Kopen bij thomann.de

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb 2 weken geleden nog een mail van Nathalie gehad.

En over Thomann niets dan goed. Ooit samen met wat anderen daar besteld. Er miste een bekken (drums), prima achteraf geleverd.

Ook erg goede ervaring met Musicstore (helemaal geen kosten (boven 100 euro)).
 
met beide winkels inderdaad alleen maar positieve ervaringen. Ook vind ik de communicatie met deze winkels vele malen prettiger dan bij menig nederlandsche muziekzaak. :okdan:
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
met beide winkels inderdaad alleen maar positieve ervaringen. Ook vind ik de communicatie met deze winkels vele malen prettiger dan bij menig nederlandsche muziekzaak. :okdan:

Helemaal mee eens. Naar aanleiding hiervan ook maar eens mijn laatste ervaring op dit gebied in onderstaand topic gepost.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=748874&t=7794#post748874

Voor mij in vervolg ook MSK en Thomann. Ow ja, vlak over de grens heb je trouwens ook nog de Musik Produktiv. Nooit iets besteld, maar wel eens geweest. Is voor sommige Nederlanders dichterbij dan de Randstad, en je kan er ook nog harder heenjagen.
 
Ik heb ook wat besteld. Was wel wat geharrewar over de manier van betalen dat wilde ik bij aflevring. mailtje terug dat dat niet kon. Schijnt niet te kunnen internationaal. heb ik niet zien staan op hun site. Een tweede order geplaats betaald via bank. gaf even wat geharrewar met swift code IBAN nummer.Bleek hetzelfde te zijn.
Gisteren een sms'je gerkegen dat het verzonden is. Iemand ervaring met hoe lang dat duurt?
 
Prima winkel thomann, goede ervaringen. alleen had ik pas die Waldorf edition besteld, 1 dvd'tje, kwam het aan in een enorme doos, met verpakkingsplastic enzo. hadden ze ook in een eenvoudige bubbeltjes envelop kunnen stoppen, had ik die 8 euro ook wel betaald. :)
 
Paar keer dat ik besteld heb prima geleverd. Kon ook gemakkelijk naderhand nog wat aan mijn bestelling toevoegen, aangezien ik toch moest wachten op een onderdeel, wat zij niet binnen hadden. Omdat het bestelling van dit onderdeelte zolang duurde (voor hun maatstafen, ik had geen haast), stuurde ze eerste de rest van de bestelling maar. hebben ze 3 dagen later voor 1 klein onderdeeltje weer een doos gestuurd, op hun kosten. Heel netjes! :okdan: De volgende bestelling is volgende maand gepland.

nb het ging om 2 kabelclipjes van Ultimate.
 
Ook positieve kijk op bestellen bij thomann.de, relative snelle levering naadat betaling binnen was Via iban nr. ook kosteloos mogelijk internationaal geld over te maken naar ze. ( das niet alleen bij hun mogelijk...... maarja... )
 
Heb ook enkel positieve ervaringen met Thomann. Een keer had ik meerdere items tegelijk besteld, waarvan er een een iets langere levertijd had (lees: een week). Toen hebben ze me (zonder verder kosten voor mij) de overige items eerst toegezonden en het laatste in een aparte shipping een week later. Netjes hoor.
 
Heb ook positieve ervaringen met Thomann, vooral de standaard 3 jaar garantie is leuk meegenomen.
Contact via mail loopt soms wat stroef, dat gaat bij Musik Produktiv weer beter.

Bij de laatste bestelling bij Musik Produktiv kreeg ik een waardebon van 10 eruo omdat ik 2 week moest wachten op de bestelling. Ook wel weer leuk
 
Dozenschuivers...alleen maar slechte ervaringen mee...zowel persoonlijk als via horen zeggen...MSK viel me nog mee,alhoewel daar ook wel eens wat fout ging...maar dat werd in gebrekkig Nederlands weer goedgemaakt...

Doe mij maar de Oudhollandsche winkels waar ze nog service leveren...zijn uiteindelijk nog goedkoper ook...
 
Hey, dan toch nog een negatieve ervaring. Dat kan natuurlijk altijd.

Dozenschuivers vind ik echter wat kort door de bocht. Je besteld nu eenmaal online en dat maakt interactie stroever dan in een winkel. Maar toch heb ik zowel telefonisch als via e-mail alleen maar positieve ervaringen met Thomann. Retourzendingen werden zonder vragen gewoon terugbetaald en orders werden altijd netjes afgehandeld.

Indien er een product in bestelling stond werd zelfs wat er van de order wel al was kostenloos alvast opgestuurd waarna het overgebleven product nagezonden werd met als extraatje voor het wachten nog wat mooie Cordial kabels met vergulde rane pluggen.

Ik heb juist met winkels in Nederland wat slechtere ervaringen, zal maar geen namen noemen omdat dat al eens in een rare discussie is uitgelopen. Kreeg bij bestelling nagenoeg nooit een bericht dat het product er was, moest dan uiteindelijk zelf bellen. Eenmaal in de winkel moest er hard egzocht worden naar de bestelling of was het product zelfs alweer verkocht.
Een compenatie voor zulke zaken heb ik nooit mogen ontvangen in ons zuinige landje.

En goedkoper? Mja...soms wel soms niet.....partijinkopen zijn in NL vaak best voordelig, maar als je puur naar normale prijzen kijkt is zowel prijs als assortiment in ons buurland vaak beter vind ik.

Owja en wat betreft contact via e-mail. Als je je inschrijft als klant krijg je een vaste verkoper toegewezen. Als je een mailtje stuurt is het het slimst om in de subject "ATTN <naam van je verkoper>" te zetten. Dan is het mailtje gericht en worden ze veel sneller opgepakt.
In Nederland heb ik vaak zat pas na een week een reactie overigens!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Hey, dan toch nog een negatieve ervaring. Dat kan natuurlijk altijd.

De meeste collegas van mij hebben slechte ervaringen met Thomann...dus zo raar is dat niet...;)

Maar ik maak er verder geen punt van,het staat nu alleen net alsof het zo'n topwinkel is,dat is het dus niet...vroeg of laat loop je tegen problemen op is de algemene strekking zeg maar...net als bij MSK,Feedback of andere dozenschuivers...

Dan koop ik liever bij een winkel waar je dingen kunt uitproberen,deskundig advies krijgt en persoonlijk geholpen wordt en waar altijd over de prijs te onderhandelen valt....en waar je als vaste klant niet eens meer hoeft te vragen voor kortingen of waar ze de spullen persoonlijk thuis komen brengen,alles waar nodig voor je installeren en waar je die extra kabeltjes of ander kleingoed gewoon gratis krijgt....en waar ze twee maanden na aankoop nog steeds de tijd nemen om je te helpen....en die winkels bestaan ook...

De prijzen die Thomann hanteert zijn wel gemakkelijk...dat zijn namelijk meestal de minimum prijzen waar veel andere winkels ook hun prijzen op baseren...dat is dan wel het voordeel...
 
ga ook liever bij de lokale winkels, kan ik alles rustig uitproberen en krijg ik ook nog eens onmiddelijk service als er iets kapot is.
meestal kunnen ze wel de thomann prijs benaderen..
toch ook een paar ervaringen met niet reageren op mails enzo.; wel spijtig... ik hou me nu eenmaal met bestellen en vragen stellen bezig buiten de openingsuren, gewoon bellen is dan lastig.

Kan thomann wel naar België versturen? ik zie geen belgisch vlaggetje?
 
waar je als vaste klant
Hier heb je wel het belangrijkste puntje. De meeste mensen zijn geen vaste klant en dan valt er vaak er weinig (ik zeg niet helemaal niet) over de prijs te onderhandelen. Vaak is bestellen dan toch een stuk goedkoper. Ok, de service is wat minder maar je kan natuurlijk altijd het synthforum raadplegen voor wat technische vragen.

En je moet ook maar het geluk hebben om een fatsoenlijke winkel in de buurt te hebben. Sommige winkels hebben 3 synths staan. Daar kan je ook niet zo heel erg veel mee, tenzij je naar diegene op zoek bent.
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Hier heb je wel het belangrijkste puntje. De meeste mensen zijn geen vaste klant en dan valt er vaak er weinig (ik zeg niet helemaal niet) over de prijs te onderhandelen. Vaak is bestellen dan toch een stuk goedkoper. Ok, de service is wat minder maar je kan natuurlijk altijd het synthforum raadplegen voor wat technische vragen.

En je moet ook maar het geluk hebben om een fatsoenlijke winkel in de buurt te hebben. Sommige winkels hebben 3 synths staan. Daar kan je ook niet zo heel erg veel mee, tenzij je naar diegene op zoek bent.

bestellen kan altijd, en een vaste klant wordt je snel..

ik ga naar 3 verschillende winkels en toch ben ik vaste klant (komt door mn gezaag) :engel:
 
Origineel geplaatst door dione
Dan koop ik liever bij een winkel waar je dingen kunt uitproberen,deskundig advies krijgt en persoonlijk geholpen wordt en waar altijd over de prijs te onderhandelen valt....en waar je als vaste klant niet eens meer hoeft te vragen voor kortingen of waar ze de spullen persoonlijk thuis komen brengen,alles waar nodig voor je installeren en waar je die extra kabeltjes of ander kleingoed gewoon gratis krijgt....en waar ze twee maanden na aankoop nog steeds de tijd nemen om je te helpen....en die winkels bestaan ook...

Ik zou wel willen weten over welke winkel jij het hebt. Dan ga ik daar ook eens een kijkje nemen.
 
Origineel geplaatst door rvooh
Kan thomann wel naar België versturen? ik zie geen belgisch vlaggetje?

Dat doen ze zeker wel, alleen 'vergeten' ze zo af en toe om dan het juiste btw tarief toe te passen :D
Ik heb net enkele dagen geleden wat besteld, zonder probleem zoals altijd overigens, en ze waren het weer eens vergeten. Ik heb dus gekocht aan 19% btw ipv 21% normaal voor Belgie. Joehoe!
 
het staat nu alleen net alsof het zo'n topwinkel is,dat is het dus niet...vroeg of laat loop je tegen problemen op is de algemene strekking zeg maar...net als bij MSK,Feedback of andere dozenschuivers...

Héél véél mensen zijn het dus niet met je eens: Thomann is gewoon een goede online winkel met hele goede prijzen en een goede naam wat betreft snelheid van leveren, telefonische ondersteuning en algehele indruk, en dat blijkt uit de vele positieve reacties hier en elders. Ze lijken op geen enkele manier op Feedback, waar de meningen toch vaak een stuk minder positief over zijn. Ik vind Feedback persoonlijk een schijtwinkel, vanwege het naar mijn idee arrogante en redelijk slecht ingelichte personeel. Maar dat is dan weer mijn mening.

Nou werk ik vlak bij Feedback Rotterdam, dus: luisteren en uitproberen bij Feedback, en vervolgens bestellen bij een winkel waar ik als klant wordt behandeld, niet als storende factor (zie: de gezichten van de heren verkopers als je iets wilt vragen).
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top