Nieuw hier? Ik wel

Jaguar_e

Stamgast
Lid sinds
5 juli 2004
Berichten
234
Goeden middag
Zowaar mijn eerste post op dit forum
Ik heb me vandaag aangemeldt

Ben net 20 studeer civiele techniek
Ik maak al sinds mijn 6/7de muziek heb tot mijn 17de piano les gehad.
Sinds mijn 16de bezit ik de onder genoemde synth
Nu ongeveer 4 jaar bezig

Mijn gear is momenteel

Synth: Yamaha cs2x

Mengpaneel: Homebuild 8 kanaals (zonder eq of dergelijke dingen ook geen ledjes)

Computer: Amd xp 2600, 512mb geheugen, 40 gb 7200 toeren disk, dual 15 inch tft screen, Radeon 9600
Terratec 24/96, Brander

Software: Cubasis 3.0 vst ,Fruit loops expres 2 (zat bij soundcard, alleen voor drums) Wave lab lite 2.0 Master unit(nog nauwelijks gebruikt omdat ik nog niks heb om te branden)

Versterker: Cyrus One(hifi versterker van pak em weg 30 jaar geleden of zo(2x50 watt @ 8 ohm))

Monitoren: Homebuild nautilus achtig(de gouden nautilus schelp verhouding in hout(niet voledig rond)) Zitten visaton unit in max 80 watt(ik heb alleen een bipolaire weerstand van 4,7 uf op de tweeters staan meer niet(ik geloof niet in filters)) staan op 20 kilo zware stands, Jamo passiefe sub

MdRecorder: Sony MDS-JE330

Cd Speler : NAD C 521i

Microfoon: Skytronic Condensator mic(voldoet maar meer ook niet)

Nou er kleven nog wat verhalen aan de verschillende componenten
Te beginnen met het mengpaneel
Ik had hier voor een soundcraft aa30 waarvan ik nauwelijks iets(kanalen sends ect.) gebruikte. Gekocht voor 350 gulden
Toen ik de eq's wou gebruiken hoorde ik daarna niks meer omdat er dus zoveel stof in zat en het kraken oorverdovend was omdat mijn versterker vrij hard stond :S
Daarna maar eens open geschroeft om te kijken hoe ik bij die potmeters kon komen.Hij ruisde ook vrij veel maar ja 10 jaar oud en dus ook 10 jaar stof
Helaas was de opbouw van het mengpaneel dat de pot meters direct op de printplaat waren gesoldeerd en de printplaten haaks op het front stonden. Je kon er nauwelijks bij. Ik heb dus toen besloten de printplaten er uit te halen en dan de potmeters schoon te maken met jawel contacspray. Helaas ik was te onauwkeurig en er kwam contacspray op een van de printplaten. Maar daar kwam ik dus later achter :( Grote vlam weer een paar weerstanden minder.
Gezien ik al zeker wist dat de reparatie te duur(onderzoek kosten waren al zeker 40 euro :S) zou worden(wou dan ook meteen alle potmeters ook laten vervangen). Besloten een eigen mengpaneel te bouwen. Nou koste me maar iets van 40 euro wnat ik kon de mooie potmeters van het mengpaneel halen(opengemaakt schoongemaakt van binnen droog en weer dichtgemaakt na gemeten).
Zodoende gedaan een simpel schema van inet van een 10 jaar oud. Volgends de opgave van technische specificaties zou het s/n ratio boven de 80db liggen. Maar ik heb er een oude computer voeding aan gehangen met een niet ontstoorde ventilator, had geen andere voedingen meer liggen.
Als nog relatief veel ruis.

Die monitoren heb ik gebouwt op gehoor, heb alleen even laten berekenen(winisd) hoeveel liter die mid/bas unit minimaal nodig had. Alles uit mdf kost totale houtpakket was slechts 12 euro. Omdat ik alles uit plaat materiaal moest zagen was ik zeker een paar dagen zoet met het zagen van van de nautilus vorm, uit 22 mm dik mdf zagen dat zes keer dan op elkaar plakken en dan schuren schaven schuren schaven. Veel werk dus
Daarna de binnenkant eerst met lood(tegen kast resonaties) daarna met geluids isolatie van de praxis bekleed.

Ze zijn instaat 40hz te halen maar relatief zacht vandaar ook die sub. Ik heb tot 18.5 khz kunnen horen dat ze dat konden weer geven hoger voelde ik alleen lucht druk veranderingen.

Mijn muziek staat op de volgende link
http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=190168&T=8366
Ik heb tot nu toe 4 cds gemaakt, maar das puur voor het archief.
Er staat niet echt goede muziek op, meer van wat je kan aanzetten en je als het nummer afgelopen is je bent vergeten waar het over ging.
Nog een opmerking over acidplanet er stonden meer nummers op maar deze heb ik weg gehaald wegens het afwezig blijfen van kwaliteit. Thans naar mijn idee
Ik heb altijd met audio gewerkt, midi was ik te lui voor en heb zeer lang met de brake creative 4.1 en 5.1 player kaarten moeten werken. Die alle 2 in combinatie met mijn syth rare dingen gingen doen(plots verspringen van instrument zonder dat daar een commando voor was gegeven)
Mijn style ligt een beetje tussen nu wat meer drum&bass, analoog(zover mogelijk uit een synth) filmisch achtige muziek.
Daarnaast quantize ik niks ik speel alles zelf in (behalve de drums).

Hoop dat ik volgende jaar weer wat meer muziek kan maken omdat ik dit jaar voornamelijk bezig was met het upgraden, fixen van mijn setup
 
Laatst gewijzigd:
Welkom hier!!

en laat me raden..

Uw huisdier:
jaguar.jpg


Uw auto:
e-type-w400.jpg


Uw vorige auto:
 

Attachments

  • jaguar-e.jpg
    jaguar-e.jpg
    33,9 KB · Bekeken: 107
Re: Nieuw hier? Ik wel

Origineel geplaatst door Jaguar_e

Ben net 20 studeer civiele techniek

W E L K O M !!!! :doei:

Kijk....hier hou ik nou van: een echte civielloos en hij maakt nog muziek ook! :)

leuk verhaaltje om te lezen! afijn...veel plezier op dit forum!

GrTz
Scratch
 
Welkom op dit mooie stukje internet ! :biertje:

die monitors moeten ergens toch wel lekker klinken 8~ visaton = jummie !
 
Zeker klinken deze monitoren beter dan all voorgaande boxen die ik heb gebouwt. Maar das meer te weiten aan het feit dat de klankkast van de monitor> Gevormt is naar de nautilus schelp. Ik kan het geluid wel omschrijven als bijna tastbaar en bij sommige cd's je heel erg duidelijk hoort hoe de studio daar klinkt.

Bedankt voor de reacties
 
Het nummer the house daar heb ik zelf de rytmics gedaan, de piano loopt wel maar de rytmics daar zitten fluctiaties in het tempo
 
Mooi verhaaltje;)
Welkom:biertje:
 
Back
Top