Bax service

Dude, ik heb al een paar jaar geen geld om muziekinstrumenten te kopen. Ik ben al blij als ik voor 49 euro weer eens een eventide plugin kan aanschaffen in de aanbieding. Moet die aanbieding niet net op het eind van de maand zijn natuurlijk. We geven wel redelijk bovengemiddeld uit aan eten ivm kwaliteit etc. dus daarom ook minder over voor andere dingen, maar ja prioriteiten he.
Sterker nog, ik heb inmiddels op een maschine, monitor speakers en v-drums na al mijn apparatuur moeten verkopen. (niet voor eten he )
Ik begrijp het echt wel als je die peak zoveel goedkoper kan scoren dat je er dan voor gaat.
Ik heb het over schrapen, als je voor een tientje of 2-3 kiest voor bax ipv een norma.... gewon.... fatsoe.... ( even uitkijken hoe ik dit ga formuleren) een fysieke(?) winkel. Dat noem ik schrapen, en dan heb je echt wel een keuze. Als het om honderden euros gaat ja logisch. Tenzij je zoveel geld hebt dat een paar honderd euro echt niet uitmaakt, dan vind ik de keuze voor Bax oid gewoon minder gepast.

Zuinig zijn is zeker niets om je voor te schamen trouwens idd.
Duidelijk. Thnx voor de uitleg.

Keuze heb ik trouwens niet zoveel hier in de buurt.
De enige fysieke muziekwinkel waar ik binnen een half uur terecht kan (enkele speciaalzaken uitgesloten) is Bax Apeldoorn 8)
En online geldt voor mij een combinatie van gemak, vertrouwen en prijs, in combinatie met gewoonte.
Ik ben al jaren een (redelijk) tevreden klant van Bax. Nooit gezeik gehad wat niet opgelost is.
Dus voor mij is het een 'normale' winkel als elke webshop die ik anders online bezoek.
Daarbij hadden ze een jaar of 1,5 zo'n ruim retour beleid dat dat alleen al voor mij heel aantrekkelijk was.
(even iets langdurig testen ipv onder druk van '14 dagen' even wat toetsen indrukken en kijken of het wat is)

Het is zeker niet de enige waar ik kijk, het hangt echt af van wat ik zoek.
 
Moet zeggen dat ik toch weer vaak bij Bax bestel vanwege het ruime aanbod en toch wel snelle levering - alhoewel niet altijd “volgende dag”. Het bedrijf komt nog steeds niet over alsof het gaat voor strakke organisatie en kwaliteit. Desondanks weinig gedoe met de laatste aankopen. Ook een paar echte koopjes gehad, met b-stockprijzen die ineens op 50 procent van de nieuwprijs liggen.
 
Ik heb het over schrapen, als je voor een tientje of 2-3 kiest voor bax ipv een norma.... gewon.... fatsoe.... ( even uitkijken hoe ik dit ga formuleren) een fysieke(?) winkel. Dat noem ik schrapen, en dan heb je echt wel een keuze. Als het om honderden euros gaat ja logisch. Tenzij je zoveel geld hebt dat een paar honderd euro echt niet uitmaakt, dan vind ik de keuze voor Bax oid gewoon minder gepast.
Waarom dan? Ik zie niet waarom ik meer zou moeten betalen en langer wachten op mijn spullen bij mijn lokale schuiftrompettencenter waar ik het vooral gewend ben om met lege handen de deur uit te gaan omdat ze niks op voorraad hebben en totaal geen interesse tonen in alles wat buiten de scope van de lokale muziek- en carnavalsvereniging valt - behalve een paar instapkeyboards niets aan elektronische instrumenten. Al die befaamde nobele kleine servicegerichte zelfstandigen die hier tot tranen toe bezongen worden ben ik helaas nog maar zelden tegengekomen terwijl ik al in aardig wat plaatsen in NL heb gewoond of ben wezen shoppen. Misschien Sound Supplies (helaas ter ziele wegens gezondheidsproblemen van de eigenaar) en i4 (inmiddels overgenomen door Key Music en ook genoeg negatieve verhalen over te vinden, mijn persoonlijke ervaring was wel goed daar). Wel genoeg winkels met een zure uitbater, matige voorraad en schandalige prijzen. Nou, dan liever goedkoop bestellen en de volgende dag in huis in de bekende paarse doos.
 
Waarom dan? Ik zie niet waarom ik meer zou moeten betalen en langer wachten op mijn spullen bij mijn lokale schuiftrompettencenter waar ik het vooral gewend ben om met lege handen de deur uit te gaan omdat ze niks op voorraad hebben en totaal geen interesse tonen in alles wat buiten de scope van de lokale muziek- en carnavalsvereniging valt - behalve een paar instapkeyboards niets aan elektronische instrumenten. Al die befaamde nobele kleine servicegerichte zelfstandigen die hier tot tranen toe bezongen worden ben ik helaas nog maar zelden tegengekomen terwijl ik al in aardig wat plaatsen in NL heb gewoond of ben wezen shoppen. Misschien Sound Supplies (helaas ter ziele wegens gezondheidsproblemen van de eigenaar) en i4 (inmiddels overgenomen door Key Music en ook genoeg negatieve verhalen over te vinden, mijn persoonlijke ervaring was wel goed daar). Wel genoeg winkels met een zure uitbater, matige voorraad en schandalige prijzen. Nou, dan liever goedkoop bestellen en de volgende dag in huis in de bekende paarse doos.
Hahahahahahahaha.
Ik moet je, met tranen in de ogen van het lachen, gelijk geven.
Heel herkenbaar.
Volgens mij kan een kleine jongen alleen meerwaarde bieden als hij in 1 aspect is gespecialiseerd en daar veel van weet en met de prijs mee kan.
De muziekbranche is best lastig voor een winkel.
Veel producten, hoge voorraadkosten, lage omloopsnelheid per product en de algemene 'muziekwinkel' kan niet anders dan een klein 'algemeen' assortiment aanhouden tegen vrij hoge kosten.
Service (reparatie) is bij gitaren en en vintage spul nog wel een optie, maar aan veel moderne 'instrumenten' kun je relatief weinig repareren.
Wat dat betreft heeft Bax het echt wel redelijk goed opgezet. Je kunt naar een fysieke winkel 'relatief' in de buurt, maar ze hebben 1 groot magazijn met (buiten corona om) best veel op voorraad.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ja, die prijs is enorm gestegen. Die b-stock kostte nu zo veel, nieuw wisselt het enorm maar op sommige plaatsen is het 2100...

In elk geval: Bax is kut, maar Novation niet. Ze sturen nu nieuwe end cheeks op, gratis.
Dit gaat natuurlijk niet meer over Bax, maar om het einde van dit verhaal toch ook te vertellen:
pakketje werd bij de douane vastgehouden, ze moesten een bewijs van betaling (onmogelijk) of een bewijs dat het een cadeau tussen vrienden was (ook onmogelijk) hebben. De kosten die in rekening gebracht worden bleken nogal te variëren, en onvoorspelbaar hoeveel dat zou kosten. Het maximum ging over honderden euros...
Wie had er ooit kunnen denken dat Brexit simpele dingen lastiger zou maken?

Lang verhaal kort: Novation heeft gewoon een nieuw pakketje verstuurd met priority shipping. Opnieuw kostenloos.
Voordat ik de mail gelezen had lagen ze al op de mat!

Toch wel (weer) een ervaring die m'n vertrouwen in Novation sterkt.
 
Dit gaat natuurlijk niet meer over Bax, maar om het einde van dit verhaal toch ook te vertellen:
pakketje werd bij de douane vastgehouden, ze moesten een bewijs van betaling (onmogelijk) of een bewijs dat het een cadeau tussen vrienden was (ook onmogelijk) hebben. De kosten die in rekening gebracht worden bleken nogal te variëren, en onvoorspelbaar hoeveel dat zou kosten. Het maximum ging over honderden euros...
Wie had er ooit kunnen denken dat Brexit simpele dingen lastiger zou maken?

Lang verhaal kort: Novation heeft gewoon een nieuw pakketje verstuurd met priority shipping. Opnieuw kostenloos.
Voordat ik de mail gelezen had lagen ze al op de mat!

Toch wel (weer) een ervaring die m'n vertrouwen in Novation sterkt.
Dat is wel heel netjes van ze idd
 
Toch wel (weer) een ervaring die m'n vertrouwen in Novation sterkt.
Het is al vaker gezegd op het forum; Novation staat bekend als één van de betere merken als het om service gaat, ik vind ze ook prima in ieder geval.

Volgens mij kan een kleine jongen alleen meerwaarde bieden als hij in 1 aspect is gespecialiseerd en daar veel van weet en met de prijs mee kan.
De muziekbranche is best lastig voor een winkel.
Veel producten, hoge voorraadkosten, lage omloopsnelheid per product en de algemene 'muziekwinkel' kan niet anders dan een klein 'algemeen' assortiment aanhouden tegen vrij hoge kosten.
Service (reparatie) is bij gitaren en en vintage spul nog wel een optie, maar aan veel moderne 'instrumenten' kun je relatief weinig repareren.
Wat dat betreft heeft Bax het echt wel redelijk goed opgezet. Je kunt naar een fysieke winkel 'relatief' in de buurt, maar ze hebben 1 groot magazijn met (buiten corona om) best veel op voorraad.

Ja, als je een viool of een vleugel koopt dan moet je bij een specialist zijn maar voor veel van die electronische apparaten maakt het niet uit alleen had ik dit topic gestart omdat ik de laatste jaren verschillende keren een slechte service van Bax had gehad t/m liegen aan toe terwijl ik daarvoor al zo'n 15 jaar bij Bax altijd prettig had gewinkeld met goede service.
En mensen die niet te vaak slechte service van Bax hebben ervaren kopen er nu nog, heel begrijpelijk en dat had ik ook gedaan in dat geval.

Het zal ook wel gebeuren dat ik op een gegeven moment bij anderen een keer een slechte ervaring zal hebben maar een paar keer achter elkaar in de laatste twee jaren dat vond ik teveel en te vaak.
 
Het is al vaker gezegd op het forum; Novation staat bekend als één van de betere merken als het om service gaat, ik vind ze ook prima in ieder geval.

Ja, als je een viool of een vleugel koopt dan moet je bij een specialist zijn maar voor veel van die electronische apparaten maakt het niet uit alleen had ik dit topic gestart omdat ik de laatste jaren verschillende keren een slechte service van Bax had gehad t/m liegen aan toe terwijl ik daarvoor al zo'n 15 jaar bij Bax altijd prettig had gewinkeld met goede service.
En mensen die niet te vaak slechte service van Bax hebben ervaren kopen er nu nog, heel begrijpelijk en dat had ik ook gedaan in dat geval.

Het zal ook wel gebeuren dat ik op een gegeven moment bij anderen een keer een slechte ervaring zal hebben maar een paar keer achter elkaar in de laatste twee jaren dat vond ik teveel en te vaak.
Ja snap ik zeker.
Ik heb het gevoel (o.b.v. mijn ervaringen) dat het een periode veel slechter gesteld was met de service.
Daarna kwam er dikke onderbezetting bij de helpdesk, maar volgens mij hebben ze dat nu ook weer redelijk op orde.
Beetje eerste- tweede lijns principe doorgevoerd (zo lijkt het) en dat werkt volgens mij ook redelijk.
Zeker geen CoolBlue qua service, maar daar is hun prijsniveau dan ook naar.
En inderdaad, als je een paar keer echt het idee hebt dat je genaaid wordt, dan is de maat vast wel een x vol.
 
Ja, ik wilde zenology met analog expansion lifetime kopen, maar de Peak klinkt zo veel beter.
Maar wat een bak! Perfecte aanvulling naast m’n Moog One & rev4 P10
 
Ik geef ook liever wat meer uit aan een product uit een fatsoenlijke winkel dan dat ik dat geld bespaar op een dozenschuiver.
Als je moet schrapen om iets te kunnen kopen op de goedkoopste manier moet je je trouwens misschien afvragen of het wel de bedoeling is dat je dat product hebt.
@krautrock1958

nu moet ik er wel bij zeggen dat marges in deze industrie, in ieder geval van leverancier tot consument al een poos lang extreem onder druk staan. Komt overigens ook mede door giganten als Bax, Thomann en Amazon die hun leveranciers zegmaar een beetje in de tang hebben.
Jaren geleden was het bijvoorbeeld zo dat als winkel het goedkoper was om gitaarsnaren in te kopen bij Bax als bij de importeur

edit: er is iets niet helemaal goed gegaan met quoten volgens mij
 
Ja, ik wilde zenology met analog expansion lifetime kopen, maar de Peak klinkt zo veel beter.
Maar wat een bak! Perfecte aanvulling naast m’n Moog One & rev4 P10
Ik ben ook heel blij met m'n Peak.
Goede balans tussen 'snel goed klinkend resultaat' en voldoende diepgang om een eind te komen qua sounddesign.
Formaat is ook fijn om ergens tussen te zetten en ik heb eigenlijk maar heel weinig te klagen.
 
@krautrock1958

nu moet ik er wel bij zeggen dat marges in deze industrie, in ieder geval van leverancier tot consument al een poos lang extreem onder druk staan. Komt overigens ook mede door giganten als Bax, Thomann en Amazon die hun leveranciers zegmaar een beetje in de tang hebben.
Jaren geleden was het bijvoorbeeld zo dat als winkel het goedkoper was om gitaarsnaren in te kopen bij Bax als bij de importeur
Ik verwacht/hoop dat we meer kleine producenten zien die rechtstreeks gaan leveren en het dealerkanaal links laten liggen.
Als je massa nodig hebt, dan werkt dat niet. Maar voor een fabrikant van 1000 bakjes per jaar oid, is het misschien veel interessanter.

Deluge ken ik die zo werkt, volgens mij heeft OTO machines een heel beperkte dealerselectie.
Net als de boeren hier in de buurt die rechtstreeks aan supermarkten leveren.
Elke schakel voegt kosten toe en de meerwaarde is (zeker voor de producent) niet altijd zichtbaar.
 
Deluge ken ik die zo werkt, volgens mij heeft OTO machines een heel beperkte dealerselectie.
Net als de boeren hier in de buurt die rechtstreeks aan supermarkten leveren.
Elke schakel voegt kosten toe en de meerwaarde is (zeker voor de producent) niet altijd zichtbaar.
Denk ook dat dit zowel voor ontwikkelaars/producenten alswel de consument gewoon meer duidelijkheid zou geven.
Je spreekt als ontwikkelaar/producent gewoon met een aantal winkels een dealerschap af en vertelt ook wat de bodemprijs is zodat het speelveld voor iedereen gelijk is en dat de dozenschuivers niet meer iets een paar tientjes goedkoper leveren omdat ze groot inkopen.
Beter voor de kleine producenten omdat er dan niet uitgeknepen wordt en er ook geen race to the bottom is om een produkt toch nog 10 euro goedkoper dan de concurrent aan te bieden.

Tegelijk wordt dan service veel belangrijker omdat dat iets is waar je wel op kan concureren en da's weer beter voor de relatie tussen klant en winkelier, meer betrokkenheid enz.
Dan kan je als winkel wel bijv kortingsbonnen geven voor trouwe klanten of een leuke actie als een winkel 25 jaar bestaat of zo.

Dit gaat tegen het idee van de vrije markt in maar wat is een vrije markt als daar alleen het recht van de sterkste geldt?
Zo kan iedereen een eerlijke boterham verdienen.
Ik ben voor.:)
 
Het is wel apart hoe de markt in die zin door het internet en de moderne wereld ook weer deels terug naar ouderwets gaat.
Zoals eerder iemand zei ook met brouwers en ambachten die langzaam terug komen.

ik kan het alleen maar toejuichen. Mooi dat die mogelijkheden er ook weer zijn
 
Back
Top