Bax service

Ik geef ook liever wat meer uit aan een product uit een fatsoenlijke winkel dan dat ik dat geld bespaar op een dozenschuiver.
Als je moet schrapen om iets te kunnen kopen op de goedkoopste manier moet je je trouwens misschien afvragen of het wel de bedoeling is dat je dat product hebt.
Onzin zeg, en nogal denigrerend ook. Ikzelf moet echt sparen voor mn spullen. Heb een klein budgetje, de rest gaat op aan gezinsdingen, dus als ik iets nieuws wil, moet ik iets anders verkopen. Klaag ik niet over, maar om maar even aan te geven dat dat voor iedereen anders is.
 
Ik geef ook liever wat meer uit aan een product uit een fatsoenlijke winkel dan dat ik dat geld bespaar op een dozenschuiver.
Als je moet schrapen om iets te kunnen kopen op de goedkoopste manier moet je je trouwens misschien afvragen of het wel de bedoeling is dat je dat product hebt.
Wat noem jij een fatsoenlijke winkel? Zoals je hier leest, heeft elk winkel wel wat..
 
Als je moet schrapen om iets te kunnen kopen op de goedkoopste manier moet je je trouwens misschien afvragen of het wel de bedoeling is dat je dat product hebt.
Ik moet gewoon hard en lang sparen voor m'n spullen en schaam me daar niet voor.
Met een beetje slim inkopen kun je honderden euro's besparen t.o.v. andere winkels.
De Peak bijvoorbeeld, die kocht ik bij Bax voor € 900,- nieuw. Moest er wel 2 maand op wachten, maar elders was hij ruim € 300,- duurder.
Nu is Bax lang niet altijd de goedkoopste, maar die opmerking vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar het klinkt een beetje raar.
 
Wat noem jij een fatsoenlijke winkel? Zoals je hier leest, heeft elk winkel wel wat..
Een winkel waar men je het gevoel geeft dat ze blij met je zijn als klant, een en stap extra voor je doen als het aan de orde is. Ik noem een Midi Amsterdam. En dan nog een aantal inmiddels failliete zaken. Puur omdat ze niet tegen bedrijven als Bax op konden boksen. Ik vind dat echt een afbreuk van cultuur en sociale cohesie.
Natuurlijk is geen winkel perfect, maar ik ben geneigd om mijn best te doen voor anderen ipv mezelf te verrijken ten koste van anderen. Dat verwacht ik ook van bedrijven waarmee ik zaken doe. Anders neem ik mezelf niet serieus.
 
Onzin zeg, en nogal denigrerend ook. Ikzelf moet echt sparen voor mn spullen. Heb een klein budgetje, de rest gaat op aan gezinsdingen, dus als ik iets nieuws wil, moet ik iets anders verkopen. Klaag ik niet over, maar om maar even aan te geven dat dat voor iedereen anders is.
Jammer dat je het als denigrerend opvat, zo is het niet bedoeld. Ik heb ook niet zoveel geld dat ik alles maar lukraak kan aanschaffen, 3 kinderen, en bewust weinig uren maken betekent ook dat ik elke cent om moet draaien. Ik kom zelf uit een gezin waar ieder dubbeltje omgekeerd moest worden, en heb zelf jaren financieel aan de onderkant geleefd. Jij kunt nog sparen zelfs.
Ik denk dat je niet direct er van uit moet gaan dat iemand zijn mening geeft om anderen af te zeiken om of elitair te doen.
Ik sta achter mijn uitspraak, als je ergens geen geld voor hebt, jammer dan. Kies iets anders. Ook dat is creativiteit.
En natuurlijk begrijp ik het als je droomt van een instrument wat je net niet kunt betalen, en het staat bij Bax ineens voor een prijs die je net wel kunt betalen, dat je er dan direct voor gaat. Maar dat is ook niet het punt waarover ik het heb.
 
Laatst gewijzigd:
Ik sta achter mijn uitspraak, als je ergens geen geld voor hebt, jammer dan. Kies iets anders. Ook dat is creativiteit.

Ja, zo zie ik het ook in de context van het onderwerp, waarbij ik denk dat het voor de meeste mensen hier om een hobby gaat. Geen goed idee als je inderdaad moet schrapen om iets te kunnen bemachtigen. Al was het maar omdat je na een aanschaf die je hele budget heeft opgegeten mogelijk voor een hele lange tijd echt niks meer kan kopen, ook niet iets dat onvoorzien is en je misschien zelfs nodig hebt om dat dure ding echt ten volle te kunnen gebruiken. Voor alle hobby's die ik heb volg ik ook een strategie waarbij altijd iets in de spaarpot achterblijft.
 
Tja, Albert Heijn heeft al die gezellige buurt kruideniers er ook uit gewerkt, zelfde met Heineken en de bruisende brouw cultuur die we ooit hadden in Nederland, iedere stad z'n eigen Brouwer, allemaal kapot geconcurreerd door Heineken. Boycot je die ook?
 
Moet je toch maar weer eens de stad in, voor de speciaal bier liefhebber is het dolle pret deze dagen :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Moet je toch maar weer eens de stad in, voor de speciaal bier liefhebber is het dolle pret deze dagen :)
Je ziet bepaalde ambachten gelukkig weer terug komen, mag van mij best wat vaker.
Gewoon weer een melkfabriek met flessen in de dorpjes.
Maar nu dwaal ik af van het onderwerp van dit draadje 8~
 
Geen goed idee als je inderdaad moet schrapen om iets te kunnen bemachtigen.

Wat is het toch heerlijk dat Behringer bestaat. :D

iedere stad z'n eigen Brouwer, allemaal kapot geconcurreerd door Heineken. Boycot je die ook?

Gaat wat offtopic deze discussie maar hier wil ik toch iets op zeggen.
Brouwen is behoorlijk populair al een tijdje, als ik me goed herinner uit een tv programma vorig jaar zijn er momenteel zo'n 300 brouwers aktief in Nederland
 
Ik moet gewoon hard en lang sparen voor m'n spullen en schaam me daar niet voor.
Met een beetje slim inkopen kun je honderden euro's besparen t.o.v. andere winkels.
De Peak bijvoorbeeld, die kocht ik bij Bax voor € 900,- nieuw. Moest er wel 2 maand op wachten, maar elders was hij ruim € 300,- duurder.
Nu is Bax lang niet altijd de goedkoopste, maar die opmerking vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar het klinkt een beetje raar.
Dude, ik heb al een paar jaar geen geld om muziekinstrumenten te kopen. Ik ben al blij als ik voor 49 euro weer eens een eventide plugin kan aanschaffen in de aanbieding. Moet die aanbieding niet net op het eind van de maand zijn natuurlijk. We geven wel redelijk bovengemiddeld uit aan eten ivm kwaliteit etc. dus daarom ook minder over voor andere dingen, maar ja prioriteiten he.
Sterker nog, ik heb inmiddels op een maschine, monitor speakers en v-drums na al mijn apparatuur moeten verkopen. (niet voor eten he )
Ik begrijp het echt wel als je die peak zoveel goedkoper kan scoren dat je er dan voor gaat.
Ik heb het over schrapen, als je voor een tientje of 2-3 kiest voor bax ipv een norma.... gewon.... fatsoe.... ( even uitkijken hoe ik dit ga formuleren) een fysieke(?) winkel. Dat noem ik schrapen, en dan heb je echt wel een keuze. Als het om honderden euros gaat ja logisch. Tenzij je zoveel geld hebt dat een paar honderd euro echt niet uitmaakt, dan vind ik de keuze voor Bax oid gewoon minder gepast.

Zuinig zijn is zeker niets om je voor te schamen trouwens idd.
 
Laatst gewijzigd:
Tja, Albert Heijn heeft al die gezellige buurt kruideniers er ook uit gewerkt, zelfde met Heineken en de bruisende brouw cultuur die we ooit hadden in Nederland, iedere stad z'n eigen Brouwer, allemaal kapot geconcurreerd door Heineken. Boycot je die ook?
Ik woon naast een Albert Heijn waar ik inderdaad zo goed als nooit binnenkom. En Heineken boycot ik automatisch omdat er maar 1 biertje is die ik lekker vind, IJwit van bouwerij het IJ als je nieuwsgierig was.
Ik ga inderdaad zo goed als nooit naar supermarkten. iew.
 
Dude, ik heb al een paar jaar geen geld om muziekinstrumenten te kopen. Ik ben al blij als ik voor 49 euro weer eens een eventide plugin kan aanschaffen in de aanbieding. Moet die aanbieding niet net op het eind van de maand zijn natuurlijk.
Dan moet je je afvragen of het de bedoeling is dat dit produkt wel bij je past.:D ;)
 
Back
Top