synth's op basis van bepaalde eigenschappen/mogelijkheden

Dat is zeker een optie!! 8)
Enkel jammer dat er geen individual outputs zijn..:(
Individual outputs waarvoor? Hij is niet multitimbraal toch? Dus voor die ene stem heeft hij maar 1 output.
 
quasimidi-polymorph.jpg

Een multi timbrale met veel knoppen :
Quasimidi Polymorph
 
maar check wel of je kan leven met de luidruchtige ventilator van de Deepmind.
Dat schreven ze in het begin in de reviews.
Mijn ervaring is dat als je in de settings 'm terugschroeft tot ik meen (het is alweer een tijd geleden) onder de 40 dan loopt ie rustig en dan is het heel zachtjes.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de DM12 module en stoor me eigenlijk helemaal niet aan de fan (op default), maar ik werk in de regel ook op gesloten koptelefoons.
 
Heb jij de Deepmind 6 of de 12? Waarom staat die fan af fabriek dan niet op 40 vraag ik me af.
Ik heb de 6 dus het kan zijn dat de 12 iets warmer wordt als ie hard moet werken?
Ik weet niet waarom maar ik was blij dat ik de snelheid kon aanpassen en tot nu toe slaat ie bijna niet aan en als ie een keer aanslaat dan loopt ie heel zacht. (bijna niet hoorbaar)
Dus ik denk dat zolang je niet in de tropen woont en in de zon zit met 45 graden dat het hier in Nederland wel meevalt.
De meesten zetten 'm een eindje terug volgens mij maar er zijn genoeg forumleden die een DM 12 hebben dus die kunnen het je precies vertellen.
Hier nog een clip waarin iemand laat horen hoe de fan klinkt op max en hij zet 'm ook lager.

 
Laatst gewijzigd:
Individual outputs waarvoor? Hij is niet multitimbraal toch? Dus voor die ene stem heeft hij maar 1 output.

Juiste ja.. even verwarring tussen multitimbraliteit en polyfonie/voices! ;)
 
Juiste ja.. even verwarring tussen multitimbraliteit en polyfonie/voices! ;)
Ja, zoiets dacht ik al. Ik weet ook niet of ik het woord stemmen helemaal goed gebruikte trouwens :-)

Maar wel een belangrijk onderscheid. Als je het belangrijk vindt om een echte analoge bak te hebben dan is de keuze uit multitimbrale synths beperkt. Als je een VA synth ook goed vindt dan zijn er al een hoop meer keuzes.

Persoonlijk gebruik ik juist liever geen multitimbrale synths. Ik vind het juist wel fijn als ik per geluid in mijn mix naar een andere set knoppen op mijn bureau kan grijpen. Maar ik ben misschien wel wat verwend omdat ik ook een hoop synths heb staan.
 
@jdDD Ik verkies sound boven mogelijkheden.
Je gaat toch niet een synth die heel lekker klinkt voorbij laten gaan voor een synth die minder klinkt maar omdat er meer features op zitten?

Veel knoppen is wel fijn. Sysex is de vraag. zat moderne synths doen daar niets mee maar kun je wel CC's gebruiken of een librian voor de patches. bv Korg Prologue of Matrixbruut.

Wat is je budget en wat voor muziek maak je ermee?

Moog One ( ja dit is wel 'the one' alleen erg duur )
Peak/Summit ( enige niet analoge bak in het rijtje )
Korg Minilogue (xd) Maar zal de Deepmind boven deze kiezen ivm de prijs.
Korg Prologue ( voor weinig een synth die kwa sound met de grote jongens mee kan )
Behringer Deepmind 6/12
Polybrute
Prophet 6 (of 5)
 
Hoe kun je nu een librian voor patches aanmaken zonder sysex ?
Andere protocollen. De Korg Pro...... ooh lees net dat de Prologue wel sysex patches en banks kan versturen en zenden.
Maar de implementatie is niet vrij. Net als voor de Matrix Brute.
Dan is de enige manier om patches te sturen via hun Librian.

Maar ja idd je heb wel gelijk dat zo een beetje alle synths sysex gebruiken. Bedankt voor de correctie
 
Ja, zoiets dacht ik al. Ik weet ook niet of ik het woord stemmen helemaal goed gebruikte trouwens :-)

Maar wel een belangrijk onderscheid. Als je het belangrijk vindt om een echte analoge bak te hebben dan is de keuze uit multitimbrale synths beperkt. Als je een VA synth ook goed vindt dan zijn er al een hoop meer keuzes.

Persoonlijk gebruik ik juist liever geen multitimbrale synths. Ik vind het juist wel fijn als ik per geluid in mijn mix naar een andere set knoppen op mijn bureau kan grijpen. Maar ik ben misschien wel wat verwend omdat ik ook een hoop synths heb staan.

Vraagje: voices en polyfonie, zijn dit synoniemen?
 
Vraagje: voices en polyfonie, zijn dit synoniemen?
Een synth kan x voices polyfoon zijn.

Bv 6 voice of 12

Nu kun je 12 voices gebruiken voor 6 voice polyfoon waarbij je 2 voices stacked.

Of alle 12 voices tegelijk in monofoon unison

Dus nee is geen synoniem maar wel aanelkaar verbonden.

In de context van dit topic. I shet fijn om veel voices te hebben maar de synth moet je wel mogelijk heden bieden om er wat mee te doen.

- unison
- detune
- voicespread
- Duo or multimembraal

Dat kan bij de Deepmind en Prologue bv.
 
Een synth kan x voices polyfoon zijn.

Bv 6 voice of 12

Nu kun je 12 voices gebruiken voor 6 voice polyfoon waarbij je 2 voices stacked.

Of alle 12 voices tegelijk in monofoon unison

Dus nee is geen synoniem maar wel aanelkaar verbonden.

In de context van dit topic. I shet fijn om veel voices te hebben maar de synth moet je wel mogelijk heden bieden om er wat mee te doen.

- unison
- detune
- voicespread
- Duo or multimembraal

Dat kan bij de Deepmind en Prologue bv.
Deepmind is monotimbraal
 
Back
Top