Opname maken van YT audio / of hulp bij originele track kopen/downloaden

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Is er iemand die de eerste track in deze YT video kan tappen met zijn audiokaart? Ik had ooit een E-MU kaart die dat prima kon maar windows 10 support em niet meer. En mijn Behringer X18 kan ik niet patchen zoals de E-MU kon.
Een YT naar MP3 converter online werkt niet omdat de video te lang is.

Het vinden van de track of kopen heb ik een tijd terug ook gedaan. Had em voor een jam gebruikt en wilde de MP kopen of whatever.. Shazam herkent em niet. Scroll net nog door de berichtuitwisseling met de uitgeverij. BMG-station.. de track was niet gereleased oid.. nu staat er wel wat vage info bij mijn jam van destijds:

Nummer​

CBR0722

Artiest​

BCG

Licentie aan YouTube verleend door​

TRACKS Inc. (namens CLAPS)

Hieronder de video met de muziek erin. Een MP3 van het eerste liedje zou ik ook al blij mee zijn. :)
 
Deze moet het kunnen.
Ja die doet het :mega: 500mb's worden ge-downslurpt.. :D

Heb ook nog een berichtje gestuurd naar de uitgever met de track ID. Zal nog wel ff duren dat ze reageren maar ik kan em iig nu iig alvast gebruiken. Ik hoor zoveel verschil met een 320kbs MP3 en de YT audio met sommige tracks.. Als je het op YT upload maakt het niet uit natuurlijk maar als ik aan het jammen ben klinkt een 'full range' opname altijd stukken lekkerder.. dat detail in het hoog wat je ineens hoort tov YT. :)
 
Laatst gewijzigd:
500mb? hoogste kwaliteit audio in dat filmpje is 140kbps, 48khz opus a ~220mb
 
500mb? hoogste kwaliteit audio in dat filmpje is 140kbps, 48khz opus a ~220mb

Ongetwijfeld dat het klopt wat je schrijft. :) Maar Opus a klinkt weer wel veel beter dan een MP3 met dezelfde bitrate.. dus ik heb iig besloten daar niet nog eens op te verliezen en gewoon voor zo'n hoog mogelijke bitrate MP3 te kiezen (320kbs). ;)
 
Ongetwijfeld dat het klopt wat je schrijft. :) Maar Opus a klinkt weer wel veel beter dan een MP3 met dezelfde bitrate.. dus ik heb iig besloten daar niet nog eens op te verliezen en gewoon voor zo'n hoog mogelijke bitrate MP3 te kiezen (320kbs). ;)
Dat zou ik dus andersom doen. Die 320kbps mp3 is lossy ge-re-encode vanaf de opus waar dus al verlies optreed. Beter was je van opus naar wav gegaan en dan had je de beste kwaliteit gehad :P
 
Dat zou ik dus andersom doen. Die 320kbps mp3 is lossy ge-re-encode vanaf de opus waar dus al verlies optreed. Beter was je van opus naar wav gegaan en dan had je de beste kwaliteit gehad :P
Als dat zou kunnen zou ik het zeker gedaan hebben maar geen WAV optie hier :( ytmp3.eu - YouTube to MP3 Converter 2021 & Downloader - 320kbps

Anyway.. hieronder het resultaat van 2 tracks in elkaar gemixt. Die ene track eindigt in een introbreak van de volgende track die ik niet wilde. Ik hoop stieken nog op de track los.. maar had een andere track die ik ook gebruik en die daar precies in overliep qua tempo. Het zijn echt 2 totaal verschillend gemixte tracks.. maar ben wel tevreden zo... beetje compressen en EQen.. iig valt die break naar het volgende nummer uit de mix niet meer op. :)
 

Attachments

  • Transitie.mp3
    1,2 MB
Ok.. de track uit de lange mix van YT heb ik nu los. Break van de volgende track in de outro heb ik gecamoufleerd met een andere track. Zo is de track toch bruikbaar voor me. :)

Toch ben ik vooral geïnteresseerd in hoe ik de track kan gebruiken als ik em bv ergens draai en er met de saxofoon op speel. En natuurlijk heb ik de track eigenlijk liever los en in hogere audio kwaliteit. Sommige producers bieden de optie om een track (of beat) te kopen. BGMC is niet heel commercieel ingesteld geloof ik, al hebben ze dit keer wel snel gereageerd op mijn berichtje. Eerder was er geen track ID bekend maar YT heeft de licentie er nu achteraf er toch bij gezet. Thanx :D

Is er iemand met een iTunes die deze code kan vinden? Ze streamen daar voornamelijk vanaf begreep ik.

1622966298191.png
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top