Vraag voor evt aanschaf Korg Kross 2

Kibord

Nieuwkomer
Lid sinds
17 februari 2024
Berichten
24
Locatie
Amersfoort
Ik ben een beginner en wil een beter keyboard aanschaffen en dacht aan de Kross 2. Ik sta op het punt naar de winkel te gaan bijvoorbeeld en te zeggen "bestel maar". Zelf probeer ik met de termen die ik lees en zie in videos zo goed mogelijk een beeld te vormen van een eventuele aanschaf.
Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen over de Korg Kross 2. Ik denk dat bezitters deze het beste kunnen beantwoorden.
Deze wil ik evt kopen na een lange kijk en vergelijk op het net en in een winkel met goedkopere Korgs. Ik heb niet de mogelijkheid gehad in een winkel om deze KROSS 2 te bekijken dus het word een blinde aanschaf dan. Het lijkt mij het beste apparaat voor de dingen die ik wil doen.

In videos en in de handleiding zie ik dat je audio kan opnemen. En dat ook een audio trackrecorder aanwezig is zoals een midi trackrecorder klopt dat? Dit zou de linker opnameknop moeten zijn(audio), en niet de rechter(midi). Het is mij te vaag of ze enkel de microfoon bedoelen met de term "audio opnemen en wegschrijven" (al spelende). Wat ik hoop, is dat ik de mogelijkheid heb alle pad-samples en program sounds die je audio (dus niet midi) opneemt (kan deze combi als audio in dit apparaat worden weggeschreven?), kan quantizen net als met de midi sequencer(trackrecorder)..; en dan direct op de SD-kaart als audio (WAV) bestand kan wegschrijven en dan in een PC stoppen zodat de pc deze direct zonder tussenkomst van DAW-bewerking kan afspelen.
Kortweg; (hardware knop)audio opnemen (bijv dancetrack), bewerken, als audio wav wegschrijven op SD. En dat dus heel simpel door de paar knoppen op het bord. SD in de PC en ik hoor geluid. Dat is wat ik vraag of dat kan.
Hopende dat ik het goed breng dat jullie mijn vraag begrijpen. :)