50+ minuten. Dat durft zichzelf dan een klantendienst noemen.

Klinkt allemaal alsof er iets grondig fout aan het lopen is bij Bax Antwerpen. De dure YouTube ads voor Bax Music doen wel nog overuren.

Weet er iemand meer? Is Bax dezelfde voetsporen van Keymusic aan het volgen?
Ik blijf dan toch gewoon hangen. In de praktijk krijg je 'vanzelf' iemand aan de lijn. Op de speaker en ondertussen andere dingen doen.
In dit geval is een beller echt sneller.
Ik zeg niet dat ik het leuk vind, maar het is tot dusver gelukt.

Mensen krijgen en houden voor dergelijke baantjes is blijkbaar lastig, want ze zijn niet de enige.
 
Ik blijf dan toch gewoon hangen. In de praktijk krijg je 'vanzelf' iemand aan de lijn. Op de speaker en ondertussen andere dingen doen.
In dit geval is een beller echt sneller.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.

.. en dat nu al 10 minuten. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Mijn theorie: hun intern IT systeem is gecrashd.. en blijft offline. Welke andere mogelijke uitleg kan er zijn wanneer er totaal niet gereageerd word op mails van klanten?
Indien ik ze niet aan de telefoon krijg, dan ga ik misschien later fysisch naar de winkel.. de verkopers aldaar kunnen moeilijk ook offline zijn :-S
 
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Blijf aub aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."... biep, biep.

.. en dat nu al 10 minuten. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Mijn theorie: hun intern IT systeem is gecrashd.. en blijft offline. Welke andere mogelijke uitleg kan er zijn wanneer er totaal niet gereageerd word op mails van klanten?
Indien ik ze niet aan de telefoon krijg, dan ga ik misschien later fysisch naar de winkel.. de verkopers aldaar kunnen moeilijk ook offline zijn :-S
Ik heb vandaag niet gebeld, maar heb dat wel eens 30 minuten op de achtergrond gehoord.
En toen werd ik prima geholpen.
Mail lopen ze blijkbaar hopeloos achter (is mijn aanname)
 
Back
Top