Yamaha Montage

Ziehier de nieuwe rompler van Yamaha:

imgext.php


The Montage, available in 61-, 76- , and 88-key configurations, features the Motion Control Synthesizer Engine, a powerful and intuitive way to interact with and control sound. The Motion Control Synthesizer Engine controls two iconic Sound Engines:

1) Advanced Wave Memory 2 (AWM2) and FM-X. Compatible with previous generation Motif libraries, the AWM2 engine is exponentially more powerful than the previous Motif XF flagship with nearly ten times more wave memory, integrated flash, double the effects, and twice the polyphony.

2) Joining the powerful AWM2 engine is FM-X. A sophisticated pure FM (Frequency Modulation) synthesizer engine is capable of producing classic ‘80s or cutting-edge EDM sound with excellent dynamic range, power, and fidelity.

The Montage also features a brand new user interface with color touch screen, endless rotary encoders and the Super Knob: a macro control allowing users to control multiple parameters simultaneously. “Montage is the culmination of over forty years of synthesizer legacy and innovation,” said Nate Tschetter, marketing manager, music production, Yamaha Corporation of America.
 
Hier ben ik wel erg benieuwd naar. De FM-X in het bijzonder. De Macroknop klinkt ook interessant. En nu wachten op de demo van Bert :).
 
Lijkt beetje Yamaha's antwoord op de Roland JD-Xa.
DX meets Motif meets Vector Syntheses?

Edit:
Oftewel SY99 meets SY35? :P
 
Het had wel mooi geweest als ze er ook een AN engine ingestopt hadden....en zo komen we toch weer steeds terug op een update van de EX ;).
 
Het had wel mooi geweest als ze er ook een AN engine ingestopt hadden....en zo komen we toch weer steeds terug op een update van de EX ;).

Inderdaad :erm:. dan was t een mooie tegenhanger van de Korg Kronos geweest :).

Wedden dat ze hierin nogsteeds het wisselen van sounds zonder interupt nogsteeds niet gefixt hebben.... :P
 
"Motion Control Synthesizer Engine" en "FM-X" zie ik als nieuwe termen.
Ben wel benieuwd hoe dat klinkt.
 
Interessant, ik vond de Motif XS heel mooi qua sound en een nieuwe FM synth is ook welkom dus dit zou best wel eens wat kunnen zijn.
 
Op papier is dit ding niet echt gigantisch innoverend, maar als ze nu eens een handige interface aan AWM2 en FM gegeven hebben, heeft hij al een stevig bestaansrecht. Yamaha en handige interfaces, zou ik de dag nog mogen meemaken? :)

In ieder geval geven ze deze bakken gewoon een normaal klavier, waarvoor dank.
 
Yamaha zegt nieuwe technologie, nog nooit gebruikt in de industrie.Dus totaal nieuwe klanken ook?
Ben benieuwd.
Lees ergens de 88 key voor 2400$,niet mis.
 
De highend Yamaha's zijn altijd duur, maar meestal wel erg goed gebouwd. Mijn Motif XS7 destijds leek in staat een nucleaire holocaust te overleven.
 
ik verwacht hier toch wel vrij veel van, de motif was altijd al wel een goede synth, maar kreeg echt last van zijn gedateerde interface die al zo'n 10 jaar hetzelfde was. Nu ze deze herontwikkeld hebben met touchscreen integratie plus een innoverende manier van sound modulation via de Motion Control Synthesizer Engine, en daarbij ook nog eens een FM synth erbij in, denk ik dat er toch nog wel wat verrassingen staan te wachten.

Ook vermoed ik yamaha kennende dat ze nog wel flink uit gaan pakken met arpeggiators , patterns en daw integratie op deze synth.
 
Groter plaatje
:
6wt2Q5r.png


Vinnieq: bij de CS1x zat destijds best een goede manual. Zelfs een Nederlandse versie hadden ze. Ze kúnnen het dus wel!
 
Die van de AN200 en DX200 waren ook wel te doen maar die bij de CS6x, A5000, FS1r en de PLG plug-in boards waren compleet non-informatief. Van de handleidingen bij de oude bakken als CS60, SK20 en CS15 kon je tenminste wat leren.

Maar goed, die Montage ziet er zo op papier wel cool uit.
 
Back
Top