Softsynths net zo goed?

Trouwens de reden waarom een Virus zo moeilijk na te maken is als VST is vooral weer rekenkracht. Simpel. En ook het feit dat Acces niet zomaar gaat vrijgeven hoe het allemaal werkt (al zijn er wel manieren om daar achter te komen, maar betwijfel of het legaal zou zijn om dit te doen, laat staan te gebruiken).
Effe een correctie: een Access Virus bestaat naar mijn weten alleen als Powercore plugin en als Protools plugin. Niet VSTi. :)
En het feit dat het anders klinkt ligt niet aan het algoritme(want dit heeft Access zelf geschreven) maar eerder aan de hardware waar het op wordt afgespeeld. Dus het ligt aan audio interface of aan die Protools FARM kaarten.
Dat Sasha met hardware werkt wil toch nix zeggen?
En misschien draait Sasha enkel met hardware omdat hij dat altijd heeft gedaan en niet zo goed met VST's overweg kan?
Sasha draait al een tijdje mee en het is nog niet zo heel lang dat de kwaliteit van VST's zo redelijk snel is gestegen.
Mee eens, kwaliteit van VSTi's is gestegen. Het is wel een andere manier van werken. En als je goed resultaat kunt afleveren met hardware, "why kill a winning horse"(of zoiets :)).
Probeer nu eens te begrijpen wat ik typ, want tis wel vermoeiend me steeds weer te moeten herhalen voor mensen die andere informatie weigeren op te nemen dan wat er in hun hoofd zit.

Maargoed, ik heb mijn mening gezegt.
Ga mezelf niet blijven herhalen
Ach man, probeer nou eens met je intelligentie in de koppen van ons domme muziekanten te kruipen en heb geduld met ons.
Leer eens ook spellen: gezegt:):kont:
 
Ziehier de toekomst voor de geluidsfreak !

Ziehier de toekomst voor de geluidsfreak !

index.cfm


"The missing link" tussen enerzijds het knoppenbeest dat graag de echte impact van zijn handelingen manueel uitvoert,... en anderzijds de beschikbare "muisgebonden software vst-wereld" die wat mij betreft op het gebied van klank (binnen de korste keren) evenarend is (of zal worden).

Een tastbaar model van een softsynth waarbij de volledige controle interactief uit te voeren is met de beshikbare vst.

Ben er al een 4 maanden aan het werken en hoop begin januari de modules dualdelay, phaser, chorus, filterbank, en sequencer af te hebben en ingebouwd bedienbaar.

Arturia en korg hebben inderdaad ondertussen al ingezien dat een tastbaar model van een softsynth vele muzikanten over de brug zal trekken, ... maar daar heb ik niet op gewacht.

Ik ontwierp een encoder-componentenprintje waarop d.m.v. een "15 ledkring weergave" via midi elke controller-aanpassing op het vst-scherm mee wijzigt en omgekeerd.

Elke schakelaar en led op het model stuurt tevens zijn signaal via een midi-controller regeling naar de vst.

Mijn handen staan scheef van het etsen, boren en solderen,... maar mijn motivatie om dit beest binnen het jaar volledig werkend op mijn bureau te hebben staan is overweldigend ! (mijn vrouw is niet langer mijn enige obsessie !)


Ik wou het eigenlijk nog niet posten voordat het prototype af was,... maar dit vond ik nou zo een interessante discusie tussen believers & non-believers dat ik het alvast toch even kwijt wou.

Pincher P.
 
Niet mee eens. Analoge synthesizers gaat allemaal over de interactie tussen de verschillende mechanische en Voltage Controlled onderdelen.

zeg ik toch ook. Met omgeving bedoel ik de ruimte waar de synth zich in bevind. Niet de circuits en componenten.
Natuurlijk kan extreem temperatuurverschil of vochtverschil ook een verschil geven, maar dat zijn ook weer extreme uitzonderingen.
 
index.cfm


"The missing link" tussen enerzijds het knoppenbeest dat graag de echte impact van zijn handelingen manueel uitvoert,... en anderzijds de beschikbare "muisgebonden software vst-wereld" die wat mij betreft op het gebied van klank (binnen de korste keren) evenarend is (of zal worden).

Een tastbaar model van een softsynth waarbij de volledige controle interactief uit te voeren is met de beshikbare vst.

Ben er al een 4 maanden aan het werken en hoop begin januari de modules dualdelay, phaser, chorus, filterbank, en sequencer af te hebben en ingebouwd bedienbaar.

Arturia en korg hebben inderdaad ondertussen al ingezien dat een tastbaar model van een softsynth vele muzikanten over de brug zal trekken, ... maar daar heb ik niet op gewacht.

Ik ontwierp een encoder-componentenprintje waarop d.m.v. een "15 ledkring weergave" via midi elke controller-aanpassing op het vst-scherm mee wijzigt en omgekeerd.

Elke schakelaar en led op het model stuurt tevens zijn signaal via een midi-controller regeling naar de vst.

Mijn handen staan scheef van het etsen, boren en solderen,... maar mijn motivatie om dit beest binnen het jaar volledig werkend op mijn bureau te hebben staan is overweldigend ! (mijn vrouw is niet langer mijn enige obsessie !)


Ik wou het eigenlijk nog niet posten voordat het prototype af was,... maar dit vond ik nou zo een interessante discusie tussen believers & non-believers dat ik het alvast toch even kwijt wou.

Pincher P.

leuk om je levenswerk met ons te delen :biertje:
 
Ik heb een Polysix naast mijn laptop met Legacy staan gehad, en ik hoorde geen verschil.
Tussen mijn echte Solina string en de VSM is ook wel erg weinig verschil.
VSM staat ook op mijn verlanglijstje. De Korg Legacy suites ook wel, maar daar is het probleem van dongles die mij weerhouden hiervan. Ik weet dat Jens Johansson's favoriete solo-synth een Polysix is, dus vanwege dat was ik geïnteresseerd. Zelf heb ik jaren een M-1 Ex gehad, dus het zou ook leuk zijn geweest om die in een softsynth te hebben. Maar ja, dongles...

Over VA's ben ik nooit tevreden geweest, over softsynths wel.
Even dom doen? VA? Virtual Amps?

zeg ik toch ook.
Sorry, dan had ik je fout begrepen.
 
VSM staat ook op mijn verlanglijstje. De Korg Legacy suites ook wel, maar daar is het probleem van dongles die mij weerhouden hiervan. Ik weet dat Jens Johansson's favoriete solo-synth een Polysix is, dus vanwege dat was ik geïnteresseerd. Zelf heb ik jaren een M-1 Ex gehad, dus het zou ook leuk zijn geweest om die in een softsynth te hebben. Maar ja, dongles...

Even dom doen? VA? Virtual Amps?

.


Ik heb mijn Legacy al eventjes, dus zonder dongle

VA= virtual analog

Jan
 
Grootste voordeel van outboard: Je kan het niet illegaal downloaden
Ik word er schijziek van dat iedere boerenlul zonder moraal maar met z'n illegale Vanguard en NEXUS 1 zit te kloten. Met outboard weet je ten minste zeker dat je een unieke sound hebt die far beyond de gemiddelde Pirate Bay FLstudio hoer is........ :duivels: ook hierboven weer dat gelul over dongles, tenenkrommend.....
 
Ik heb mijn Legacy al eventjes, dus zonder dongle
Ok.
VA= virtual analog
Duh!!!! Natuurlijk.
ook hierboven weer dat gelul over dongles, tenenkrommend.....
Què? Mag ik daar een probleem mee hebben of niet? Ik hoef niet zo nodig één of andere USB sleutel in mijn computer te stoppen om te bewijzen dat ik iets heb gekocht. De kans dat die key gestolen wordt of op een andere manier kapot gaat is het me niet waard om al die zooi opnieuw te kopen. Chill, dude!
 
Eens, is het je het niet waard, gebruik het dan ook niet, ging me in dit geval meer om de reply van degene die hem zonder dongle gebruikt......

Maar laten we hier geen legaal software topic van gaan maken. Als je het niet wil/kan betalen dan moet je het niet gebruiken punt!
 
Eens, is het je het niet waard, gebruik het dan ook niet, ging me in dit geval meer om de reply van degene die hem zonder dongle gebruikt......
De vorige versie van Legacy was zonder dongle
The original Korg Legacy Collection used challenge/response protection, but Korg, like Steinberg and Arturia, have switched to using a Syncrosoft USB dongle. I'm certainly happier with this form of protection, since you never have to reauthorise a dongle after changing your computer or hard drive. You don't have to worry about possible dongle conflicts if you already have one or more Syncrosoft dongles installed either, since Syncrosoft's Licence Control Centre software supports multiple dongles from different manufacturers.
http://www.soundonsound.com/sos/feb06/articles/korglegacyupdate.htm

Maar laten we hier geen legaal software topic van gaan maken. Als je het niet wil/kan betalen dan moet je het niet gebruiken punt!
Mee eens. Ik koop geen spul als er een dongle gebruikt moet worden. Net zo irritant als die Buma Stemra notices aan het begin van een DVD. Guilty until proven innocent.
 
En dit dat kader geeft Synchrosoft / iLOK je wel weer exclusiviteit.

Dat vind ik dus tevens een nadeel van VSTi's en heb dat in een andere mail ook al aangegeven: zaken als SX3, FLstudio, NEXUS1, NI, VANGUARD etc. zijn allemaal makkelijk te vinden en te installeren. Hierdoor hoor je us op het moment ook heel veel "producties" die allemaal hetzelfde klinken. Zeg maar de "koekebakker" Electro.:D

Omdat deze muziek ook nog binnen de huidige trends past, wordt je dus continue doodgegeooid met dezelfde sound (templates en patches) :D

Reden te meer dus om de "makkelijk beschikbare middelen" te mijden en exclusievere tools te gebruiken.
 
Ja, laten we sequencers als Cubase enzo proberen te mijden, dan sequence ik wel met .. euh.. euh.. ja waar mee dan?

Ik vind dat de kracht om bijzonder te klinken niet in je tools moet zitten maar in jezelf.
 
Ik vind dat de kracht om bijzonder te klinken niet in je tools moet zitten maar in jezelf.
Mee eens. Alleen zijn de meeste mensen lui en zoeken daarom alleen in de presets. Ik kan dus wel begrijpen waar Raphie het over heeft.

Zoals ik al aangaf, de reden dat ik dongle beveiligde softsynths mijd is dat ik geen zin heb dat straks iemand op Schiphol denkt: "Ooooohhh.... lollig USB stickie!" En graai... Of dat het breekt, en je dan ook niets meer kan.
 
Grootste voordeel van outboard: Je kan het niet illegaal downloaden
Ik word er schijziek van dat iedere boerenlul zonder moraal maar met z'n illegale Vanguard en NEXUS 1 zit te kloten. Met outboard weet je ten minste zeker dat je een unieke sound hebt die far beyond de gemiddelde Pirate Bay FLstudio hoer is........ :duivels: ook hierboven weer dat gelul over dongles, tenenkrommend.....

wat lul je nou weer
met de vetste outboard kan je de grootste bak zielloze teringbagger maken en met standaard meuk kan je ook bijzondere dingen maken
ik vind dit echt zulke bullcrap altijd, de compositie is 4 miljard keer belangrijker in dit verhaal.
is dat waarom je een berg aan spullen in je studio hebt gehaald, om jezelf mee wijs te maken dat je een unieke sound hebt?
 
Raphie
Grootste voordeel van outboard: Je kan het niet illegaal downloaden
Ik word er schijziek van dat iedere boerenlul zonder moraal maar met z'n illegale Vanguard en NEXUS 1 zit te kloten. Met outboard weet je ten minste zeker dat je een unieke sound hebt die far beyond de gemiddelde blah.....

Je hebt wel een punt,want al ik ergens binnenbreek en enkele van die luxe rackjes wegsteel die wel meer opbrengen vergeleken met illegaale software wanneer ik die aan de man breng.
 
Eens, is het je het niet waard, gebruik het dan ook niet, ging me in dit geval meer om de reply van degene die hem zonder dongle gebruikt......

!

Ik heb'm zoals gezegd, al eventjes, en toen was dat idd zonder dongle.
Je was erg snel met een onterechte veroordeling in zeer onheuse termen, dus nu misschien een terecht excuus?

Jan
 
Als je daar op staat: bij deze :luv:

En natuurlijk zit de kracht om bijzonder te klinken in jezelf. Kijk maar eens wat Bas alleen met en Sherman doet:okdan:
 
Bedankt, dat apprecieer ik.




En, on topic, alhoewel ik sound erg belangrijk vind, valt het bij mij toch niet als niet mijn favoriete apparatuur gebruikt wordt.
De nieuwste Ladytron heeft behoorlijk veel Roland VA's, en ik hou meer van die ruwe sound van hun eerste, maar Velocifero is mijn favoriete cd van hun, vooral door de songs.

Jan
 
Back
Top