Vragen betreft Novation KS-Rack

RickV

Ingeburgerd
Lid sinds
30 juli 2013
Berichten
29
Locatie
Almelo
Beste leden,

Ik ben net nieuw hier op het forum, ik heb me voorgesteld onder nieuwe leden.
Ik heb al meteen een paar vragen betreft een (tweedehands) synth die ik op het oog heb. Ik heb helaas weinig ervaring met hardware synths en ik kan het antwoordt op mijn vragen niet direct terugvinden in andere topics.
Omdat jullie allemaal freaks zijn net als ik, weten jullie wellicht meer of misschien heeft iemand deze synth wel in bezit.

Mijn setup:
PC met Cubase 5
ESI Juli@ met op 1/2 Out mijn KRK monitoren en 3/4 In nog niks (beiden RCA)
Edirol PCR 300 Midikeyboard aangesloten via usb.


Het betreft dus een Novation KS-Rack.
1. Normaal gesproken veranderen alle parameters van een softsynth bij het kiezen van een andere sound. Hoe gaat dit te werk bij deze synth aangezien ik geen bewegende parameters/faders opmerk? Als je een preset heb bewerkt en je eigen sound ervan gemaakt hebt dan staan alle meters weer anders toch?

2. Weet iemand hoeveel presets er in staan en hoeveel ik er kan opslaan? Is het ook zo dat als ik een preset bewerk en deze opsla, ben ik dan de originele preset kwijt?
Worden de sounds in een Cubase project de volgende keer als ik dit weer open weer precies hetzelfde geladen of ben ik genoodzaak om via een midi spoor de audio op te nemen en dus alleen de audiosporen kan opslaan?

3. Kan ik deze synth aansluiten doormiddel van 2x jack (6,3mm?) of welke maat aanwezig is op deze synth naar 2 x RCA op mijn ESI juli@ in 3/4. De kaart wordt ook geleverd met een kabel naar MIDI. Is het dan aan te raden om de synth hierop aan te sluiten of is het ook mogelijk om de synth rechtstreeks aan te sluiten op mijn Midi Keyboard en wat is dan het verschil?