Voice of Art - Live visuals software die ik ontwikkel (gratis beta test momenteel!)

SanderSwi

Stamgast
Lid sinds
22 december 2023
Berichten
109
Locatie
Space
Tijd voor een beetje zelf promotie :)

The Voice of Art is een muziek visualisatie programma dat op je computer draait en gebruikt kan worden om bv met een beamer als interactieve backdrop te gebruiken of kan gebruik worden om je muziek clip te bewerken.
het programma kan aangestuurt worden door iemand achter de schermen op een pc toetsenbord/midi controller maar je kan bv ook van te voren 20 presets opslaan en met een voetpedaal na elk nummer naar je volgende preset switchen, als je je synthesizer/midikeyboard aan je pc koppelt en deze midi signalen stuurt kun je mijn programma ook aanpassen dat deze naar de zelfde CC values luisterd en zo direct een unieke live experience bouwt.

standaart wordt geluid door dansende verf gevisualiseerd maar je kan ook gebruik maken van je webcam, videos inladen en plaatjes inladen die je vervolgens door allelij shaders heen kan gooien, alleen op een bepaalde frequentie zichtbaar kan maken, op BPM kan laten pompen, bewegen, door eindeloze 3d tunnels kan gooien en meer!

verder zitten er vele filters in, denk aan standaard dingen als saturation/glow/rgb splitter maar je kan het ook zo fucked up maken als je zelf wil met glitch effecten, camera looping/feedback en "dronken"+"paddenstoel" effecten

zo, genoeg gepraat tijd voor wat voorbeelden:


besturing met midi controller/expression pedal


voorbeeld opbouw van een preset



mocht je interesse hebben volg de voortgang dan hier:
https://www.reddit.com/r/VoiceOfArt/

gratis downloaden/uitproberen? dat kan! download em hier en laat mij weten wat je er van vind :)


en tot slot, fijne kerst alvast! (natuurlijk ook in the voice of art gemaakt)
kerst10.png
 
Nice. Ga ik eens proberen. Toevallig touchdesigner 2 weken geleden geïnstalleerd met een soortgelijk doel. Alleen door rsi problemen de handoek in de ring gegooid want das toch wel weer even een behoorlijke leercurve en een hoop geklik.
 
Nice. Ga ik eens proberen. Toevallig touchdesigner 2 weken geleden geïnstalleerd met een soortgelijk doel. Alleen door rsi problemen de handoek in de ring gegooid want das toch wel weer even een behoorlijke leercurve en een hoop geklik.
succes hopelijk heb je hier meer aan dan :) opzich heb je in weinig klikken snel interesant resultaat als je de basis eenmaal door hebt maar de learning curve is wel redelijk steep om er nieuw in te stappen dus mocht je vragen hebben kun je hier altijd even aankloppen.

mijn advies is om de hotkeys uit te printen als je de mogelijkheid hebt (of 2e beeldscherm natuurlijk) en als je eenmaal weet hoe de functies heten kun je in de midi folder in de root alle CC waardes aanpassen van de funcites die je het interesantste vind dan heb je mogelijk minder last van je RSI op je instrument/midicontroller

en side note aangezien ik de main post niet meer aan kan passen het is nog beta/in ontwikkeling dus documentatie en wat QoL dingen ontbreken nog wel (zoals CC in de app zelf aanpassen)
 
alweer een tijdje geleden dat ik over the voice of art heb gepost dus hier nog even een demotje/update in reactie op wat live inspelen direct naar de app

 
Ik heb 'm net geprobeerd, maar het blijft hangen in de intro backdrop na je naam.
Moet er nog andere Unity software worden geïnstalleerd om het te kunnen gebruiken?
voor unity hoef je niks te downloaden is gewoon standalone, heb hem zelf ff gedownload werkt bij mij wel.

ik heb overigens in die versie wel wat met presets zitten aanpassen dus mogelijk dat hij daar ergens op fout gaat want tijdens dat start scherm laad hij alle images in zodat je tijdens de app alles smooth kan wisselen

ik zal zo wel even een nieuwe versie uploaden, zit inmiddels toch op v55 maar die stond nog niet online zou er in zon 30min op moeten staan (zelfde link gewoon)
 
oh verkeerd gelezen volgens mij, bedoel je bij het bewegende verf scherm?

en google had er zin in dus nieuwe versie staat er nu op


hier kun je de player/crash log vinden dan kan ik misschien verder kijken mocht je nog steeds crashen:

C:\Users\ your name \AppData\LocalLow\DefaultCompany\Voice of Art\Player.log
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de moeite Sander!

Ik heb de nieuwe versie gedownload en geprobeerd, maar die doet exact hetzelfde, start op, toont jouw naam en wanneer de letters wegvallen en alleen de gekleurde backdrop zichtbaar is blijft ie laden.

Na het checken van de log blijkt het te gaan om het inladen van de microphone, die ik niet heb:

GfxDevice: creating device client; threaded=1; jobified=0
Direct3D:
Version: Direct3D 11.0 [level 11.0]
Renderer: Intel(R) HD Graphics 4000 (ID=0x162)
Vendor: Intel
VRAM: 992 MB
Driver: 10.18.10.4252
Begin MonoManager ReloadAssembly
- Completed reload, in 2.191 seconds
OnLevelWasLoaded was found on VideoLoader
This message has been deprecated and will be removed in a later version of Unity.
Add a delegate to SceneManager.sceneLoaded instead to get notifications after scene loading has completed
OnLevelWasLoaded was found on WebcamBackground
This message has been deprecated and will be removed in a later version of Unity.
Add a delegate to SceneManager.sceneLoaded instead to get notifications after scene loading has completed
OnLevelWasLoaded was found on GlobalProgramSettings
This message has been deprecated and will be removed in a later version of Unity.
Add a delegate to SceneManager.sceneLoaded instead to get notifications after scene loading has completed
Shader 'HoloShaderPack/Master': fallback shader 'HoloSimple' not found
Shader 'HoloShaderPack/HoloImproved': fallback shader 'HoloSimple' not found
<RI> Initializing input.

XInput1_3.dll not found. Trying XInput9_1_0.dll instead...
<RI> Input initialized.

<RI> Initialized touch support.

UnloadTime: 1.970100 ms
Unloading 5 Unused Serialized files (Serialized files now loaded: 0)
UnloadTime: 6.417300 ms
Unloading 20 unused Assets to reduce memory usage. Loaded Objects now: 1086.
Total: 0.878000 ms (FindLiveObjects: 0.086900 ms CreateObjectMapping: 0.022400 ms MarkObjects: 0.545600 ms DeleteObjects: 0.222900 ms)

Unloading 6 Unused Serialized files (Serialized files now loaded: 0)
UnloadTime: 0.598600 ms
Unloading 26 unused Assets to reduce memory usage. Loaded Objects now: 8943.
Total: 4.726700 ms (FindLiveObjects: 0.593200 ms CreateObjectMapping: 0.314900 ms MarkObjects: 3.696600 ms DeleteObjects: 0.121600 ms)

Mic set to default
Mic set to default
Starting microphone failed: "Error initializing output device. " (60)
 
Bedankt voor de moeite Sander!

Ik heb de nieuwe versie gedownload en geprobeerd, maar die doet exact hetzelfde, start op, toont jouw naam en wanneer de letters wegvallen en alleen de gekleurde backdrop zichtbaar is blijft ie laden.

Na het checken van de log blijkt het te gaan om het inladen van de microphone, die ik niet heb:
hm dat is vreemd die error zou afgevangen moeten worden als er geen mic gedetecteerd wordt... zelf ff getest en bij mij crashed die zonder mic of audio interface inderdaad ook gok dat ik perongelijk iets gerevert heb

zal er morgen eens naar kijken zou nu redelijk makkelijk te traceren moeten zijn thanks!
 
Nice work!! Ik heb in het verleden ook wel wat met een beamer geklooid.. tegenwoordig doe ik meer met lampjes.. Als je die aanzet blijft er weinig over van de lumen opbrengst.. ondanks dat ik een laserbeamer gebruikte.. Ik draaide shaders die ik kon aansturen via het DJ programma.. laten wisselen op het BPM (met wat realtime parameters aan te passen).. Dit ziet er ook gaaf uit!!

Hieronder mijn laatste experiment wat ik deed met de shaders.. daarna ging ik helemaal de mist in met DMX.. (zie video eronder.. :D)



 
Nice work!! Ik heb in het verleden ook wel wat met een beamer geklooid.. tegenwoordig doe ik meer met lampjes.. Als je die aanzet blijft er weinig over van de lumen opbrengst.. ondanks dat ik een laserbeamer gebruikte.. Ik draaide shaders die ik kon aansturen via het DJ programma.. laten wisselen op het BPM (met wat realtime parameters aan te passen).. Dit ziet er ook gaaf uit!!
thanks!
ik heb zelf helaas geen beamer dus kan er niet mee experimenteren, maar als ik naar je filmpje kijk lijkt de beamer toch best goed zichtbaar alhoewel zoiets met een camera natuurlijk ook weer vertekend.

lijkt mij dat de lokatie vooral ook heel veel uitmaakt op en kleinere lokatie/podium zul je inderdaad wel veel meer light polution krijgen maar als je daar rekening mee houd in je preset/shader kun je daar ook juist wel leuk mee spelen denk ik als je het op wat abstractere vormen houd die soms meer of minder zichtbaar worden beetje "bubbelend"

uiteindelijk gebruiken ze voor al die grote dj/dubstep/andere electronische muziek ook projectie alhoewel die wel een hoger budget zullen hebben gok ik :p maar voor een studio kamertje/garage heb je zeker een hele mooie set up!
 
thanks!
ik heb zelf helaas geen beamer dus kan er niet mee experimenteren, maar als ik naar je filmpje kijk lijkt de beamer toch best goed zichtbaar alhoewel zoiets met een camera natuurlijk ook weer vertekend.

lijkt mij dat de lokatie vooral ook heel veel uitmaakt op en kleinere lokatie/podium zul je inderdaad wel veel meer light polution krijgen maar als je daar rekening mee houd in je preset/shader kun je daar ook juist wel leuk mee spelen denk ik als je het op wat abstractere vormen houd die soms meer of minder zichtbaar worden beetje "bubbelend"

uiteindelijk gebruiken ze voor al die grote dj/dubstep/andere electronische muziek ook projectie alhoewel die wel een hoger budget zullen hebben gok ik :p maar voor een studio kamertje/garage heb je zeker een hele mooie set up!
Bij de Beamervideo had ik nog lampjes met minder opbrengst. (90watt LED). Ik gebruik nu 240 en 270watt led moving heads, dan valt de opbrengst van het scherm wel in het niet. Maar idd in een grotere ruimte kun je de het scherm vrijhouden waardoor het er meer uitspringt.. ik vond de Beamer zeker leuk. Ben benieuwd wat er mogelijk is met jouw programma maar momenteel ook minder tijd voor. En ik krijg komende week 2 nieuwe RGB lasers die wel alle aandacht zullen opeisen.. :D

De oude waren 500mw.. wellicht een betere match voor mijn beamer.. De nieuwe zijn 3 watt.

 
Bedankt voor de moeite Sander!

Ik heb de nieuwe versie gedownload en geprobeerd, maar die doet exact hetzelfde, start op, toont jouw naam en wanneer de letters wegvallen en alleen de gekleurde backdrop zichtbaar is blijft ie laden.

Na het checken van de log blijkt het te gaan om het inladen van de microphone, die ik niet heb:

als het goed is zou dit nu opgelost zijn, overigens "speelt" hij momenteel white noise af voor alle audio reactive dingen als je geen mic/audio interface/virtuele mic gebruikt.
ik ben wel van plan binnenkort de mogelijkheid toe te voegen je pc output audio te gebruiken maar unity support dit niet direct dus nog niet zeker hoe lastig dit wordt/lang dit gaat duren om te maken
 
Ik heb het net even getest op mijn oude computer (i7 7700T). Deze heeft geen losse GPU maar maakt gebruik van de grafische chip op de CPU. Ik kan het programma openen maar daarna loopt het vast.. muisaanwijzer verdwijnt en dan een BSOD. :(
 
Ik heb het net even getest op mijn oude computer (i7 7700T). Deze heeft geen losse GPU maar maakt gebruik van de grafische chip op de CPU. Ik kan het programma openen maar daarna loopt het vast.. muisaanwijzer verdwijnt en dan een BSOD. :(
ah sorry dat te horen, het programma is sowieso grafisch best intensief en de verf fluids maken gebruik van compute shaders, het zou goed kunnen dat dat met zon chipje niet werkt moet zeggen dat ik daar ook niet heel veel verstand van heb dit pluk ik van de unity manual site:

Compute shaders are shader
programs that run on the GPU, outside of the normal rendering pipeline.

Platforms where compute shaders work:
  • Windows with a DirectX 11 or DirectX 12 graphics API and Shader Model 5.0 GPU
 
Hhm, ik kom verder in het programma en krijg geen blue screen, maar mijn pc'tje heeft er wel flink wat moeite mee.
Ik krijg alleen de swirling paint kleuren die heeeel langzaam over mijn beeldscherm gaan ;)
Binnenkort eens bij iemand met een dikke GPU proberen, kijken of dat beter gaat.
 
Hhm, ik kom verder in het programma en krijg geen blue screen, maar mijn pc'tje heeft er wel flink wat moeite mee.
Ik krijg alleen de swirling paint kleuren die heeeel langzaam over mijn beeldscherm gaan ;)
Binnenkort eens bij iemand met een dikke GPU proberen, kijken of dat beter gaat.
goed om te horen dat het werk iig! en de zwaarste 2 dingen zijn de "verf" en camera looper, zolang je die 2 niet gebruikt zou het een stuk beter te gebruiken moeten zijn

verf kun je uit zetten door op 0(getal) te drukken of ze om te zetten naar spotlights door O(letter) te drukken
 
Back
Top