God dobbelt niet?

maxdox

rode peper en knoflook
Lid sinds
12 juli 2001
Berichten
1.143
Locatie
Maastricht
Afgelopen vrijdag gebeurde er een wonder :engel:

Omdat die oude electronische piano rommel, wel degelijk cool is, had ik twee threads over de kawai ep-608 en pianet gestart
(ff zoekfunktie gebruiken)

Geinig spul is het, maar stiekem was ik stinkend jaloers op yamaha cp70 bezitters. Toch wel een beetje de roysrolls van de electronische piano. En terecht, want de cp70 is een bijzonder stukje craftmanship.

Je komt zo'n cp70 niet elke dag tegen, vooral niet binnen Europa. En zeker geentje die redelijk geprijst is!

een kleine anekdote:
Enfin,
Ik liep afgelopen vrijdag voor het eerst de lokale pianozaak in, om te informeren of ze ook zo'n kawai konden stemmen/opfixen.
En wat staat daar tussen alle gepolijste vleugels? Een CP70!!! met een groepje mensen, peinzend kijkend, erom heen.
De eigenaar had hem geerft van de opa van zijn schoonzus (ofietsdergelijks), en wist er de ballen van. Voor de piano zaak was het ook een compleet raadsel, zij waren nog nooit zoiets tegengekomen.
Ik riep meteen: "He! wow een cp 70 :D" en sprong bijna een sprong in de lucht van enthausiasme/verbazing.

Vervolgens richtten zich alle blikken op mij! Ze hadden geen idee wat voor een tof en bijzonder ding dat was, en hoeveel zoiets op zou brengen. Ik hun uitgelegd hoe het zat, en dat het toch wel een speciaal ding was. Ik was ook zo aardig om te verklappen dat ze behoorlijk veel kunnen opleveren.... stom stom stom :stupid

Ik liep dazed & confused :confused: de zaak uit, en bedacht hoe dichtbij dat ding nu was! Maar door mijn prijs indicatie, ver buiten mijn budget
Zo dichtbij, maar toch zo verweg! =(

Om een lang verhaal kort te maken, was het toch nog goed gekomen. De pianozaak vond het een te lelijk ding tussen al die vette steinway vleugels, en de eigenaar wist niet wat hij met dat geval moest.
Ik heb dus een deal kunnen sluiten, met een meer dan redelijk bedrag (en dan vooral redelijk voor mij :duivels: )
En dat ding linea recta naar huis gereden, want ik woon om de hoek.

Gisteren heb ik met hulp van een vriend en mn vriendin een poging gewaagd dat ding mijn trappenhuis op te slepen (stijl & hoog) en geen lift....
Na letterlijk uren zwoegen, stond het ding op de 1e etage (vd 4), en besloten we te wachten voor bijstand. Vanavond gaan we, bijgestaan door een sterke(re) vriend en steekkarrtje de verder met de klimtocht

En waarom was dat ding zo idioot zwaar? Juist! het was geen cp-70
Het was een CP-80 :{ de 88-toetsen (ip 73) versie! Deze heeft tevens balanced in!
Woohoo :D

Halleluja :halleluja Wonderen bestaan :engel:
 
gefeliciteerd ! [jaloezie mode on]
owwwwwwwwww... wat een fraaie dingen zijn dat... en die klank !
wat heb je er voor betaald trouwens ?
en wat zijn ze normaal gesproken waard ?
 
Re: God dobbelt niet?

Origineel geplaatst door maxdox
Ik was ook zo aardig om te verklappen dat ze behoorlijk veel kunnen opleveren.... stom stom stom :stupid

Dát ... moet je dus nóóit doen !

hehe .. ;)

Gaaf man CP80 rulet de pan uit!
 
Dit is em dan...
(op de eerste etage :stupid )
 

Attachments

  • nr98-smaller.jpg
    nr98-smaller.jpg
    35,3 KB · Bekeken: 98
Mooie deal zeg. Enne wel even laten horen hoettie klinkt he. ;)

Trouwens nog suc6 met sjouwen en doe voorzichtig met je rug.
 
nog 3 etages te gaan ;)
 

Attachments

  • nr19-smaller.jpg
    nr19-smaller.jpg
    31,8 KB · Bekeken: 88
en van binnen:
 

Attachments

  • nr51-smaller.jpg
    nr51-smaller.jpg
    47,2 KB · Bekeken: 89
En kijk die piano aktie..
 

Attachments

  • nr24-smaller.jpg
    nr24-smaller.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 88
Yummie! 8~ die Yammie! :yamaha:
 

Attachments

  • nr57-smaller.jpg
    nr57-smaller.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 97
In het museum hebben we er ook eentje, in flight cases. Ik weet hoe vreselijk zwaar die jongen is! Let wel op de snaartjes, die knappen snel! Dus niet te veel gaan rammen. Herman Brood had hier veel last van.

En zo zie je maar. Ook al is het een te duur ding, de winkelier weet dat hij het beestje toch niet verkoopt voor de juiste prijs en iedere dag dat die CP-80 in de winkel staat er eentje teveel! Dus gewoon eerlijk zijn: hij is zoveel waard, maar dat krijgt U er toch nooit voor en U verkoopt hem pas over drie jaar... Maar omdat je eerlijk bent sta je wel bovenaan de lijst van 'waar gaat'ie heen?'. Die lui komen er toch wel achter wat'ie kost en zo. Het zijn handelaren, weet je... :)

Wout
 
weer een blij forumlid ,het wordt dadelijk het blijesynthforum.nl

ik heb dat logotje van yamaha ook altijd mooigevonden , dat zijn drie stemvorken overmekaar

veel plezier ermee hij ziet er goed uit
 

Attachments

  • main_image.jpg
    main_image.jpg
    2,9 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door turtel

ik heb dat logotje van yamaha ook altijd mooigevonden , dat zijn drie stemvorken overmekaar


Ik vind dit ook een super logo! Wel geinig dat ze deze o.a. ook gebruiken bij de motoren...ach het brengtt de stemming er zeker in.

Maar mooi beestje die Yamaha, ik heb hem nog nooit (bewust) gehoord...laat staan op mogen spelen. iig gefeliciteerd!
 
ik heb geen flauw benul wat het nou is, (electr.piano maar ik zie wel snaren) maar iedereen is zou hyper, dat ik je bij deze ook wil feliciteren................
 
Re: God dobbelt niet?

God dobbelt niet?

Ach moet je weten....in een parrallel universum was het wellicht een fender rhodes geweest. daar zou je ook wel blij mee zijn geweest misschien

maar goed dat je in dit universum zit want dit is natuurlijk een prachtige gebeurtenis.

gefeliciteerd!
 
Re: God dobbelt niet?

Origineel geplaatst door maxdox En waarom was dat ding zo idioot zwaar? Juist! het was geen cp-70
Het was een CP-80 :{ de 88-toetsen (ip 73) versie! Deze heeft tevens balanced in!
Woohoo :D

Kijk aan...zo is Maxdox jaloers op Matthijs Blom....en zo is het andersom.

Begrijp me niet verkeerd...een CP70b is ook niet verkeerd hoor, maar JIJ hebt een CP80...dat zijn 15 toetsen meer. Die zou ik ook wel willen hebben Ruilen? :):)

Gefeliciteerd man!!
 
Origineel geplaatst door Ozz
ik heb geen flauw benul wat het nou is, (electr.piano maar ik zie wel snaren) maar iedereen is zou hyper, dat ik je bij deze ook wil feliciteren................

ja het ziet er op sommige totos vreemd uit,maar het is meer dan een digitale piano, of zelf acoustisch
hier zit een aangepast yamaha vleugelmechaniek in , dus hij speelt als een vleugel
die zie je op de 4 de foto
je hebt ook geen pianoactie maar hameractie of eerder nog vleugelactie , kies er maar een:D

volgens mij is het best verstandig om de vochtigheid in de gaten te houden omdat er toch houten onderdelen inzitten
en uitkijken voor de motten


hij is leuk laat hem een keer horen
 
Back
Top