Dag mensen
Ik ben nu al een tijdje bezig met een liveset in elkaar te zitten. Wel wat je onder liveset kunt verstaan.. Ik wil deels audio uit ableton uitsturen leads, schreech shit, drones, drums.. Omdat het groten deels hardcore gerelateerde zaken gaat en voor sommige kicks veel cpu opslurpen is het voor mij geen optie om met live tracks te werken (althans voor de kicks niet) percussie zou ik wel invullen met live tracks. Ik zou dus een pre arrangement maken in de arrangement view met synths en kicks en in het live gedeelte de percussie.. deze wil ik met graag uitsturen langs een stereo uit op mijn geluidskaart en dat op een analoge mixer sturen. Met ook nog een TB-303 gesynced aan mijn DAW die dan ook op 1 kanaal gaat op een analoge mixer (na distortion ook).
Nu is mijn vraag.. Ik wil graag een deftig volume hebben in de eindmix. Nu is mijn vraag hoe ik het best aanpak met betrekking tot headroom met mijn 303.
Als ik mijn 303 op de mixer direct aansluit zal ik mijn master out van mijn DAW sowieso omlaag moeten halen + dan heb je ook nog die lage tonen uit die distortion. Ik heb helaas geen low cut filter op mijn mixer. Heb wel een FMR RNLA die een sidechain heeft die ik over m'n 303 kan hangen.. Kan deze evt met een trigger uitsturen via m'n DAW en een andere output. Maar ik ben geen fan van het hele sidechain gedoe. En uiteindelijk heb je als eindresultaat een zwakke loudness..
Kan ook mijn 303 weer mij daw insturen en en die gezamenlijk squashen met de andere tracks voor toch ietwat goede loudness te hebben.. Probleem dan is gewoon het onnodig digitaliseren van de 303.
Iemand nog betere tips?
Kan de FMR RNLA op de masterbus als insert gebruiken op mijn analoge mixer maar ik weet het niet.. Die kleurt nogal veel..
En voor de livesetters onder ons.. Uiteindelijk heb ik dan mijn output van mijn DAW en die zou ik doen op -6dB hoe doe ik de output van mijn analoge mixer dan? Ook -6 dB of hoger?.. Als deze output nog eens naar een Pioneer mixer zou gaan wat doen jullie daar dan mee? Tot het hoogste oranje streepje?
Voor mij zijn dit soort levels icm routings en ac/dc erg onduidelijk..
OF moet ik me helemaal niks aantrekken en alles mooi groen laten en laat ik het over aan de versterkers en PA mensen?
Ik heb trouwens al eens wat mensen bezig gezien in de scene die acid maken en die laten hun ableton clippen en dan vervolgens ook nog eens op een digitale mixer .. Dat kan niet de bedoeling zijn.. Oorzaak nummer 1 voor het slopen van speakers..
Ik ben nu al een tijdje bezig met een liveset in elkaar te zitten. Wel wat je onder liveset kunt verstaan.. Ik wil deels audio uit ableton uitsturen leads, schreech shit, drones, drums.. Omdat het groten deels hardcore gerelateerde zaken gaat en voor sommige kicks veel cpu opslurpen is het voor mij geen optie om met live tracks te werken (althans voor de kicks niet) percussie zou ik wel invullen met live tracks. Ik zou dus een pre arrangement maken in de arrangement view met synths en kicks en in het live gedeelte de percussie.. deze wil ik met graag uitsturen langs een stereo uit op mijn geluidskaart en dat op een analoge mixer sturen. Met ook nog een TB-303 gesynced aan mijn DAW die dan ook op 1 kanaal gaat op een analoge mixer (na distortion ook).
Nu is mijn vraag.. Ik wil graag een deftig volume hebben in de eindmix. Nu is mijn vraag hoe ik het best aanpak met betrekking tot headroom met mijn 303.
Als ik mijn 303 op de mixer direct aansluit zal ik mijn master out van mijn DAW sowieso omlaag moeten halen + dan heb je ook nog die lage tonen uit die distortion. Ik heb helaas geen low cut filter op mijn mixer. Heb wel een FMR RNLA die een sidechain heeft die ik over m'n 303 kan hangen.. Kan deze evt met een trigger uitsturen via m'n DAW en een andere output. Maar ik ben geen fan van het hele sidechain gedoe. En uiteindelijk heb je als eindresultaat een zwakke loudness..
Kan ook mijn 303 weer mij daw insturen en en die gezamenlijk squashen met de andere tracks voor toch ietwat goede loudness te hebben.. Probleem dan is gewoon het onnodig digitaliseren van de 303.
Iemand nog betere tips?
Kan de FMR RNLA op de masterbus als insert gebruiken op mijn analoge mixer maar ik weet het niet.. Die kleurt nogal veel..
En voor de livesetters onder ons.. Uiteindelijk heb ik dan mijn output van mijn DAW en die zou ik doen op -6dB hoe doe ik de output van mijn analoge mixer dan? Ook -6 dB of hoger?.. Als deze output nog eens naar een Pioneer mixer zou gaan wat doen jullie daar dan mee? Tot het hoogste oranje streepje?
Voor mij zijn dit soort levels icm routings en ac/dc erg onduidelijk..
OF moet ik me helemaal niks aantrekken en alles mooi groen laten en laat ik het over aan de versterkers en PA mensen?
Ik heb trouwens al eens wat mensen bezig gezien in de scene die acid maken en die laten hun ableton clippen en dan vervolgens ook nog eens op een digitale mixer .. Dat kan niet de bedoeling zijn.. Oorzaak nummer 1 voor het slopen van speakers..
Laatst gewijzigd: