Voice of Art - Live visuals software die ik ontwikkel (gratis beta test momenteel!)

SanderSwi

Ingeburgerd
Lid sinds
22 december 2023
Berichten
62
Locatie
Space
Tijd voor een beetje zelf promotie :)

The Voice of Art is een muziek visualisatie programma dat op je computer draait en gebruikt kan worden om bv met een beamer als interactieve backdrop te gebruiken of kan gebruik worden om je muziek clip te bewerken.
het programma kan aangestuurt worden door iemand achter de schermen op een pc toetsenbord/midi controller maar je kan bv ook van te voren 20 presets opslaan en met een voetpedaal na elk nummer naar je volgende preset switchen, als je je synthesizer/midikeyboard aan je pc koppelt en deze midi signalen stuurt kun je mijn programma ook aanpassen dat deze naar de zelfde CC values luisterd en zo direct een unieke live experience bouwt.

standaart wordt geluid door dansende verf gevisualiseerd maar je kan ook gebruik maken van je webcam, videos inladen en plaatjes inladen die je vervolgens door allelij shaders heen kan gooien, alleen op een bepaalde frequentie zichtbaar kan maken, op BPM kan laten pompen, bewegen, door eindeloze 3d tunnels kan gooien en meer!

verder zitten er vele filters in, denk aan standaard dingen als saturation/glow/rgb splitter maar je kan het ook zo fucked up maken als je zelf wil met glitch effecten, camera looping/feedback en "dronken"+"paddenstoel" effecten

zo, genoeg gepraat tijd voor wat voorbeelden:


besturing met midi controller/expression pedal


voorbeeld opbouw van een preset



mocht je interesse hebben volg de voortgang dan hier:
https://www.reddit.com/r/VoiceOfArt/

gratis downloaden/uitproberen? dat kan! download em hier en laat mij weten wat je er van vind :)


en tot slot, fijne kerst alvast! (natuurlijk ook in the voice of art gemaakt)
kerst10.png
 
Nice. Ga ik eens proberen. Toevallig touchdesigner 2 weken geleden geïnstalleerd met een soortgelijk doel. Alleen door rsi problemen de handoek in de ring gegooid want das toch wel weer even een behoorlijke leercurve en een hoop geklik.
 
Nice. Ga ik eens proberen. Toevallig touchdesigner 2 weken geleden geïnstalleerd met een soortgelijk doel. Alleen door rsi problemen de handoek in de ring gegooid want das toch wel weer even een behoorlijke leercurve en een hoop geklik.
succes hopelijk heb je hier meer aan dan :) opzich heb je in weinig klikken snel interesant resultaat als je de basis eenmaal door hebt maar de learning curve is wel redelijk steep om er nieuw in te stappen dus mocht je vragen hebben kun je hier altijd even aankloppen.

mijn advies is om de hotkeys uit te printen als je de mogelijkheid hebt (of 2e beeldscherm natuurlijk) en als je eenmaal weet hoe de functies heten kun je in de midi folder in de root alle CC waardes aanpassen van de funcites die je het interesantste vind dan heb je mogelijk minder last van je RSI op je instrument/midicontroller

en side note aangezien ik de main post niet meer aan kan passen het is nog beta/in ontwikkeling dus documentatie en wat QoL dingen ontbreken nog wel (zoals CC in de app zelf aanpassen)
 
alweer een tijdje geleden dat ik over the voice of art heb gepost dus hier nog even een demotje/update in reactie op wat live inspelen direct naar de app

 
Back
Top