A.I.S.H.A.

mikeandrews

Meer knopjes! Meer! Meer!
Lid sinds
14 juni 2002
Berichten
999
Locatie
Amsterdam
Beste allemaal,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat er maar veel interessante synths gereleased mogen worden :)

Sinds jaren heb ik weer eens wat muziek de wereld in geholpen. Dit keer een album vol synthesizers en vocoders dat het verhaal vertelt over een Artificial Intelligence (AI) die "geboren" wordt en op ontdekking gaat.

Een achterliggend idee was om meer mensen warm te krijgen voor "wat minder voor de hand liggende" elektronische muziek. Niets ten nadele van dance, maar er is nog zoveel meer te ontdekken en zeker met de algoritmes van de diverse platforms kom je eigenlijk altijd in een zgn. "filter bubble" terecht als je niet zelf actief moeite doet om op onderzoek uit te gaan. Je hoort dus alleen maar meer van hetzelfde, en er is nog zoveel meer. Afijn goed verhaal, lekker kort ;) Maar het album begint om deze reden dus met wat "toegankelijkere" tracks, en daarna wordt het wat vrijer/experimenteler.

Het hoofddoel was om een album te maken waar je ook echt plezier aan beleeft met luisteren. Een gevoel voor humor hebben tijdens het luisteren is toegestaan! ;)

Ik zou zeggen: veel plezier!

AISHA album cover final 300x300.jpg


luister via Spotify

luister via YouTube
 

Attachments

  • AISHA album cover final.jpg
    AISHA album cover final.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 88
Zozo. Dat klinkt groots en alsof het eigenlijk veel bekender zou moeten zijn dan het zo is. "Here I am", "Compliance" en "Artificial Doubts" sprongen eruit voor mij. Leuke laatste thankyou track. Kortom: puik geproduceerd en heel gevarieerd.
 
Dat dacht ik ook. We zijn hier natuurlijk veel te druk bezig met onze eigen producties om veel tijd en oor over te hebben voor wat anderen doen, ik snap dat wel. Maar het is toch echt de moeite waard even te luisteren naar wat mensen hier zoal maken. Het niveau is toch echt hoog. Vinnik dan.
 
Er zitten prachtige muzikale vondsten in de nummers.
En hele aparte mooie stem vervormingen.
Maar als het de bedoeling was om iets over te brengen met de zangtekst van de stem (met een ander geluid) is het voor mij juist weer net onverstaanbaar.
Of ik zou er veel moeite voor moeten doen. Dat is weer net het geduld wat me ontbreekt.
 
MikeAndrews is een naam die ik al tijden niet meer op het forum ben tegengekomen.

Maar ... als dit een come-back is na een sabbatical ... dan kan dit project alvast tellen.

Mooi, hedendaags zonder gebruik van standaard dance/trance rieddeltjes maar wel fijne melodieën en sfeervol.

"Here I Am" zit intussen al in mijn playlist. De overige nummers ga ik uiteraard ook nog beluisteren
 
Back
Top