Gehoorbeschadiging?

wat horen jullie als je in een stille plek vingers of doppies in je oren doet

ook een soort ruis?

ik was laatst in een cafeetje waar iemand het mengpaneeltje vol open die op zn aller aller harst dat deed zooon po.ijn ben binnen een mniuut na buiten gereden
kvind eigenlijk dat er boetes moeten worden uitgedeeld
 
Laatst gewijzigd:
Ik snap sowieso niet dat mensen nog met onbeschermde oren in een café durven staan... Da's net zoiets als in Afrika onbeschermd deelnemen aan een swingersparty... vragen om problemen dus!

Heb hier in het zonnige zuiden vorige week 5 dagen carnaval gevierd. Constant met oordopjes in gelopen, terwijl de rest dat allemaal niet deed. Leuk die 'muziek' in alle café's en zalen die zo hard staat dat de speakers bol staan van de vervorming en dan nog maar te zwijgen over die trompetten van de zeulbandjes die knetterhard recht in je oor lopen te toeteren.

Dan snap je toch niet dat mensen dit zonder gehoorbescherming willen meemaken?
 
Het is de enige manier waarop het geluid de dagelijkse sleur kan overstemmen.
Met doppen lukt dat niet, zelfde gaat dan ook op voor hauzpaartiez

Kun je, zeg eens: 10 jaar later, je gehoorapparaat :W ook zo hard zetten dat het geluid de dagelijkse sleur nog steeds kan overstemmen, of ben je dan gedoemd om maar voor de trein te springen ofzo? :stupid
Of liever maar gewoon in die sleur te blijven hangen? :gaap:

P.S. Niet dat ik daar last van heb..........;)
 
Ik snap sowieso niet dat mensen nog met onbeschermde oren in een café durven staan... Da's net zoiets als in Afrika onbeschermd deelnemen aan een swingersparty... vragen om problemen dus!

Heb hier in het zonnige zuiden vorige week 5 dagen carnaval gevierd. Constant met oordopjes in gelopen, terwijl de rest dat allemaal niet deed. Leuk die 'muziek' in alle café's en zalen die zo hard staat dat de speakers bol staan van de vervorming en dan nog maar te zwijgen over die trompetten van de zeulbandjes die knetterhard recht in je oor lopen te toeteren.

Dan snap je toch niet dat mensen dit zonder gehoorbescherming willen meemaken?

jij doet iest pro ..mt opnamen met muziek toch ...?
kijkast je werk is ....is t egt belangrijk ..om r op t letten

ik ben walkman tikkie doof - vanwege keihard knallen met mn walkman op denk vanaf mn 12e tot minstens mn 20e in de bus / naarwerk/school dat iedere dag 2x 1.5 uur lang !!!! bad vibes !!!
maw piepinmn oor ...voornamelijk hoorbaar waneer je ..inje bedje ligt
dat merkvooral ask gedronken heb[bloeddruk ]letdaarmaars op :doei:

en idd in kroegen [die ski hut dingen ] staan soms van die schelle toeters midrange speakers te knallen rech op gezicht hoogte bah bah
\van thuis speakers wordt je hues niet doof
egt niet - langdurig lawaai weer
opje werk ..fabriek / int verkeer ook :engel:

@niel jij as hardcore dude , moet dit wel herkenne
[vroegr parkzicht
vroeger werden feesten aangeduid aster een egt leuke rave om de hoek stond nxt month ; met 20.000kw op de flyer [by einstein ofso] nu isdat vanzelfsprekend en ...kijkt niemand er vanop datje gehoorbescherming moet dragen asje van 10 -10 snachts voor 20.000k wat staat te beuken
in een met massa gevulde hal
 
en idd in kroegen [die ski hut dingen ] staan soms van die schelle toeters midrange speakers te knallen rech op gezicht hoogte bah bah

Ja, waar slaat het tegenwoordig nog op. Vroeger ging je naar de kroeg voor een goed gesprek met een glaasje erbij, en naar de disco oid voor de muziek/herrie.
Waar moet je tegenwoordig nog heen dan voor dat gesprek? :?
:D
 
Als iedereen nou es z'n bek dicht zou houden, zoals 'n enkele keer gebeurt bij 'n ECHT goeie dj, Laurent Garnier, James Holden, nog 'n stuk of drie... dan kan ik zakken naar de 97dBA!!! Dit geeft vooral aan dat ik vooral bezig ben met prantende mensen te overstemmen

Een keertje met Sinead O Connor meegemaakt...ok, het stond écht stil. Stonden 5, euhm, "jonge vrouwen die nog niet aan hogere studies waren toegekomen" constant tegen elkaar bezig:

"wat zingt ze stil he"
"ja ik kan haar niet verstaan"
"ik hoor echt niet wat ze zingt hoor"
"ik moet me echt inspannen om de tekst te verstaan"

Hou dan ooks een 5 minuten jullie BEK! Ongelooflijk zeg. Zouden ze dat in een cinema ook zo doen? "Wat knarsen die chips zeg". "ja wat vervelend zo is het nooit stil". "gelukkig zijn ze op". "Zou het nu dan wel stil worden?" "laat ons hopen zeg" "Ik mag er niet aan denken dat het niet stil zou zijn" etc ad infinitum...

Anderzijds, waar ik ook een beetje droevig van word, dat zijn geluidstechnici die zelf een gehoorbeschadiging hebben maar toch hun job nog uitoefenen zonder door te hebben dat ze niet goed bezig zijn (hiermee bedoel ik dus zeker niet alle geluidstechnici maar enkel deze groep!), Ik bedoel dat ze hun eigen gehoorbeschadiging via de PA gaan compenseren. Zit de hele zaal lekker naar knetterhard, vlijmscherp hoog te luisteren. Leuk&gezond...
 
dat kan niet meer arno,
bij mij ist piepie vertrookken gelukkig
maar durf niet naaar discos
mn muziek is zon grote passie diat wil ik nite meer kwijt
 
Heb lang gedacht dat ik oren van staal had. Mijn 100Watt buizen gitaarversterker moest elk jaar voorzien worden van nieuwe eindbuizen omdat ie zo gruwelijk misbruikt werd en muziek luisterde ik op één stand: zo hard mogelijk.

Een paar jaar terug werd de piep in mijn oren permanent van een lullig afrikaans concert wat helemaal niet zo hard was en waarbij ik zelfs op maat gemaakte oordoppen in had.

Bij het concert daarna, Funkadelic, wel hard, weer oordoppen, ben ik halverwege weggegaan omdat ik een piep begon te horen die veel harder dan normaal was. Thuisgekomen merkte ik dat het hoog in mijn linkeroor een stuk minder was dan in mijn rechter oor. Gelukkig is dat na een week weer bijgetrokken maar ik schrok me de pleuris.

Naar de KNO arts geweest en het is tot me doorgedrongen dat de waarheid is dat herrie je oren altijd beschadigt en dat vanaf nu bij mij elke beschadiging hoorbare schade oplevert.

Nou wil ik graag nog zo'n 30 jaar in muziek blijven werken dus: niet meer naar concerten, clubs, zelf live spelen en hard muziek luisteren. Nou heb ik mijn portie herrie wel gehad maar ik vind het wel erg jammer, het is zooo lekker om muziek te voelen. Het ergste is dat ik nooit meer naar vrienden kan gaan als ze optreden.
 
Waar ik droevig van word is het lezen van deze thread: iedereen is het er over eens dat er een serieus probleem bestaat, al zijn er verschillen in het aanwijzen van de verantwoordelijkheid. Wat me verbaast is dat niemand er werkelijk consequenties aan verbindt, behalve een aantal die niet meer durven uitgaan...
Ik voel dat de teneur slechts luidt: "So be it..."
Is er dan echt niets aan te doen?

Ik wist dat Bob Dylan loeier hard speelde, dus nam ik een prop watten mee naar Vredenburg, waar hij optrad. (Jaartje of 25 geleden?) Ik stak wat boven de rest van het publiek uit en stond een metertje of 6 van Uncle Bob af toen ik grote proppen witte watten in m'n oren deed. Hij keek verbaasd naar me en ik maakte een gebaar met beide handen tegen de oren. Bob draaide zich naar de zijkant, liet z'n gitaar even los en maakte het gebaar dat het volume lager moest. Hij glimlachte even toen ik de watten weer uit m'n oren haalde.

Communicatie, daar gaat het om!
Daar draait dit forum toch ook om? Of is het slechts bevestiging... :)

Wout
 
Ook bij de zichzelf serieus nemende electro-"kunst"-muziek gebruiken ze volume-niveaus die in akoestiekboeken meestal pas in de slothoofdstukken over nonlineaire shock en blast waves worden behandeld.

Net terug van 4 dagen Sonic Acts. Ik snap die gasten echt niet. Overdag lullen over de poezie van ruimte en geluid en dan vervolgens s'avonds opnames van vloeiend zand zo hard (en volgens mij niet ge-locut) draaien dat de hele paradiso uit elkaar schudt.

En wat communicatie betreft..Er zaten en stonden veel mensen met vingers in hun oren, waaronder andere artiesten. Hoeveel communicatie heb je nodig om te snappen dat het te hard staat?

Kheb een paar mensen aangesproken erover, ook van de organisatie, maar komt niet door.
 
... Kheb een paar mensen aangesproken erover, ook van de organisatie, maar komt niet door.
Mijn oudere broer (deed ooit Sonologie in de begin jaren te Utrecht) heeft de personen wie het aanging ook aangesproken, toen al, in 1968... Ook geen gehoor. Hij heeft vervolgens uitgehaald met een bloedneus als gevolg. De politie heeft geen proces verbaal opgemaakt omdat het zelfverdediging betrof: jij doet mij pijn (oren) en als ik je daar op aanspreek en je gaat er toch mee door, dan krijg je een dreun! De politie heeft de musicus wel aangesproken en gewaarschuwd: je vraagt mensen te komen en te betalen, maar vervolgens doe je ze pijn! Die muzikant heeft zijn studie niet meer afgemaakt...

Pas op...
Mijn broer is nog rechtlijniger dan ik :D
Heeft trouwens wel tenitus gehad, wat na een volledige kuur (voor de ziekte die hier genoemd kan worden, maar het betrof een zeer slechte vorm van Hodgkins - hij leeft na 15 jaar nog...) volledig verdween.

Wout
 
Vanavond in Netwerk op Ned. 2 (en helaas gepresenteerd door de mijns inziens meest irritante presentator op radio en tv: Tijs van den Brink)

Week van het Oor
Zelfmoord plegen vanwege een gehoorbeschadiging. Vorig jaar gebeurde het in Belgie, waar de 29-jarige Dietrich Hectors zichzelf van het leven beroofde nadat hij een ernstige gehoorbeschadiging opliep. Hij kon niet leven met een continue piep in zijn oor. Deze week is het de Week van het Oor. Netwerk besteed er aandacht aan via een interview met de ouders van Dietrich. Ook bezocht Netwerk een aantal uitgaansclubs om het geluidsvolume van de achtergrondmuziek te testen.

Ik kwam tijdens het surfen twee dingen tegen omtrend gehoorbeschadiging.

Dit heeft mij ook weer een beetje wakker geschud als het gaat om oordoppen.

Ik dacht altijd redelijk safe te zijn tijden optredens door midden achter te gaan staan met oordoppen in.

Maar als ik er serieus over nadenk dan moet ik concluderen dat oordoppen helemaal niet zo goed werken als de meeste mensen denken.

De lage tonen gaan natuurlijk dwars door de doppen heen, net zo als de lage tonen die door 100 mensen lichamen heen gaan voordat ze jou lichaam bereiken.

Kortom lage tonen laten zich niet stoppen door een paar dopjes.
Iedereen weet dat je vooral massa nodig hebt om dit te stoppen, niet oordoppen van een paar gram.

Ik heb mezelf, net zo als de desbetreffende persoon in zijn afsheidsbrief, vaak voor de gek gehouden.


Volkskrant artikel

[edit: Ik zie dat hierboven al over hetzelfde voorval is bericht]

Zeer trieste Afscheidsbrief.
 
ik heb uitstekend gehoor maar toch een piep.

ja stel nu dat er 1 van de 20 000 weg is. dat kunnen sze dus niet testen. bijv 15 001
en dat ik 15 002 wel weer hoor
 
Back
Top