Unstoppable

casparduijsens

Nieuwkomer
Lid sinds
3 Maart 2014
Berichten
15
Locatie
idbv Maastricht
REUPLOUD! TOPIC VERPLAATST
Ik wil hierbij vragen of mensen mij willen helpen met onderstaand nummer om dit goed te mixen.
Of voor mij willen mixen
Ik heb er zo een knoeiboel van gemaakt dat ik er geen begin aan kan knopen om opnieuw te mixen.
Het gaat vooral om EQ-ing en sidechaining. Zodat de mix goed gebalanceerd is!

Probleem:
Ik ben Caspar en ik ben 15 jaar.
Ik ben een house producer. Sommige zullen me al kennen van een vorige thread met een deep house song. Die track heb ik nu even aan de kant geschoven en ik ben verder gegaan met produceren ik heb een track naar die deep house track gereleased en ben toen meteen verder gegaan met produceren toen heb ik een nieuwe big room track gemaakt maar daar kom ik een volgend topic over want daar heb ik ook problemen mee en wil ik jullie iets vragen. Maar nu gaat het om een track die ik ergens in januari heb gemaakt. En die heb ik twee weken geleden weer opgepakt. Het gaat om deze track:
https://soundcloud.com/casparduijsens/unstoppable-close-to-finalnot-final-mixing-fase-proof
Het probleem is dat deze mix ongebalanceerd is en op allerlei manieren verkeerd hoort. Er moet eens iemand anders naar mijn track luisteren dan ikzelf. Het beste hoort het op mijn oordopjes op het hardst maar ga ik het volume onder de 50 brengen gaat het niet meer zo goed klinken. Ook op apparaten zoals als mijn telefoon klinkt die niet goed op sommige volumes. Nu is mijn vraag kunnen jullie mij tips geven om te mixen, of iemand hier op het forum willen aanraden die goed is in mixen en mij bereidt te helpen.
Want ik kan niet goed mixen. Mijn track heb ik wel zelf gemastered met een sausage fattener en izotope ozone 5 om er meer kracht in te zetten en ook een beetje mixing problemen we te vegen. De track is nog niet helemaal klaar en ik wil de zang ook veranderen. Nu heb ik een rap sample gebruikt (Tot hoever mag je eigenlijk samplen, mag ik dit wel gebruiken, het is van een track van mic geronimo -unstoppable uit 1996. )
Nu is mijn laatste vraag nog:
Zou je deze track kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
Laatst gewijzigd:
Tja, soms moet je het volume gewoon niet onder de 50 brengen... ;-)
 
Nog even over de mix....
Zo slecht vind ik 't niet klinken, maar ik luister nu wel op pc boxjes..
Daar komt de lead soms iets te hard op door..
Ook echt deskundig ben ik niet...
 
Ik vind het het op zich knap gemaakt van je, je bent pas 15 jaar...

Antwoord op je vraag: nee ik zou de track niet kopen..

Meer omdat het m'n smaak niet is..

Ik zou als tip willen geven: zorg voor meer variatie.. de melodie gaat nu maar door en door en door.. Qa mix kan ik er niet veel over zeggen, ik heb hem geluisterd op laptop speakertjes..
Qua sounds heb je het goed vor elkaar.. ik hoor de standaard geluidjes die ik ook in andere plaatjes hoor..
 
De Lead klinkt iets te dominant. Verder is het wel oké hoor. De mix lijkt me verder ook wel in orde. Weinig dynamiek, maar dat kan best in dit dikke worsten genre.
 
Back
Top