abelton live 6.0.1 probleempje

dj alfa

Ingeburgerd
Lid sinds
25 juli 2005
Berichten
82
Locatie
winterswijk
Hallo mensen....
Ik heb wel midi signaal in live maar mijn plug-ins reageren niet op aanslagen van m'n midi keyboard ??
Er is wel geluid als ik met de muispijl over de virtuele toetsen heen ga.
Wie kan me helpen?
Alvast dank.....:confused:
 
Dit is errug basic, maar je lost het op door op de Record knop [ O ] van een spoor te klikken of op de "In" van In, Auto en Off te klikken.

Zie je die niet, kijk dan naar de ronde knopjes rechts in het midden van het scherm - I-O, R, M en D. Klik I-O aan; de knoppen verschijnen. Gebeurt dit nog steeds niet, dan moet je het spoor even "uitrekken" (klik en sleep met de onderste lijn van het spoor).

Je krijgt dan 3 knopjes te zien - In, Auto en Off. Zet 'm op In om MIDI te ontvangen.
 

Attachments

  • ableton_waar.png
    ableton_waar.png
    15 KB · Bekeken: 43
Sorry maar dit gedrag wordt allemaal duidelijk besproken in de meegeleverde online tutorials van Live.

Daar werk je in een uurtje ofzo doorheen en je weet meteen bijna alle basics van Ableton.
 
Sorry maar dit gedrag wordt allemaal duidelijk besproken in de meegeleverde online tutorials van Live.

Daar werk je in een uurtje ofzo doorheen en je weet meteen bijna alle basics van Ableton.

Als je niks zinvols te melden hebt...

Dit is een forum waar we elkaar helpen. Zelfs met de meest onbenullige vraagjes. Anders word het forum erg dood, en zo jaag je nieuwelingen alleen maar weg. Met dat GEDRAG
 
Nee, dat is juist wel zinvol, want die tutorials zijn nou juist een verfrissing vergeleken met de ellendig dikke telefoongidsen (of juist niks) die je bij andere software krijgt. Het minste wat we van nieuwelingen mogen verwachten is dat ze eenzelfde passie hebben voor wat je met hard en software kan doen, en zichzelf informeren over dat soort zaken is daar een vereiste voor. Heeft niks met niveau of iets anders elitairs te maken, overigens.
 
Back
Top