Hoe maak je deze synths?

Flontie

Nieuwkomer
Lid sinds
6 februari 2014
Berichten
15
Hey,

Allereerst bedankt voor het bezoeken van mijn topic!

Ik ben al een hele lange tijd opzoek naar synths die worden gemaakt door Boaz van de Beatz.. zijn synths zijn echt ziek (vind ik) maar zo lastig denk ik.. ik weet namelijk echt niet waar ik moet beginnen. Ik weet dat hij produceert in Logic en Reason (misschien wel meer maar dat is wat ik heb gezien)

Het gaat om deze 4, de 1e begint op 0.36 :

https://www.youtube.com/watch?v=rMbTAnojdJg

2e op 0.53 :

https://www.youtube.com/watch?v=UTSvWqRa2vo

En de 3e op 0.50 en 1.03 :



En de 4e begint ook op 1.03 :

https://www.youtube.com/watch?v=-av3uZnFR3E

Misschien kunnen jullie mij vertellen welke synthesizers hij eventueel zou kunnen gebruiken om zulke synths te maken?

Ik zou het echt chill vinden als jullie me hiermee kunnen helpen!

Bedankt voor de moeite!

Flontie
 
zou 't niet 'gewoon' was samples zijn uit een of ander pakket? Klinkt allemaal 't zelfde. Do the harlem shake, en nog wat Major Lazer.
Ik hoop dat 't geen samples zijn, want dat knapt me af.
 
Hey, bedankt voor je reactie!

Ik weet dat Boaz wel samples gebruikt, en die helemaal omtovert, maar deze sounds zijn wel synths.. ja en die van harlem shake is niet zo lastig haha, die kan is te maken in massive :P major lazor (diplo) gebruikt ook sample's maar ook veel massive
 
zou 't niet 'gewoon' was samples zijn uit een of ander pakket? Klinkt allemaal 't zelfde. Do the harlem shake, en nog wat Major Lazer.
Ik hoop dat 't geen samples zijn, want dat knapt me af.


Waarom knap je af op samples ? veelal veel interessante geluiden dan synths mee te maken, en zowiezo, als je het niet eens kunt horen wat maakt het dan uit ?
 
Het meest karakteristieke wat ik in in die vier geluiden hoor is een envelope en/of LFO (met frequentie onder 1Hz) op oscillator pitch. Voor de rest is het een simpel percussief geluidje, zou een sample kunnen zijn, of een triangle golfvorm met korte attack op de (virtuele) VCA. Monofoon met single trigger op de envelopes, misschien een arpeggiator d'rbij.

Je kunt dit dus uit heel veel (virtuele of VST) synths halen.
 
Waarom knap je af op samples ? veelal veel interessante geluiden dan synths mee te maken, en zowiezo, als je het niet eens kunt horen wat maakt het dan uit ?

Mja het klinkt misschien dom maar ik vind het veel fijner om alles zelf te maken op mijn hardware dozen dan ergens wat te samplen. Het is een tijdsbesteding, een hobby, en dus alles even samplen voelt zo alsof je een pagina inkleurt met stickers die j ergens koopt, ipv een doos kleurpotloden.
Het zit in mijn hoofd, neem het me verder niet kwalijk ;) Het voelt voor mezelf meer aan alsof IK iets gemaakt heb, los van de klank die waarschijnlijk beter is als je gewoon ergens een zak samples koopt online die in de top 5 staan vd best verkochte sample packs vh jaar :-" - vergeleken met mijn eigen gepruts, maar ik kan er zelf veel fierder naar luisteren, en ik maak muziek voor mezelf. Voor de pret.
 
Hier een combi patch, want ik neem aan dat je reason hebt.

Voornaamste is: gedetunde zaagtanden, pitch enveloppe (omhoog of naar beneden), filter envelope.

Dit kan je nabouwen met bijna iedere synth. Ik weet niet of je antidote hebt, die zou ik pakken.
En anders nabouwen met een thor. Ja, produceren is soms even werken.
 

Attachments

  • boaz.zip
    989 bytes · Bekeken: 94
Het meest karakteristieke wat ik in in die vier geluiden hoor is een envelope en/of LFO (met frequentie onder 1Hz) op oscillator pitch. Voor de rest is het een simpel percussief geluidje, zou een sample kunnen zijn, of een triangle golfvorm met korte attack op de (virtuele) VCA. Monofoon met single trigger op de envelopes, misschien een arpeggiator d'rbij.

Je kunt dit dus uit heel veel (virtuele of VST) synths halen.

Oke thanks! Ik ga dit even noteren en hier zeker gebruik van maken! Bedankt!

@Niel:

Ook heel erg bedankt voor joun hulp! Het klopt inderdaad dat ik de zelfde vraag ook op het Reason forum heb gepost, alleen word ik daar helaas niet geholpen :( Maar gelukkig hier wel! Dus hartstikke bedankt voor zover. Vanavond heb ik weer even tijd om bezig te gaan met muziek (zit nu in mn pauze) en dan zal ik meteen even een kijkje nemen naar joun bijlage.

Nogmaals bedankt iedereen voor uw inzet! Suggesties zijn altijd welkom :)
 
Laatst gewijzigd:
Flontie > Welke versie heb je ? Ik zie op het reasonforum geen logo bij je naam staan, dus de kans is dan nogal groot dat je geen geregistreerde versie hebt en dus met een illegale versie werkt, waarschijnlijk versie 5. Kan zijn dat je m'n combi daardoor niet kan laden, indien dat het geval is. Als je versie 6 of 7 hebt moet het geen probleem zijn.
 
Hey Niel,

Ik gebruik inderdaad versie 5...er is een hele lange tijd geleden door mijn vader zelfs nog een keer reason 3 aangeschaft, alleen ze waren al weer een x aantal versies verder toen ik met reason verder wou, en dus had ik reason 5 genomen. Ik ben wel eerlijk deze x hadden we hem niet aangeschaft. Ligt het daaraan dat ik niet geholpen word? Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden hier, en mij alsnog wel willen helpen :)
 
Jep, op het reasonforum zijn ze nog strenger dan hier als het gaat om illegale versies. Dus zodra iemand daar geen reason logo heeft kan je lang wachten op hulp.

Aangezien je reason 3 wel gekocht hebt zou ik je zeeeeer aanraden te upgraden naar reason 7. Belangrijkste is dat je je registratienummer kaartje nog hebt die bij Reason 3 zit. Dat wordt namelijk de basis van je licentie waarop al de rest gekoppeld gaat worden.

http://www.bax-shop.nl/updates-/-upgrades/propellerhead-reason-7-upgrade/product-details.html

Geluid is veel beter met name door de SSL mixer met EQ etc. En je hebt er dan een berg modules bij, waarvan je de meeste al kent van versie 5. Daarnaast kan je gebruik maken van alle gratis rack extensions (RE) wat een stuk of 10 zijn, en kan je eventueel betaalde RE's testen en aanschaffen voor een paar tientjes of minder. RE's hebben bij mij iig de EQ's in de rack, al m'n effecten en m'n synth arsenaal behoorlijk verbeterd en vergroot.
En niet te vergeten audio sporen ! Dat is een verademing. Zeker als je met hiphop vocals wilt opnemen is het zelfs essentieel.
Ook het kunnen bouncen en stretchen van audio is een erg leuke creatieve bron.
En je kan via midi externe instrumeneten aansturen, als de tijd daar is.
Daarnaast heeft R7 een enorme preset library die R5 doet verbleken.
En en en en en ....



Als klap op de vuurpijl ben je dan ook in staat om m'n voorbeeld te openen en wat synthese te leren ;)

Wil je echt iets leren, zorg dan dat je tools op orde zijn en 119 euro is echt niks voor wat je ervoor terug krijgt. Het grote bedrag hebben jullie al uitgegegevn met reason 3.

1. registreer reason 3 aan je propellerhead account (dat kaartje met licentienummer in de doos).
2. koop die upgrade licentie, registreer die en je kan helemaal losgaan.
 
Laatst gewijzigd:
Thanks voor de informatie niel! Ik ga hier mee bezig! Maar voor nu heb ik inderdaad niks aan de bijlage, maar ik ben zeer benieuwd naar hoe die klinkt, kan je hem niet uploaden op soundcloud voor me zodat ik hem kan horen?

Alvast bedankt! :)
 
Back
Top