Synth solo in "somebody else's guy"?

Klinkt ook wel alsof er een talkbox effect bij zit (3:07)
 
Talkbox of een lp-filter. In ieder geval klinkt het mij een beetje in de oren als een standaard patch uit een Roland digitale synth. Ik ben er niet echt weg van.
 
De solo begint rond 3:00.... Hoe hebben ze dit gedaan? Wat is dit voor geluid/synth?? Iemand tips? Hoe is deze sound te krijgen??

ik heb praktisch dezelfde lead gemaakt op de radias. Dit heb ik gedaan via een formant osc met een ringmodulatie door de tri osc.
vervolgens deze door een 12 db lowpass filter met een insert fx genaamd talking modulator (soort talkbox fx inderdaad zoals iemand hier al zei).

ik hou erg van dat soort type leads dus vandaar dat ik er een aantal voor mezelf geprogrammeerd heb in de radias.
 
Wel een vette track trouwens hoor :okdan: Ik heb gelukkig de 12" ervan.
 
talkbox... dat zou 't wel eens kunnen zijn!

bedankt voor de suggesties!
 
weet niet welke apparaten het zijn
 

Attachments

  • pic_herbie.jpg
    pic_herbie.jpg
    39,2 KB · Bekeken: 52
Ik hoor geen echte talkbox of formant gebeuren hoor. Waar hoor je de stem bijv ?

Ik hoor wel veel bends, sneller en langzamere lfo over de bend (= tremelo = stem achtige effect) En gewoon een goed klinkende synth waar het filter via env en controller open en dicht getrokken wordt.

Dat een dergelijke stijl van spelen veel gebruikt wordt bij talboxen betekent nog niet dat we hier een talkbox horen.
 
Back
Top