Amiga specificatie thread

ik zag dat je op die amiga site ook PCMCIA Smartmedia adapter verkopen 35€

als je hier een sd kaartje ingooit van 1 gig dan heb in princiepe geen hd meer nodig , en een makkelijk back-up

nog maals de vraag de a1200 heeft dus ook een video tv uit, zodat ik evt een klein lcd schermpje met video in, eraan kan gooien
 
ik zag dat je op die amiga site ook PCMCIA Smartmedia adapter verkopen 35€

als je hier een sd kaartje ingooit van 1 gig

SD in een SmartMedia adapter? En SmartMedia van 1GB bestaat niet.

35 euro voor een card-adapter is trouwens best veel. Ik heb geloof ik 7 euro betaald voor mijn PCMCIA compact flash adapter.

dan heb in princiepe geen hd meer nodig , en een makkelijk back-up

Ik weet niet of een Amiga kan opstarten van PCMCIA. Als dat niet zo is, moet je nog steeds met floppies in de weer om te starten.

nog maals de vraag de a1200 heeft dus ook een video tv uit, zodat ik evt een klein lcd schermpje met video in, eraan kan gooien

Zou ik niet doen. Het beeld via de tv-uit is niet heel erg scherp. Genoeg voor games maar met de kleine lettertjes die trackers gebruiken geen pretje. Gewoon RGB uit naar SCART kabeltje erbij verzorgen, dan kan hij gewoon op de scart-ingang van zo'n tvtje.
 
als je hier een sd kaartje ingooit van 1 gig dan heb in princiepe geen hd meer nodig

Hmmm,....

De PCMCIA poort is wel van een oude - eerste generatie dacht 'k.
Is maar 16bit en nog trager dan de interne IDE poort!

MSS beter om dan een IDE 2 Compact flash adapter erin te steken???
Kost slechts enkele €uro's op ebay....
(Is wel niet hot swappable)

't beste is wel er een 2.5" HD in te steken,
In de mijne steekt er standaard één van 60MB,

Als je der meer dan 4G insteekt, moet je'm wel formateren met WB3.5 of hoger,
en een fast filesysteem patch (crack) gebruiken...


Als je vragen hebt over amiga, mail me maar !

Amiga is een hele andere wereld dan pc of mac,
maar zeker niet slechter :D
 
De PCMCIA poort is wel van een oude - eerste generatie dacht 'k.

Het is inderdaad een oude.

Die hot-swap hardware-bug is trouwens te fixen, maar dat vereist wel solderen in je Amiga.
 
Die hot-swap hardware-bug is trouwens te fixen, maar dat vereist wel solderen in je Amiga.

ik bedoel één van deze IDE 2 CF adapters:

ebay IDE 2 CF

dacht dat 't aan de adapter constructie zelf lag?

!! Hier kun je wel van booten!!
 
sd adapter ..het is meer dat dan een manier is om makkelijk je samples te back-uppen

wel duur dus en langzaam hmm

begreep nog niet helemaal wat die adaptertje op ebay doen

komt dit in de plaats voor een harde schijf en stop op z,on adapter een compact flash card

als ze niet hot swappble zijn kan je dus ook niet back uppen

zijn die compact flash cards nog wel verkrijgbaar dan?

dan is het mischien niet zo gek om dat pcmi slot +met pcmi to sd adpter te gebuiken

of mischien een extra harde schijf ..extern kan dat? scsi of ide..?

of back-uppen op floppy,s... maar ja.. ga maar eens zeg 40 mb back-uppen

moet zeggen ik heb de amiga nog niet eens..maar goed wel interessant om over na te denken
 
begreep nog niet helemaal wat die adaptertje op ebay doen

NU je't zegt ja!

die zijn voor 3.5" IDE adpaters!!!
de A1200 heeft een 2.5" IDE adapter...

De bedoeling is dat zo'n CF IDE adapter de hd vervangt....

Ebay A1200 CF 2 IDE

Erg intressant tegenwoordig door de betaalbare CF



Niet Hot swappable een probleem???

niet echt denk 'k!!!
elke IDE HD (op amiga althans) is niet hotswappable!
JE moet dus de power af zetten van de amiga vooraleer je 'm deruit haalt.


moet zeggen ik heb de amiga nog niet eens..

idd, hopel'k vind je gauw een A1200;)
 
kijk dat is wel een interresante optie kan je de harde schijf volgens mij laten zitten en zet je aan de onderkant bv een 512 CF kaartje in is volgens mij meer dan genoeg

nog even over die rgb to scart is je beeld kwaliteit dan wel hetzelfde als met een org monitor ?
 
Zijn er hier mensen die hun amiga al draaien op een compact flash card (via zo'n CF IDE adapter)?

Ben wel benieuwd naar of er ook nog negatieve ervaringen zijn.
Mooie oplossing,-> minder gewicht en minder herrie!

Over 2.5 vs 3.5" harddisks.

Ik heb destijds gewoon een 3.5" harddisk in mn 1200 laten zetten. Die werden vroeger gewoon als compatible verkocht bij de amiga winkels. Dat was toen een goedkopere oplossing dan de kleine (in megabytes bedoel ik dan) 2.5" harddisks.
Ik kan me niet meer herinneren of de verkoper toen nog wat 'ruimte' heeft moeten maken.. Ik dacht iig van niet.


NU je't zegt ja!

die zijn voor 3.5" IDE adpaters!!!
de A1200 heeft een 2.5" IDE adapter...

De bedoeling is dat zo'n CF IDE adapter de hd vervangt....

Ebay A1200 CF 2 IDE

Erg intressant tegenwoordig door de betaalbare CF
 
Ben wel benieuwd naar of er ook nog negatieve ervaringen zijn.

'k Heb twee CF to IDE 3.5" adapters gekocht op ebay en 'getest' - niet in dienst -

('k heb een 20G laptop HD gekocht voor m'n A4000 ifv warmte ontwikkeling)


'k kon van CF booten, formateren, partitioneren, was zeker snel genoeg;
ook op oude (tragere) Sandisk CF's, werd niet warm, ...

't is alleen mss de vraag, is een CF wel geschikt als HD ipv opslag medium?
zo'n CF kun je niet oneindig veel beschrijven dacht 'k....

verder, idd geruisloos,
en toch wel recenter kwa opslag data ipv. zo'n 60MB hd van in den tijd...

Nu heb je al voor een klein prijsje een 512MB of 1G CF.
 
Origineel geplaatst door cuba7000
nog even over die rgb to scart is je beeld kwaliteit dan wel hetzelfde als met een org monitor ?

Het is iets minder scherp, maar 't is prima te doen zolang je geen bakbeest van een TV gaat gebruiken. Een beeldbuis van 14" is genoeg.

Hehe, ik bedacht me... Live gebruikten Smackos en ik een paar jaar lang een 2,5" Casio tv-tje:

tv.jpg


En tijdens een verblijf in een zeer spartaans hotel hebben we er zelfs nog een paar tracks mee gemaakt... en TV op gekeken :D
 
Laatst gewijzigd:
't is alleen mss de vraag, is een CF wel geschikt als HD ipv opslag medium?
zo'n CF kun je niet oneindig veel beschrijven dacht 'k....

Ja dat dacht ik ook, maar misschien was dat dan alleen met oudere memory cards?
Als er een schrijflimiet zou zijn, dan is ie snel bereikt lijkt mij..
 
nog even die Amiga Scart-RGB kabel

zou je die niet zelf kunnen maken , kabel openknippen.. nieuw vindt ze best prijzig (35€) gaat toch alleen om het video signaal zal maar uit 2 adertjes komen ..vermoedt ik

wil gewoon een klein lcd schermpje eraan hangen,(je weet wel die je ook koopt voor in de auto)... ivm ruimte gebrek in mijn studio ( tegenwoordig voor niet al te duur en kunnen gewoon video signaal ontvangen)
 
nog even die Amiga Scart-RGB kabel
zou je die niet zelf kunnen maken

Dat kan. Ik heb de mijne ook zelf gemaakt.
 
Origineel geplaatst door cuba7000
nog even die Amiga Scart-RGB kabel

zou je die niet zelf kunnen maken , kabel openknippen.. nieuw vindt ze best prijzig (35€) gaat toch alleen om het video signaal zal maar uit 2 adertjes komen ..vermoedt ik

Waarom zou je er een maken? De Amiga heeft een tulp uitgang, en als de tv geen cinch input heeft (meeste nieuwe tv's en schermpjes hebben tulp-aansluitingen voor camcorders) kun je een adapter kopen voor 5 euro bij een bouwmarkt, onderdelenwinkel, electronica shop of winkels als kwantum, blokker of kijkshop ofzo.

kscart56.jpg


Dat Casio tv'tje dat wij gebruikten, had een stereo minijack input. De bovenste ring was voor beeld, de onderste voor audio. Dus met een simpele stereo-minijack -> 2x tulp (die je normaal zou gebruiken om een discman op een stereotoren aan te sluiten) konden we ook het beeld van de Amiga aansluiten. Gek genoeg wisten ze indertijd bij de electronicaboer niet eens dat dat zo werkte, maar het werkte wel...
 
Laatst gewijzigd:
Waarom zou je er een maken? De Amiga heeft een tulp uitgang

Omdat tegenwoordig vrijwel alles een RGB-ingang heeft. Dat is het verschil met "vroeger", toen je vrijwel altijd op CVBS of TV-modulatie aangewezen was. CVBS is kwalitatief een slechter signaal, met name in de kleurscheiding. Voor een tracker (die gebruiken meestal weinig kleur) op een klein scherm maakt het niet zoveel uit inderdaad. Een zwart/wit signaal verliest niks in CVBS. Maar als je een LCD (TV) gebruikt die toch RGB-in heeft, lijkt het me geen zinvolle bezuininiging. Maar wel voor minder dan 35 euro!

Oja, een RGB-scart kabel heeft minimaal 5 aders: R, G, B, sync en massa. Een nette kabel heeft er nog meer (massa's van R, G en B apart, bijvoorbeeld).
 
Uit de tijd dat ik een A1200 en eerder een CDTV (Hoe vet?) had weet ik dat de a1200 een 3,5 inch harde schijf had die volgens mij met een simpele flatcable aan het mainboard gekoppeld was. Geen printje of wat dan ook. (Weet niet waar het vandaan kwam, kwam zo uit de verkoop).
 
Back
Top