Bax service

Nu kijk ik op Bax en zie per ongeluk een Blofeld B-stock. Dit keer met 3% korting.. toch ff nieuwsgierig kijken.. eerste foto ziet er goed uit maar kijk je verder zie je een paar gele pijlen.. ze hebben de beschadigingen die je op de minuscule foto's niet echt ziet wat beter gemarkeerd en dit is dus het toestel hierboven. Ik snap dat Bax dit ding ook niet wil afschijven als onverkoopbaar maar dit is dus gewoon een Boomerang die elke keer gaat terugkomen. Wat voor een beleid voeren ze daar eigenlijk?? Zijn dit de mensen zelf?? Ongelofelijk dit. :(
Goed dat je dit ff post om anderen te waarschuwen.
Het is toch verschrikkelijk dat ze zo'n afgeragde synth nog steeds proberen te verkopen.
 
Wat betreft die B-stocks: ofwel moeten ze daar is investering doen van een betere fotocamera aan te schaffen, of doen ze het express, de foto's zijn steeds donker, lage resolutie en je ziet er de details niet op!
Ik had in mijn retourformulier aangegeven dat de beschadigingen op mijn Blofeld niet duidelijk te zien waren (en niet om aan te gluren natuurlijk).. Ze hebben dit keer dus met pijltjes een paar plekken gemarkeerd. Je zou bijna denken dat ze er wat mee gedaan hebben.
 
Ze kunnen hem beter als particuliere verkoper per opbod op marktplaats zetten en dan met de tekst 'Een beller is sneller', of 'Een kenner weet genoeg'.

Maar belachelijk idd dat ze hem nog steeds proberen te verkopen via de winkel, naast een hoop gedoe levert het reputatieschade op. Niet zo slim idd.

Ik zou hier persoonlijk geen 150 euro voor over hebben.. Een ervaren autoverkoper/ inkoper kan aan de staat van een auto (slijtage op pedalen, stoelen, etc) ook direct zien of een km stand klopt of niet.. En ik denk dat we hier ook wel kunnen spreken van een toestel wat een behoorlijk portie rock 'n roll achter z'n kiezen heeft. Heb em ook niet aangesloten, weet niet of ie het deed ook. De encoders op een Blofeld zijn ook een zwak punt. Is ook weer te fixen voor niet al teveel. Tweedehands staan ze ook voor rond de 300 maar ik koop dan toch liever een nieuwe. :)

Zoals ik al eerder veronderstelde. Er is van mij via Bax een OP1 zoekgeraakt. Had em ter reparatie aangeboden. Er werd gemeld dat dit in een reparatiecenter in Duitsland was gebeurd maar ik heb er mijn bedenkingen over. De conditie van dit toestel doet mij denken aan hetzelfde scenario, een die achteraf nog is teruggestuurd ofzo..
 
En ik denk dat we hier ook wel kunnen spreken van een toestel wat een behoorlijk portie rock 'n roll achter z'n kiezen heeft.
Ik heb 't idee dat het een demo model is geweest die een aantal jaren flink uitgeprobeerd is want deze slijtage krijg je niet van een paar keer in- en uitpakken en even aan- en uitzetten.
Dit is echt gebruiksslijtage over een langere periode, dat ze dat ding niet gewoon hebben afgeschreven ipv klanten ouwe troep in hun maag te splitsen.
 
Ik heb net een Summit B-stock gekocht, en inderdaad: 'krasvrij' volgens de website, en de fotos zijn donker en wazig genoeg zodat je er niet wijzer van wordt...
Doos gaat open: deze is overduidelijk op z'n kant gevallen
1628436216404.png


Voor de rest geen problemen te bespeuren dus gezien de prijs hou ik hem (tips voor verdoezelen van de schade zijn welkom), maar wel echt weer een kutbeleid.
 
Ik heb 't idee dat het een demo model is geweest die een aantal jaren flink uitgeprobeerd is want deze slijtage krijg je niet van een paar keer in- en uitpakken en even aan- en uitzetten.
Dit is echt gebruiksslijtage over een langere periode, dat ze dat ding niet gewoon hebben afgeschreven ipv klanten ouwe troep in hun maag te splitsen.

Zoals ik al meerdere malen m'n mening en ervaringen over Bax heb laten weten, zie ik het negatieve niet zo bij deze. Ze zijn toch heel duidelijk over wat er mis is met het apparaat en dan is het aan jou om het te kopen voor die prijs, toch? Of zie ik iets over het hoofd?
 
Zoals ik al meerdere malen m'n mening en ervaringen over Bax heb laten weten, zie ik het negatieve niet zo bij deze. Ze zijn toch heel duidelijk over wat er mis is met het apparaat en dan is het aan jou om het te kopen voor die prijs, toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Duidelijk?? Het zijn echt vage foto's hoor!! Het is dat ik em een keer heb uitgepakt.. en ongeveer wist waar de beschadigingen zaten..

Hieronder de foto waaruit je zou moeten opmaken wat er aan de hand is. (uit deze link: (B-Stock) Waldorf Blofeld Black Virtual Analog synthesizer)

e265d87b-eb44-4bbb-98be-5c5d3a9a89a8.jpg




En dit is een foto die ik ervan maakte..

3812193
 
Ik kocht er een adam monitor en die was gebarsten (de speaker kast) en de power button lag in de basspijp. Aangesloten. Maar afgebroken.
B stock heet dat dan. Leek me eerder 'mee gegooid en niet meer willen herstellen'
Heb 'm dan zelf maar wat liefde gegeven :D
 
Die B-stock foto's bij Bax zijn inderdaad vaak niet heel erg verhelderend. Meestal zijn ze erg korrelig en donker en met lage resolutie, alsof ze zijn genomen in een ruimte waar geen daglicht binnen komt met een smartphone van 10 jaar geleden. Ik heb tot nu toe geluk gehad met mijn B-stockjes, maar ik zou zo'n Summit bijvoorbeeld niet accepteren met die schade.
 
Duidelijk?? Het zijn echt vage foto's hoor!! Het is dat ik em een keer heb uitgepakt.. en ongeveer wist waar de beschadigingen zaten..

Hieronder de foto waaruit je zou moeten opmaken wat er aan de hand is. (uit deze link: (B-Stock) Waldorf Blofeld Black Virtual Analog synthesizer)

e265d87b-eb44-4bbb-98be-5c5d3a9a89a8.jpg




En dit is een foto die ik ervan maakte..

3812193
Die ziet eruit alsof 'ie achter een auto aangetrokken is geweest ... dat ze dat nog durven te verkopen!
 
alsof ze zijn genomen in een ruimte waar geen daglicht binnen komt (...) dat ze dat nog durven te verkopen!

Vandaar de uitdrukking 'dingen die het daglicht niet kunnen verdragen'... :eureka:

Mits het allemaal goed werkt kunnen ze het wel verkopen, maar dan moet Bax gewoon helder zijn hierover. En een korting van 3% is gewoon belachelijk. Zou als verkoper t.e.a.b. + garantie tot de deur doen en blij zijn om er nog wat voor te krijgen, maar vooral dat het ding weg is.
 
Die B-stock foto's bij Bax zijn inderdaad vaak niet heel erg verhelderend. Meestal zijn ze erg korrelig en donker en met lage resolutie, alsof ze zijn genomen in een ruimte waar geen daglicht binnen komt met een smartphone van 10 jaar geleden. Ik heb tot nu toe geluk gehad met mijn B-stockjes, maar ik zou zo'n Summit bijvoorbeeld niet accepteren met die schade.
nee, zeker gezien dat ze voor deze bstock met deze schade maar liefst een korting geven van 3 procent op de nieuwprijs, is dit niet wat je zou verwachten als je hem binnenkrijgt, dat je zulke onduidelijke foto's maakt in 2021, dat moet simpelweg expres zijn, want er is toch niemand die dat ding voor praktisch de nieuw prijs besteld als ze die andere foto gezien hebben.

dit ding is afgeragd, lijkt mij onverkoopbaar
 
Ik heb tot nu toe geluk gehad met mijn B-stockjes, maar ik zou zo'n Summit bijvoorbeeld niet accepteren met die schade.


Ik heb net een Summit B-stock gekocht, en inderdaad: 'krasvrij' volgens de website, en de fotos zijn donker en wazig genoeg zodat je er niet wijzer van wordt...
Doos gaat open: deze is overduidelijk op z'n kant gevallen

Voor de rest geen problemen te bespeuren dus gezien de prijs hou ik hem (tips voor verdoezelen van de schade zijn welkom), maar wel echt weer een kutbeleid.

Idd niet accepteren..

Ik heb tot nu toe ook wel B-stock gehad wat er prima uit zag. Als de doos er niet is, ok jammer.. maar als ie verder niet al teveel krasjes heeft lijkt me dat geen probleem. shit happens, ook in de studio.

De Blofeld ga ik ook her en der meeslepen en had de gok daarom ook een beetje genomen.. maar in deze staat koop je em tweedehands nog niet.. zo te zien heeft ie er al een heel leven op zitten..
 
Die B-stock foto's bij Bax zijn inderdaad vaak niet heel erg verhelderend. Meestal zijn ze erg korrelig en donker en met lage resolutie, alsof ze zijn genomen in een ruimte waar geen daglicht binnen komt met een smartphone van 10 jaar geleden. Ik heb tot nu toe geluk gehad met mijn B-stockjes, maar ik zou zo'n Summit bijvoorbeeld niet accepteren met die schade.
Als ik marktplaats foto's maak en dergelijke in een slecht verlichte ruimte zet ik de lamp op mijn 2013 Samsung aan voor extra licht, zodat de foto duidelijk is.
En die zijn te koop voor 40 euro 2e hands tegenwoordig, dus Bax, ga erachteraan !
 
Nou dan is het toch klaar. Je bent vanaf nu als SF’er een enorme oetlul om voor dat drieeneenhalve tientje nog een B-Stock bij Bax te kopen.
Nou ja, ik heb zelf afgelopen jaar voor het eerst een aantal B-stock artikelen gekocht bij Bax, en op een aantal zaten toch echt wel hele lekkere kortingen tov nieuw en er was niets mee aan de hand behalve een beschadigde verpakking ofzo. Maar het beleid is wel vreemd, soms krijg je hele forse korting en is er weinig meer aan de hand dan wat tape op de doos, een andere keer gaat er maar een schijntje vanaf en krijg je dus zo'n afgetrapt k*tding. Inmiddels hebben ze de bedenktijd weer teruggebracht naar 30 dagen, dus ik ben benieuwd of dit zal leiden tot minder B-stocks of B-stocks die minder geleden hebben.
 
Het hele gedoe van toch maar bestellen, en te laat ontvangen, al vrezende dat je genaaid gaat worden en dan ook nog uit geilheid en misplaatst medelijden met de planeet de stront van een opportunist accepteren? Moeder Theresa is voor minder gestorven. Het nogmaals aanbieden van die afgeragde B-Bax doet toch wel ogen openen?
 
Back
Top