Bax service

Met een opname van het probleem zet je ze schaakmat denk ik, als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan kunnen die je met zoiets wel helpen.
In ieder geval zal ik bij een soms wel/soms niet vage klacht volgende keer een clipje maken en dat meesturen, dan kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze niets kunnen vinden en wel 50 euro afrekenen.
Ja dat heb ik hier wel van geleerd idd.
 
Ik moet wel zeggen dat sinds ik vorige week woensdag contact heb gehad met ene Bram de communicatie daarna (ook via de mail) een stuk beter is gegaan (ik had daar toen ook mijn beklag over gedaan). Ik werd sindsdien ook ineens door persoonlijke e-mailadressen omdat gemaild i.p.v. via het algemene Helpdesk@bax-shop.nl mailadres. Een reactie duurde sindsdien hooguit 2 dagen en ze waren in ieder geval begripvol en vriendelijk en doordat ik niet telkens weer een andere persoon kreeg waren ze ook op de hoogte van de hele situatie.

Ze hebben ook beloofd dat als ik een filmpje kan sturen waarbij het probleem zichtbaar is ik het bedrag van 50 euro terugkrijg. Ze gaven ook aan dat ik het dan naar hun persoonlijke mail moest sturen, zodat het sneller zou worden opgepakt. Ik neem aan dat ze het probleem zelf dan ook alsnog oplossen, ook al hebben ze dat niet expliciet genoemd.

Al met al baal ik natuurlijk nog steeds dat het probleem nog niet is opgelost etc, maar ik heb wel weer wat meer vertrouwen in hun service gekregen. Een groot deel van het probleem is/was ook wel dat ze gewoon onderbezet zijn en daar kunnen zij zelf ook niets aan doen (Bax als bedrijf natuurlijk wel).
 
Je zou bijna gaan denken dat ze hier meelezen :D
 
En zeker, Thomann heeft een betere 'after sales / support' (wat ik er van heb meegemaakt).
Een maatje van mij heeft daar recent een langdurend drama met een Denon prime 4 dj controller meegemaakt, dus Thomann is niet heilig.
Uiteindelijk met een sisser afgelopen maar niet opgelost. Hij werkt nu om de defecten heen en heeft er compensatie voor gekregen na maanden heen en weer mailen en het apparaat heen en weer sturen.
Ikzelf heb alleen maar goeie ervaringen met Thomann inderdaad.
 
Een maatje van mij heeft daar recent een langdurend drama met een Denon prime 4 dj controller meegemaakt, dus Thomann is niet heilig.
Uiteindelijk met een sisser afgelopen maar niet opgelost. Hij werkt nu om de defecten heen en heeft er compensatie voor gekregen na maanden heen en weer mailen en het apparaat heen en weer sturen.
Ikzelf heb alleen maar goeie ervaringen met Thomann inderdaad.
Uiteraard zal er bij een groot bedrijf als Thomann ook (regelmatig) wat mis gaan, maar het grote verschil is, is dat het bij Bax er sterk de schijn van heeft dat het opgedrongen beleid is, misschien niet vanuit de directie, maar dan wel op de werkvloer door bepaalde managers. Zal ongetwijfeld wel iets met targets te maken hebben.
 
De beste manier is om hem gewoon met de midi out aan een midi monitor te hangen (MidiOX, of Bohm)
en hem een nachtje te laten staan, als de pot verspringt, zou dat ook een CC moeten genereren en heb je dus een log van wat er gebeurt.
het kan ook zo maar een SW bug zijn? Had je al een ticket gelogged met ASM? Meestal hebben dit soort problemen iets meer dialoog nodig dan het ouderwets inleveren met klachtomschrijving. Zou niet nodig moeten zijn, maar presciptief vanuit de fabrikant werkt in dit soort gevallen vaak beter, dus alleen BAX erbij halen om de oplossing uit te voeren / koop te ontbinden. Sowieso zou ik niet een TD willen laten klussen in een nieuwe synth van 1k€+
 
Laatst gewijzigd:
De beste manier is om hem gewoon met de midi out aan een midi monitor te hangen (MidiOX, of Bohm)
en hem een nachtje te laten staan, als de pot verspringt, zou dat ook een CC moeten genereren en heb je dus een log van wat er gebeurt.
het kan ook zo maar een SW bug zijn? Had je al een ticket gelogged met ASM? Meestal hebben dit soort problemen iets meer dialoog nodig dan het ouderwets inleveren met klachtomschrijving. Zou niet nodig moeten zijn, maar presciptief vanuit de fabrikant werkt in dit soort gevallen vaak beter, dus alleen BAX erbij halen om de oplossing uit te voeren / koop te ontbinden. Sowieso zou ik niet een TD willen laten klussen in een nieuwe synth van 1k€+
Heb net de synth terug. Nog niet mee getest. Maar wel goed nieuws: er zat tape op van sonicsales.de wat wel de officiele distributeur is van Ashun Sound Machines dus ze hebben er niet maarzo en willekeurige techneut naar laten kijken ofzo.
 
Zijn die lui bij bax ook nog wel telefonisch bereikbaar??

Ik heb ze vorige week meerdere keren geprobeerd te bellen, enige wat je krijgt is dat ze vol automatisch een terugbel verzoek maken waarbij ze zeggen dat je binnen 48 uur wordt terug gebeld.
Ik wil niet 48v uur wachten, ik wil nu geholpen worden, ik hem meerdere bestellingen lopen bij ze nu die niet naar mijn adres worden gestuurd, maar naar HUN eigen adres, en vervolgens krijg ik een bericht dat het pakket is ontvangen en hoe tevreden of dat ik ben...

Vandaag weer een levering die bezorgd zou worden bij mij, toen toch maar morgen, toen toch maar vandaag, en uiteindelijk is ie afgeleverd in de winkel in .... Goes.. wat ontzettend briljant en kostenbesparend! :D
 
Zijn die lui bij bax ook nog wel telefonisch bereikbaar??

Ik heb ze vorige week meerdere keren geprobeerd te bellen, enige wat je krijgt is dat ze vol automatisch een terugbel verzoek maken waarbij ze zeggen dat je binnen 48 uur wordt terug gebeld.
Ik wil niet 48v uur wachten, ik wil nu geholpen worden, ik hem meerdere bestellingen lopen bij ze nu die niet naar mijn adres worden gestuurd, maar naar HUN eigen adres, en vervolgens krijg ik een bericht dat het pakket is ontvangen en hoe tevreden of dat ik ben...

Vandaag weer een levering die bezorgd zou worden bij mij, toen toch maar morgen, toen toch maar vandaag, en uiteindelijk is ie afgeleverd in de winkel in .... Goes.. wat ontzettend briljant en kostenbesparend! :D
In dit geval zou ik gewoon naar het filiaal zelf bellen, heb ik ook een paar gedaan (Apeldoorn in mijn geval) en daar krijg je gewone winkelmedewerkers aan de lijn die wel capabel zijn.

En idd ze zijn sinds een 1 a 2 jaar overgestapt op een nieuw helpdesk systeem, waarvan het merendeel geoutsourced en dus ruk is.
 
Heb net de synth terug. Nog niet mee getest. Maar wel goed nieuws: er zat tape op van sonicsales.de wat wel de officiele distributeur is van Ashun Sound Machines dus ze hebben er niet maarzo en willekeurige techneut naar laten kijken ofzo.
Ik heb inmiddels een video kunnen maken van het probleem, die heb ik naar ze gemaild. Benieuwd hoe het nu verder afgehandeld wordt..
 
Ik ga er gewoon even goed voor zitten, bij Bax. :D

IMG_20210927_150219.jpg
 
Vandaag weer een levering die bezorgd zou worden bij mij, toen toch maar morgen, toen toch maar vandaag, en uiteindelijk is ie afgeleverd in de winkel in .... Goes.. wat ontzettend briljant en kostenbesparend! :D

Al een paar keer gehad. Gaat volautomatisch: je bestelt een nieuw artikel, ze sturen b-stock alvast naar hunzelf (dat scheelt ze retourkosten), ze crediteren je, sturen weer een nieuw artikel, maar deze keer expres het verkeerde, ook weer naar Goes, per ongeluk automatisch crediteren ze die ook, wordt na 2 dagen weer in rekening gebracht, pas dan sturen ze het juiste artikel naar het juiste adres, want dan heb je eigenlijk pas echt betaald.

Op deze manier kunnen ze zeggen dat er nooit iets fout gaat, maar dat het standard policy is.
 
Huh? Wat is dat voor iets raars? :? Of denken ze bij Bax misschien dat je het op die locatie wil afhalen?
Ik weet het niet, ik denk dat er gewoon iets misgaat. Hopelijk kunnen ze mijn bestellingen vinden tussen hun eigen post en mag ik alles meenemen. De espresso automaat doet zijn werk in ieder geval goed. Eventjes wachten nog..
 
Tsja vervelend dat de service van Bax weleens problemen geeft maar ik denk dat we zonder Bax over het algemeen een stuk duurder uit zijn. Musicstore zal de prijzen dan gaan aanpassen door te focussen op Thomann en de rest van de markt zal dan volgen.
 
Nou, zo te zien ben je de enige? Afgaande van alle Bax-service threads zou ik verwachten dat er geen stoel meer vrij is? Valt dus wel mee!
die paar keer dat ik in Apeldoorn ben geweest was het er altijd superdruk, en ben ook 1x in Rotterdam geweest, ook een gekkenhuis, maar ja, wie gaat er nou naar Zeeland :P (als je daar niet woont). Misschien ook een strategische keuze van Bax? :D
 
Hou ons op de hoogte hoe dit afloopt. En hoe de algehele customer-experience is... :D
Haha, nou, ze waren aardig tegen mij, en ik tegen hun, dat helpt een hoop als je iets op wil lossen. :-)

Op de een of andere manier was hun eigen winkeladres gekoppeld aan mijn account, zodoende is een retourzending (een vervangen RD-8 2x naar hun eigen winkel adres gestuurd door hunzelf.
Ik heb de RD8 nu uiteindelijk gelukkig mee weten te krijgen nadat ze hem uit de eigen binnengekomen post hebben weten te vinden.

Maar het verhaal gaat verder.. ik kreeg na de vorige bevestiging dat mijn pakket was afgeleverd (maar dus niet bij mij) ook een mail van de helpdesk n.a.v. een vraag van mij over de retourzending. (waar die bleef dus) In die mail werd oa het voorstel in gedaan om mijn geld terug te geven (terwijl ik daar niet om gevraagd had). Ik had geantwoord dat dat ook prima was.
Dus, vanmiddag haal ik dan alsnog de RD-8 op in hun filiaal in Goes omdat ik vanwege 2 leveringen aan hun eigen adres toch maar besloten had om dat ding op te gaan halen bij ze,
lees ik net een mail bij thuiskomst, dat ze het geld binnen 7 dagen naar mijn rekening overmaken. Ahum.. ik heb ze maar gemailed dat ik de RD8 inmiddels hier heb staan en terugbetaling niet hoeft.

Zit ik alleen nog met mijn andere bestelling, 2 synths die ik gisteren heb gekocht, deze zouden dinsdag geleverd worden, toen maandag, toen toch weer dinsdag. Daarna kreeg ik een mail dat de levering was bezorgd (maar dat was de RD8 op het winkeladres) en nu heb ik mail dat de bezorger onderweg is en dat de 2 synths vanavond worden bezorgd, bij mij thuis op mijn eigen adres en zo niet, dan haal morgen weer gratis koffie. :D

Dus ja, wat betreft de customer experience, ik denk dat ze erg hun best doen en dat kan ik waarderen. :-)
 
Back
Top