Renoise 1.8 final

renoise18final.gif

Renoise 1.8 final is er eindelijk !

Verbeterde audio engine, verbeterde interface, en nog ontelbaar veel verbeteringen, kan haast niet beter !

Een paar highlights:
# Added a Mixer, for a fast access and total control of all used DSP effects and volume levels within Renoise. DSP effects can be easily accessed and modified (copied/pasted/ moved/deleted by keyboard shortcuts or drag'n'drop). Mini sliders (DSP parameter controls) can be optionally shown in the mixer strips for those DSP devices parameters, that you want to control via the Mixer. All components of the Mixer (mute/solo, panning, faders, volume, routings) can be hidden to get a better overview.

# Recording in the SampleEditor, which allows to create new samples on the fly, directly in Renoise.

# Added a "#Line-In Device", which allows you to directly route any of your soundcards physical input into a DSP chain in Renoise.

# Undo/redo is now available for all operations (with no exception).

# New open (XML) file format for all exported Renoise files (except samples). To view the XML files for songs or the other documents, simply open the newly saved files with an unzip tool. Songs and instruments are still self contained, so nothing (except the new file extensions) has changed for those who do not want/need to edit/view the file contents.
The new open file format will allow third party developers to easily write extension (Instrument or Pattern generators) or converters (from to other file formats) for Renoise.
..

Zie HIERRRR voor de volledige changelog met alle nieuwe features.

Download de demo hier: http://www.renoise.com/download.php..

Sweeeeeeet!!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Niel
Koel !!!

Ware het niet dat ik de laatste keer proberen geen dik geluid eruit kreeg .....

Dat ligt aan de kok denk ik ;). Luister bijvoorbeeld end.users laatste LP.. als dat niet dikkig is dan weet ik het ook niet meer.
De audio engine is ook stukken verbeterd, dus probeer het op zn minst nog een keertje.:)

edit: nu ook "officieel"
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben niet veel gewend om met software muziek te maken, teveel moeite doen voor het resultaat wat ik zoek, vind ik. Desalnietemin vind ik het wel erg koel prg. Heb in het verleden een jaar met Fasttracker gewerkt. Erg makkelijk om tegelijkertijd aan meerdere tracks te werken. Ontopic: iemand al de nieuwe features geprobeerd ?
 
Origineel geplaatst door Niel
Ik ben niet veel gewend om met software muziek te maken, teveel moeite doen voor het resultaat wat ik zoek, vind ik. Desalnietemin vind ik het wel erg koel prg. Heb in het verleden een jaar met Fasttracker gewerkt. Erg makkelijk om tegelijkertijd aan meerdere tracks te werken. Ontopic: iemand al de nieuwe features geprobeerd ?

Zeker heb ik de nieuwe features uitgeprobeerd!
Ik ben al ellen lang gebruiker van Renoise omdat dit juist software is waar je snel mee kunt werken als je het onder de knie hebt!

Ik ben erg trots op de nieuwe Renoise, het kan natuurlijk altijd beter, maar voor mij is Renoise het beste.
 
Tja... alweer een ander proggie 8D ... no thanx ik hou het bij reason 3 en nuendo 3 (4)



8)
 
Deze ga ik ook weer 'ns uitgebreid testen :). Ben altijd wel fan geweest van Renoise. Soortje Fasttracker..... maar dan beter(/moderner).

Moet alleen nog de perfecte theme tegenkomen voor renoise. Ik vind de meegeleverde theme's erg druk, je ziet door de bomen het bos niet meer.
 
Origineel geplaatst door Coady
Moet alleen nog de perfecte theme tegenkomen voor renoise. Ik vind de meegeleverde theme's erg druk, je ziet door de bomen het bos niet meer.

Misschien dat de Sin City theme dan wat is. die heb ik speciaal gemaakt voor de rust op de ogen.
misschien nog even aan de value slider trekken in de preferences zodat de lichtsterkte goed is op je monitor.
standaard meegeleverd.
 
En is het ondertussen al mogelijk om in te zoomen in een track. Zeg maar zoals je in bijv cubase je grid per bar of beat kan vergroten. (dus ipv je track x2 of x4 vergroten en dan 2 of 4 keer zo snel afspelen, zodat je meer steps per beat kunt gebruiken)

Hier was al een lange tijd geleden sprake van dat ze het wilden gaan doen. De vraag was alleen hoe.

Ik heb het niet in de changelogs zien staan
 
Origineel geplaatst door dsil
En is het ondertussen al mogelijk om in te zoomen in een track. Zeg maar zoals je in bijv cubase je grid per bar of beat kan vergroten. (dus ipv je track x2 of x4 vergroten en dan 2 of 4 keer zo snel afspelen, zodat je meer steps per beat kunt gebruiken)

Hier was al een lange tijd geleden sprake van dat ze het wilden gaan doen. De vraag was alleen hoe.

Ik heb het niet in de changelogs zien staan

er zijn wel meer 'ticks' toegevoegd.
deze kun je door een b in de pattern te zetten bij je nootje bereiken.
midi partijen inspelen of natuurlijk het gebruikmaken van automatisation is dus nu wel een stuk precieser.
 
pardon,

maar wat versta je precies onder een tracker programma.

soort sequencer dat zeker. heeft ook iets te maken met oude computers.

maar meer weet ik er niet van.

:confused:

altijd geïnteresseerd in iets 'nieuws'
 
Origineel geplaatst door RedHat
pardon,

maar wat versta je precies onder een tracker programma.

soort sequencer dat zeker. heeft ook iets te maken met oude computers.

maar meer weet ik er niet van.

:confused:

altijd geïnteresseerd in iets 'nieuws'

Dat heeft iedereen met trackers, dat ze oud zijn. terwijl cubase ook op Atari's begon.
Maargoed, wat is een tracker:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Module_tracker
 
Origineel geplaatst door Dr. Drips
er zijn wel meer 'ticks' toegevoegd.
deze kun je door een b in de pattern te zetten bij je nootje bereiken.
midi partijen inspelen of natuurlijk het gebruikmaken van automatisation is dus nu wel een stuk precieser.

Dat klinkt veelbelovend. Hier was ik wel een beetje op aan het wachten!! Al met al wordt renoise wel een erg dikke tracker (was al nr één sinds jaren, maar steekt nu echt ver boven de rest uit!)
 
Origineel geplaatst door Dr. Drips
Dat heeft iedereen met trackers, dat ze oud zijn. terwijl cubase ook op Atari's begon.
Maargoed, wat is een tracker:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Module_tracker

zeer interessant, had natuurlijk de wiki zelf al gevonden ;)

op eerste zicht lijkt me dit een moeilijkere manier van werken.

maar ik hoor het omgekeerde.

gona check it out! :duivels:
 
Origineel geplaatst door RedHat
zeer interessant, had natuurlijk de wiki zelf al gevonden ;)

op eerste zicht lijkt me dit een moeilijkere manier van werken.

maar ik hoor het omgekeerde.

gona check it out! :duivels:

ja, ik weet niet beter omdat ik trackers met de paplepel toegediend kreeg.
maar ik kan me voorstellen als je programma's als, logic, cubase of pro tools gewend bent,
dat het even een omschakeling is.
maar ik ben getuige geweest van mensen die na de overstap maar een paar week nodig hadden.

het grote voordeel merk je pas echt als je erin zit, veel dingen die eerder veel werk en presicie vereisten
is nu in een handomdraai klaar.

en op het renoise forum zijn ze totaal niet beroerd om vragen te beantwoorden van wellustige nieuwelingen.

Unfortunately, no one can be told what a Tracker is. You have to see it for yourself ;)
 
Ik kom vanaf cubase/fl studio, ik heb me in een nachtje doorhalen "tracker" geleerd. Heel simpel omdat het eigenlijk heel logisch is.
Renoise gaat nou net een stapje verder, en ik durf zonder te blozen te zeggen dat het zeker op kan tegen de heersende sequencers.

Het mooie aan een renoise(en trackers in het algemeen) is dat je over álles wat er in je track gebeurt, op élk moment in principe volledige controle hebt, en dat is geweldig. Maar het moet net je ding zijn natuurlijk. Voor sequencer-chirurgen is het hemels.
 
Ik heb jaren met fasttracker gewerkt en ben toen overgestapt naar cubase omdat ik midi apparaten begon te kopen en deze wilde aansturen.

Na twee lopen kutten was het wel duidelijk dat cubase niets voor mij was. Ik verloor inspiratie omdat alles zo lang duurde. Ik was gewend in m'n trackertje supersnel alles te kunnen doen.

toen kwam ik renoise tegen, en dat was de uitkomst. Prima tracker, met goede midi opties. Nu is het helemaal compleet aan het worden dus wordt wel eens tijd een eiegn licentie te kopen ipv op de demo versie te kutten...

Maar nu ik lekker bezig ben met de mpc hoeft de pc niet eens meer aan, en ook dat is wel fijn (maar niet altijd!)
 
Back
Top