synth's op basis van bepaalde eigenschappen/mogelijkheden

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Hallo :doei:

Ik zoek synth’s om mijn setup aan te vullen! (wie niet he :D)

Graag zie ik de volgende eigenschappen/mogelijkheden terugkomen in volgorde van belang, waarbij 1 tem 4 noodzakelijk zijn. Het te spenderen budget weet ik nog niet precies.


Mijn vraag naar jullie: welke synth's komen na het zien van het lijstje bij jullie op?
Als iemand een synth die aan deze voorwaarden voldoet verkoopt, stuur gerust een berichtje!

1) liefst veel fysieke knoppen om parameters te kunnen tweaken

2) aanwezigheid van midi-in en midi-out, usb mag ook

3) analoge klank (liefst geen virtueel-analoog) icm opslaan patches/presets/patterns

4) pgm change


5) polyfonie/voices (ifv harmonie) en/of multitimbraal (ifv combinatie baslijn/melodie/harmonie)

6) meerdere individuele outputs voor mixer

7) sysex dump send and receive



Bedankt voor de moeite en feedback!
Vriendelijke groet!

:okdan:8)
 
Als 5 en 6 meetellen zou ik toch voor de summit gaan (virtueel-analoog, maar met zeer gedetaileerde oscillators, wavetables en heel fijn analoog filter), maar ik ben bevooroordeeld omdat ik al de hele corona-lockdown veel tijd met deze synth spendeer ;)
 
PS: mag ik een soortgelijk bericht als zoekertje plaatsen in het 'te koop/ruil gevraagd' subforum?
 
Behringer Deepmind 12 :kimono:
(maar schuifjes ipv knoppen)
 
Ik zou persoonlijk multitimbraliteit laten vallen, zeker als je analoge klank wil. De meeste analoge polysynths zijn toch max 2x multitimbraal, zo uit mijn hoofd weet ik alleen de Summit en de Prophet 12. Vaak heb je voor hetzelfde geld 2 goed klinkende monotimbrale synths, bijvoorbeeld die Deepmind of een Sequential prophet rev2 of de wat duurdere OB-6.

PS: mag ik een soortgelijk bericht als zoekertje plaatsen in het 'te koop/ruil gevraagd' subforum?
Ik zou eerst een shortlist met een paar synths maken voor je een zoekertje plaatst. Dit is wel heel erg breed.
 
Het te spenderen budget weet ik nog niet precies.

Het zou wel helpen als je een beetje weet in welke richting je het zoekt, qua budget. Bijvoorbeeld, een Summit is vast mooi, maar ik denk dat veel mensen dat toch wel een behoorlijke uitgave vinden.
 
Ik dacht aan een 2000 à 2500 eur..

Liever een 3- of 4tal kleinere synth's dan 1 grote en toetsen hoeven niet aanwezig te zijn!
 
Ik dacht aan een 2000 à 2500 eur..

Liever een 3- of 4tal kleinere synth's dan 1 grote en toetsen hoeven niet aanwezig te zijn!
Als je er een paar wilt voor je geld begin dan met een Deepmind (eventueel een 12D) en koop er dan bijv een 2600 bij voor het experimenteren.
Een Peak of een Hydrasynth desktop kan je ook overwegen binnen je budget en er geen toetsen op hoeven te zitten.
 
Dit zal klinken als een fanboy :luv: maar als je 2000 euro beschikbaar hebt en je wilt 3 a 4 analoge synths met veel knoppen, MIDI poorten + USB, uitgebreide MIDI implementaties (inclusief program changes) en sysex ondersteuning plus meerdere outputs (want 3 of 4 machines): koop alle Behringer analoge synths die je wilt, en dan heb je vast nog geld over voor een mixer en wat effecten.
 
Ik dacht aan een 2000 à 2500 eur..

Liever een 3- of 4tal kleinere synth's dan 1 grote en toetsen hoeven niet aanwezig te zijn!
Daar kan je leuke dingen mee doen. Deepmind is inderdaad leuk en je houdt dan nog een boel geld over maar check wel of je kan leven met de luidruchtige ventilator van de Deepmind.
Als ik jou was zou ik beginnen met 1 synth en daar lekker mee aan de gang gaan. Dan kan je later evt uitbreiden als je iets zoekt wat de 1e synth niet heeft.
 
Elektron analog four, misschien twee als je al je geld kwijt wil en zoiets als een novation launch control XL voor knoppen. Tikt alle wensen aan.
 
Bass Station2 (is wel mono)
Moog sub37 (mono)
Moog One
Peak/Summit (dat is overigens geen VA, maar fpga osc’s)
Korg Minilogue (xd)
Korg Prologue
Nord Lead A1 (neem deze ook serieus in overweging. Is wel VA, maar klinkt erg goed, multitimbraal, polyfoon en een zéér goede midi implementatie)
Behringer Deepmind 6/12
Elektron Analog 4 (is ook polyfoon te bespelen én je hebt een super dikke sequencer)
Dsi Poly Evolver
 
  • Duimpje
Duimpjes: tbn
Dit zal klinken als een fanboy :luv: maar als je 2000 euro beschikbaar hebt en je wilt 3 a 4 analoge synths met veel knoppen, MIDI poorten + USB, uitgebreide MIDI implementaties (inclusief program changes) en sysex ondersteuning plus meerdere outputs (want 3 of 4 machines): koop alle Behringer analoge synths die je wilt, en dan heb je vast nog geld over voor een mixer en wat effecten.
Maar die meesten doen helemaal niks met program change en de midi implementatie vind ik nou ook weer niet zo uitgebreid hoor... misschien dat de deepmind een uitzondering is, maar verder?
 
ik denk dat bovenstaand allemaal goede suggesties gegeven zijn. Ik denk dat Behringer verschillende opties heeft om eens naar te kijken.
Hier bijvoorbeeld een overzicht.
 
Ik zou de Access Virus ook nog bekijken, ook al heb je liever geen VA, de synth voldoet aan veel (zo niet alle eisen, als je een versie pakt met knoppen erop)
 
Jongens: bedankt voor de feedback! Ik ga ermee aan de slag! :halleluja:halleluja:halleluja
 
Back
Top