Ochtendje Monitors luisteren bij Feedback

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Maw, als je kasten die ik bedoel voor een prikje kan kopen...

....dan verkoop ik ze voor een prikje + een beetje extra aan jou door ;)
Ik ben bang dat dat een beetje overkill is voor m'n studiootje.....die zullen niet echt tot hun recht komen hier 8o)
Da's met die M3's ook al het geval, maar die zijn nog enigzins te overzien qua prijs en afmetingen,
afgezien van het feit dat de prijs toch weer boven m'n budget zal uitkomen.

Ik had laatst het hoogste bod op een paar M2's op eBay, ongeveer 2200 euro,
beeindigd die klojo van een verkoper, 1 minuut voor het einde, de veiling :(
 
:D Ik ben wel blij met m'n KRK's.

En te weinig/geen bass? Da's alleen maar goed voor m'n relatie met de buurt.

Je hoeft toch geen 'perfect' spul te hebben om leuke/mooie muziek te maken?
Als je een (hele) goeie plaat wil opnemen (in de zin van: uitbrengen) zoek je toch gewoon een masteringsstudio met top-spul? En geloof me, er zijn er meer dan 1.. :D

Sorrie hoor, maar vind 't altijd een beetje overdreven om alles behalve de niet te betalen monitors voor 90% v/h forum aan te prijzen en de rest als ROTZOOI te bestempelen..

ach ja.. gelukkig is 't weekend.:z
 
Er is bijna geen rotzooi . Met alles kun je gewoon muziek maken . Presies wat je zeg als je zeker wil weten dat je het maximale rezultaat haalt kun je of naar een studio gaan met de juiste tools of zelf een vermogen uitgeven aan een geschikte ruimte met de nodige mains . Voor normaal hobby werk nergens voor nodig. De 1 heeft 500 euro budget en de andere 1000 euro die van 1000 zijn meestal niet een keer beter .

Ik ben van mening dat er geen referentie is Als 1 speaker in het hoog wat meer details heeft kan dat net zo goed betekenen dat er een hoog lift in zit .

Als iedereen nu het budget van zn monitors ook uitgeeft aan absorbers etc kun je je monitor geheel nieuw leven inblazen .

Imho kun je beter een alesis monitor one hebben in een reflectie arme kamer dan een dynaudio m3 in een betonnen doos zonder isolatie .
 
Laatst heb ik in een goed geisoleerde ruimte naar genelec 1038 a geluisterd en dan overschakelen naar een mackie hr826 setje. geen bass klingt als een schoenedoos en vervormd erg snel . Logies want in een reflectie arme ruimte van 30 m2 doen die 20 cm woovers bijna nix In diezelfde ruimte met veel minder aanpassingen heb je een borst pounding bass van de 20 cm r.s
 
Een referentie monitor hoeft niet goed te klinken met "steely dan" als weergave referentie.
In de meeste muziekwinkels krijg je geen goede indruk van luidspeakers.
Plaats het in je eigen studio, maak er een paar mixes op en let heel goed op de vertaling naar andere speakers.
Op de KRK Rp5 + RP10S kan je problemen in het laag vergeten, gebruik wel een analyzer (PAZ-waves o.d.) dan zal je merken hoe goed deze krengen voor het geld zijn. Mackies en genelec ken ik door en door.
Zonder de sub had ik een goede defenitie maar nog steeds wat problemen in het laag.
Zeer strak laag met sub erbij en You can push up to the limit without compression and it sounds great on mackie 824, genelec, carstereo, Tv ,Commercial etc.Let vooral op hoe luid je het op kleine speakers kan afluisteren zonder dat de speaker gaat flabben in het laag.
 
Origineel geplaatst door mischa
Laatst heb ik in een goed geisoleerde ruimte naar genelec 1038 a geluisterd en dan overschakelen naar een mackie hr826 setje. geen bass klingt als een schoenedoos en vervormd erg snel . Logies want in een reflectie arme ruimte van 30 m2 doen die 20 cm woovers bijna nix In diezelfde ruimte met veel minder aanpassingen heb je een borst pounding bass van de 20 cm r.s

euh, ja....
Probeer dat nog eens te zeggen maar dan in het nederlands. Ik begrijp er namelijk helemaal niks van. Misschien ook af en toe een komma plaatsen dan kan ik in ieder geval de zin nog volgen ;)
 
What the Fuck moet ik met een monitor van 20duizend ballen,ik heb toch zeker geen Galaxy studio thuis staan.
Vind het allemaal maar bullshit,tenzij je aan de top hoort en spullen koopt met de waarde van een nieuwe auto.
Ik persoonlijk zie het nut niet in om die rotzooi aan te schaffen,gaat tenslotte om de muziek. Een monitor met een waarde gelijk aan een nieuwe auto:kont:
 
tussen nears en grote studio monitors zit een groot prijs verschil . Juist in dit gebied kan ik iets bieden . Zonder geneuzel top speakers maar voor een eerlijke prijs.

genelec mackie behringer truth gebruiken dezelfde woover . lullig maar waar . Het verschil zit em in behuizing filtering en amp . Belangrijkste is behuizing daarna filtering en als laatste amp .Een top behuizing kost nu 1 maal vele malen meer dan de speaker zelf. Kijk eens naar earthworks sigma 6 3500 euro passive setje met dezelfde woover van een mackie hr 642 ( en zo zijn er nog veel meer die die goedkope 6 1/2 inch gebruiken )

Je kunt b.v. met een passive setje meer winst halen door een stevige kast te maken .. Maar ook het passive filter vervangen door hoogwaardige componten scheeld een hoop .. Een nette speaker kabel kan dan hoorbaar verschil maken .
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Typisch. Ik heb een set V88's en een set HR824's.
De Mackies klinken veel mooier, veel indrukwekkender dan de KRK's, welke heel saai, niet opwindend klinken.
Totdat je je mix op een doorsnee huiskamer installatie of over een PA terughoort.
He, waar zijn nu die schitterende vocals ? Dat prachtige stereo effect dat ik zo mooi op de Mackies heb afgeregeld ?

Toen ik de V88's voor het eerst aansloot, en er de track waar ik op dat moment mee bezig was, ging beluisteren schrok ik me wezenloos. Wat een slecht geluid !!! Ik dacht echt dat ik een miskoop had gedaan.
Toch maar aangedurfd om wat wijzigingen in de mix aan te brengen. Hup, beetje levels bijtrekken, heel klein beetje eq'en...en een wereld van verschil !
Mijn mix was dus slecht, niet de speakers !

Ik kan me goed voorstellen dat mensen KRK k*t vinden klinken, en Mackies prachtig.
Laatstgenoemde neigt meer naar hi-fi. Maar dus wel iets te mooi.
Overigens vind ik het laag op de V88's ook eerlijker dan op de Mackies.
Ze klinken gewoon minder gehypt, en dus eerlijker.
Mijn mening.

Maar hoe klinken de KRK's dan met een uitstekende mix ? Ik had eerst absolute 2's en als je daar een referentie cdtje doorheen jaagt klonken ze nog steeds vervelend. Het lijkt me wel fijn dat de monitors met een goede mix mooi klinken.
 
Origineel geplaatst door MadR
iemand die media desk van blue sky al gehoord ?
500 pond is niet veel dacht ik .. weet niet wat ie in nl moet kosten

stond een stukje in sos over die set .. ben benieuwd !

niemand die ze nog gehoord hebben ?
die one versie is toch de dure ?

trouwens heb ik ook vak dat het mid in het niets valt bij een extra subwoofer ...
maar ik ben alleen van die creative subsetejs gewend .. :D
 
Origineel geplaatst door Backdrop
Maar hoe klinken de KRK's dan met een uitstekende mix ? Ik had eerst absolute 2's en als je daar een referentie cdtje doorheen jaagt klonken ze nog steeds vervelend. Het lijkt me wel fijn dat de monitors met een goede mix mooi klinken.

Ik heb zelf sinds een tijdje KRK 7000s. Ik was eigenlijk van plan om voor de Mackie 824's of de Dynaudio BM6a's te gaan, omdat voor dance muziek KRK's niet echt als de beste bekend staan. Ik weet wel waarom: ze "pompen" niet en geven je dus niet dat echte lekkere gevoel dat je wil krijgen bij dance muziek (met sub doen ze dat wel hoor...!)

Ik heb alle monitoren vergeleken en de KRK's zijn in mijn ogen de enige monitoren in deze prijscategorie die echt alles weergeven. De Mackies geven veel laag wat ten koste gaat van de rest van de geluiden. De Dynaudio's klinken niet zo helder als de KRK's...vooral de percussie en hihats etc komen er minder uit.

Voordat ik de KRK's kocht gebruikte ik ook de absoltue 2's...daar hoor je echt veel minder details...net of er een deken overheen hangt..

Ik moet toegeven dat ik ook erg moest wennen aan de KRK's (ook aan de andere typen die ik heb beluisterd). Een uitstekende mix knalt idd niet uit de speakers (en voor je gevoel moet het knallen), maar als je goed luistert kun je echt elk detail horen en dat is mijns inziens wel heel erg belangrijk! Zet er een sub bij en gaan met die banaan!! :D
 
Met de mackies en dan spreek ik over 824 in mijn geval, moet je oppassen dat je ze niet te enthousiast instelt voor het laag weergave.
Achteraan kan je dimmen op Hertz in het laag en je als je zoals ik deze als near en midfield wil gebruiken in een beperktere ruimte niet "the whole space" instellen maar gewoon quarter of half. IK had ook een tijdje last van het weinig inmixen van laag maar door nieuwe instellingen is dat opgelost. Leer je speakers kennen, heet dat.
 
Origineel geplaatst door musica
Ik heb zelf sinds een tijdje KRK 7000s. Ik was eigenlijk van plan om voor de Mackie 824's of de Dynaudio BM6a's te gaan, omdat voor dance muziek KRK's niet echt als de beste bekend staan. Ik weet wel waarom: ze "pompen" niet en geven je dus niet dat echte lekkere gevoel dat je wil krijgen bij dance muziek (met sub doen ze dat wel hoor...!)

Ik heb alle monitoren vergeleken en de KRK's zijn in mijn ogen de enige monitoren in deze prijscategorie die echt alles weergeven. De Mackies geven veel laag wat ten koste gaat van de rest van de geluiden. De Dynaudio's klinken niet zo helder als de KRK's...vooral de percussie en hihats etc komen er minder uit.

Voordat ik de KRK's kocht gebruikte ik ook de absoltue 2's...daar hoor je echt veel minder details...net of er een deken overheen hangt..

Ik moet toegeven dat ik ook erg moest wennen aan de KRK's (ook aan de andere typen die ik heb beluisterd). Een uitstekende mix knalt idd niet uit de speakers (en voor je gevoel moet het knallen), maar als je goed luistert kun je echt elk detail horen en dat is mijns inziens wel heel erg belangrijk! Zet er een sub bij en gaan met die banaan!! :D

Ik heb zelf V88's, dit zijn ongeveer V8's maar dan met dubblele woofer.
Ze geven dus meer dan voldoende laag, maar pompen doet het niet. Dat kunnen ze zeker wel, echter dan heb je teveel laag in je mix zitten. Dan krijg je problemen bij het afspelen op andere systemen (klapperende conussen of erger :duivels: )
Het klinkt ook best lekker wanneer je mix in orde is, het verschil tussen een goede en een slechte mix is dan ook duidelijk waarneembaar (gelukkig maar 8o) ).
Zoals gezegd, het klinkt niet gehyped en dus een beetje droogjes.

Wel zorgen ze voor veel minder verrassingen dan bijv. een Mackie HR824. Welke op zich wel weer leuker kan zijn om op te viben / jammen doordat je eerder het club gevoel krijgt.

Zoals bij elke speaker, moet je ze goed leren kennen wil je er echt lekker mee kunnen werken. En dat vergt wat tijd.

Ik heb zelf trouwens ook nog met Absolute 2's gewerkt. En alhoewel je ze op den (lange !) duur aardig kan leren kennen, blijven ze altijd voor verrassingen zorgen, doordat je het laag niet (voldoende) kunt horen. En door rariteiten in het crossover gebied, kleuren die dingen als de neten waardoor je balans niet klopt.
Ze zijn wel ok om te 'ff checke'
 
Heb de KRK rp'8 nu 1 dag thuis staan. Heb ze zo goed mogelijk gepositioneerd en moet echt zeggen dat ze nog beter klinken dan ik bij feedback toen hoorde. Wat een ongeloofelijk neutrall geluid zeg. De auralex mopads zitten er ook onder....of dat nu ook wat uitmaakt?! Tzal vast wel iets schelen.

Ik kan iedereen die nieuwe monitors gaat kopen en ongeveer 600 euro daaraan wil uitgeven deze krk's aanraden.
Deze jongens geven echt weer hoe je tune klinkt. Je hoef er volgens mij niet aan te wennen...ze klinken gewoon goudeerlijk!

Gr,

Chris
 
voor diegene die zoals ik voor de samson resolv 80a willen gaan, ze kosten op dit moment 299 per paar bij musicstorekoeln.de
In combinatie met die subb88 (met ir ab ;)) of 120a sub wel echt killer setje voor de prijs.
 
ik heb de blue sky mediadesk..650 Euro zijn ze ofzo..en ik ben er ERG blij mee..lekker diep laag door de sub, volume ervan is aprt te regelen :D

stereospread is super.. hoog is ook erg mooi.. veel details zijn te horen op deze speakertjes.. mijn volgende setje wordt zeker weer een blue sky!
 
die blue sky daar ben ik ook nog echt benieuwd naar maar ik weet niet waar ik m kan beluisteren. Veel goede dingen over gehoord iig. Weet jij een plek ik adam e.o waar ze te beluisteren zijn? Toch nog ns checken. Ik las dat Dobre er ook bij zweert.. Toch benieuwd.
 
Back
Top