Beetje sneu

Wat ik vaak doe als ik een track luister, is luisteren of er daadwerkelijk getracht is een song te maken en niet een paar noten en een preset. Als iemand aankomt met "in een paar uurtjes in elkaar geflanst, is het wat?" tja.. daar doe ik weinig mee.
En ik verwacht toch ook wel een beetje dat de maker WEET wat een goed liedje is en daar naartoe wil sturen. Als je dat niet weet dan is het ook niet zo zinnig om uberhaubt een liedje te willen maken

De lat ligt hoog (naja bij mij wel), en ik denk dat dat alleen maar goed is. Synthforum heeft naam hoog te houden! en ja, mijn eigen tracks zijn ook niet altijd top, meestal bagger :D
 
Ja ik krijg hier overduidelijk veel minder feedback positief als negtief op de drones die ik in de modular tread gooi. Soms vind ik dat inderdaad ook wel aardig jammer.
Op andere sites is er gelukkig nog wel feedback en vragen er zelfs mensen of ik het wil uitbrengen zo dat ze het op vinyl / cd kunnen kopen. Maar ik vind wel als mensen de moeite nemen wat van je te downloaden dat ze toch zeker wel wat commentaat mogen posten!
 
Origineel geplaatst door Ro9
Waarbij ik nog wel even aan wil geven dat Arv ondanks zijn eigen bevindingen tot de eerste groep behoort:D

well, thanx bro! :D
 
Ik ben nog niet zo ervaren en wanneer je tracks hoort van iemand die verder is dan jij is het moeilijk om zinnige feedback te geven. Dus waar de maker echt iets mee kan, ipv 'klinkt wel tof'. Misschien is er een grote groep mensen net als ik, gezien het enorme aantal leden op synthforum.nl

Maar dan nog blijft commentaar van anderen gewenst want dan leer je daar ook meteen weer van.
 
Origineel geplaatst door Motion
Ik ben nog niet zo ervaren en wanneer je tracks hoort van iemand die verder is dan jij is het moeilijk om zinnige feedback te geven. Dus waar de maker echt iets mee kan, ipv 'klinkt wel tof'. Misschien is er een grote groep mensen net als ik, gezien het enorme aantal leden op synthforum.nl

Maar dan nog blijft commentaar van anderen gewenst want dan leer je daar ook meteen weer van.

Zelfs als je al de moeite neemt om te zeggen het 'klinkt wel tof' vinden mensen al leuk om te horen. Geeft ze toch weer het gevoel dat ze goed bezig zijn. Ik zou dat in iedergeval leuker vinden als je zo zou reageren dan dat je helemaal niets zou zeggen. :)
 
Interessante discussie......

Ik sta in het dagelijks leven voor de klas en soms krijg ik dan zo'n ventje of meiske van 9 jaar na schooltijd bij mijn tafel die, met een blije verwachtingsvolle blik, een tekening in mijn handen drukt. In de meeste gevallen is het natuurlijk broddelwerk, maar ik ben er altijd blij mee en maak ze een compliment en/of een bedankje of ik geef ze nog wat tips mee. En soms zitten er echt leuke dingen bij.

Hetzelfde geldt een beetje voor de tracks die ik luister en eventueel becommentarieer op het forum. Ik heb ook niet altijd evenveel tijd om alles te beluisteren. Als ik dan iets download en beluister, beschouw ik stuk voor stuk als cadeautjes en vind ik dat ze overeenkomstig behandeld moeten worden. Vind je het niks dan kun je alsnog de inspanning en intentie die er aan vooraf is gegaan, waarderen.

Amen....
 
ik vind persoonlijk dat stijl er niets mee te maken heeft...zelf maak ik hardcore, heb een keer in de chat mensen gevraagd om feedback te geven op mijn track waarop ik kritiek van bartology heb gekregen, iemand die nul komma nul met hardcore heeft, maar me wel één van de meest waardevolle tips heeft meegegeven (dat mijn geluiden qua diversiteit te dicht bij elkaar liggen)...dat is zooo belangrijk, mensen die toch al in hetzelfde hokje als jij zitten die beoordelen het vanuit een bepaald referentiekader, wat niet onderschat moet worden want dat zijn de mensen waarvoor je het maakt, maar iemand met een volledig andere blik die probeert jouw dingen objectief te beluisteren kan echt compleet nieuwe inzichten opleveren..en da's gewoon ontzettend interessant...dus...

klink nu misschien een beetje te lyrisch enzo, maar ben momenteel een beetje :biertje: dus bij voorbaat sorry daarvoor :D
 
Als ik iets luister, luister ik dat twee manieren. Als eerste is het mijn ding of niet en als tweede zit het goed in elkaar. bij beide probeer ik te reageren hoewel daar dan ook twee verschillende zaken uit komen. Als het mijn smaak is telt de techniek minder en zeg en reageer ik met : lekker nummer. zo door gaan! als het wat minder bij mijn smaak ligt maar de productie toch mij weet te beindrukken probeer ik vanuit mijn producers oordeel te reageren.

nou worden hier nummers gepost waar mensen een duidelijke vraag bij stellen... wat moet hier en hier aan veranderd worden ? dan kun je ook makkelijker reageren dan als er zomaar een nummer staat.

en als laatste is ook de beschikbaarheid echt heel belangrijk. bij nummers op myspace of die je moet downloaden vergeet ik halverwege vaak waarom of waar ik moest reageren.

@topicstarter... ik vin het wel goed dat je het gezegd hebt, ik heb er wat minder moeite mee met mijn eigen tracks maar af en toe zie hele lege threads over een track. ik vind ook dat de laatste tijd het hier meer gaat over gear en wat precies elektro is dan over tips&tricks
 
Origineel geplaatst door ruudvee
Dat was mij al lang al opgevallen.
Ben dus maar gestopt met posten van mp3's.

Idem.

Aanvullend ben ik het ook kotsbeu dat ook op deze manier soms iemand 'teruggepakt' wordt omdat deze in een ander draadje iets had gezegd waar die ander niet tegen kon. Iig heb ik dit redelijk vaak van anderen gehoord die hier niet zo blij mee waren.

Zolang ik het nog leuk vind blijf ik iig wel trackjes luisteren en probeer de poster aan te geven hoe ik er (voornamelijk over de mix) denk. Maar het kost ook nog wel eens tijd en dat moet je ook maar net nog even over hebben.
 
Origineel geplaatst door Xpressive
Zelfs als je al de moeite neemt om te zeggen het 'klinkt wel tof' vinden mensen al leuk om te horen. Geeft ze toch weer het gevoel dat ze goed bezig zijn. Ik zou dat in iedergeval leuker vinden als je zo zou reageren dan dat je helemaal niets zou zeggen. :)

Ja daar heb je gelijk in :)
 
ik vind zo,n synthforumwedstrijd altijd erg leuk en goed om dan tracks te gaan luisteren
je hebt er dan ee helehoop bij elkaar die je dan in winamp ofzo achterelkaar kan luisteren en de nummers zijn dan ook gegarandeerd af. verder ben ik al veel te druk met muziek te luisteren die ik via soulseek oid heb binnengehaald.
daar valt vaak niet tegenop te luistersn (en dan een lijst maken welke de prullebak in gaan en welke je orgineel wil hebben :engel: :engel: :engel: :engel: )
soms als ik zeker weet dat het de stijl is die ik leuk vind wil ik hier nog wel eens nummers luisteren.
 
Voor iedereen die een track heeft gepost en er GEEN reactie op heeft gekregen . het zal hoogstwaarschijnlijk wel liggen aan het feit dat het onmuzikale zielloze shit betreft , al dan niet uit een duur apparaat .
Of het was even toevallig misschien niemand zijn smaak of we waren er nog niet klaar voor oid.

Als ik een goed stukkie muziek hoor , reageer ik daar meestal wel op . Helemaal als het om iets orgineels gaat.
En dat hoeft niet persé in mijn smaak gebied te zijn hoor ,al vergroot dat het neigen tot reageren natuurlijk wel .
Kritiek leveren ben ik iets te goed in . dus om zoveel mogelijk zielen te behouden van gekrenkte ego's hou ik het vaak voor me zelf .
 
Origineel geplaatst door bassio
Voor iedereen die een track heeft gepost en er GEEN reactie op heeft gekregen . het zal hoogstwaarschijnlijk wel liggen aan het feit dat het onmuzikale zielloze shit betreft , al dan niet uit een duur apparaat .
Of het was even toevallig misschien niemand zijn smaak of we waren er nog niet klaar voor oid.

Als ik een goed stukkie muziek hoor , reageer ik daar meestal wel op . Helemaal als het om iets orgineels gaat.
En dat hoeft niet persé in mijn smaak gebied te zijn hoor ,al vergroot dat het neigen tot reageren natuurlijk wel .
Kritiek leveren ben ik iets te goed in . dus om zoveel mogelijk zielen te behouden van gekrenkte ego's hou ik het vaak voor me zelf .

Je kan ook gewoon opbouwende kritiek geven...
 
ik vind het het inmiddels niet zo handig meer om tracks op een forum te posten, je loopt alleen maar risico om al dan niet terecht afgekraakt te worden wat je zelfvertouwen onnodig kan schaden, je kan denk ik beter je muziek aan labels laten horen of zelf uitbrengen dan kom je er vanzelf wel achter of het goed genoeg is of niet. Ook is de motivatie om iets nog verder uit te werken vaak geslonken zogauw je iets hebt laten horen aan iemand anders, je kunt dit moment beter zolang als mogelijk uit stellen.
 
ben ik toch niet helemaal met je eens Dennis. Dat ik bijvoorbeeld nauwelijks tracks post vandaag de dag is puur het gebrek aan reacties waar ik echt wat aan heb in de zin van tips en tricks. Ik denk dat je bij het posten van een track er altijd van uit moet gaan dat je kritiek kan verwachten en daardoor zal je je zeker niet door uit het veld moeten laten slaan. Daarbij merk je snel genoeg of de kritiek terecht is, want bij opbouwende kritiek worden meestal redenen aangevoerd, welke je als leermiddel kan meenemen in je volgende projecten.
Maar sowieso moet je pas iets posten als het naar jouw idee klaar is. Pas dan kunnen anderen een terechte mening geven.
 
super thread!! het is me ook opgevallen, ik kom inmiddels nooit meer op harmony central voor exact dezelfde reden.

Ik blijf ook maar tegen beter weten in trackjes posten, en reageer ook op ander spul, waarbij de limiet ligt bij iets wat enigszins "liedje-achtig" is. Pure techno/electro luister ik eigenlijk zelden dus dan kan ik er ook niet vaak wat zinvols over zeggen. Het valt me op dat de reacties in vrijwel alle gevallen gaan over de mix en sound en juist dat is voor mij niet het belangrijkste, ik hoop op tips als "hee die harmonie heb je een beetje gejat van..." of "daar zing je een cliche van hebikjoudaar" of "ik zou het derde couplet weglaten" en dan ook graag de positieve varianten haha.

soms vind ik de reacties ook een beetje simpel en ondoordacht, war vervelend is als jezelf veel tijd in de opbouw van een nummer hebt gestopt. Maar ze zijn toch waardevol, there's no second chance for a first impression, dus ook "directe ervaringen" moet je in je hoofd meenemen.


de enige -echte- manier om als amateur je muziek te "checken" en te weten of iets werkt of niet, is LIVE spelen, en spelen met een BAND. Je merkt de reacties van je bandcollega's en je voelt het uit de publieksrespons.


het ligt een beetje in de natuur-der-dingen om electronica in je uppie op je zolderkamertje te maken. maar uiteindelijk is het leuker en interessanter met meer mensen, want muziek gaat om mensen en niet om apparatuur.

-wow----wasme-effe-diepgraaaavend :kont: :Z :confused: :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Stage73

de enige -echte- manier om als amateur je muziek te "checken" en te weten of iets werkt of niet, is LIVE spelen, en spelen met een BAND. Je merkt de reacties van je bandcollega's en je voelt het uit de publieksrespons.


bandcollega's... ja knikkers dus... :dubbel: ;)

Gewoon je muziek online zetten en wat boeit het nou dat er mensen zijn die comentaar geven waar je niks mee kan, er uit filteren die reacties..... waarom die angst om afgekraakt te worden... schijt aan..
 
voor wie maak je de muziek, meestal toch voor jezelf?
tuurlijk is het kicken als anderen jouw muziek ook goed vinden, maar dat is toch niet het belangrijkste?

tenzij je natuurlijk rijk wilt worden, maar of dat ook goed voor de muziek is?? }:|
 
Origineel geplaatst door rvooh
ik heb er simpelweg de tijd niet voor..

maar als ik luister zeg ik meestal wel iets..

ook mag de drempel niet te hoog zijn: stomme myspace nummers waar je niet kan in skippen, of soundclick waarvoor je een account nodig hebt, dat schrikt me allemaal af.. directe links krijgen voorrang.

Sluit me hier 100% bij aan.
 
kweenie, iedereen kan soundclick horen zonder account, met de player...
 
Back
Top