Krijg net bericht van MP over een frauduleuze gebruiker

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.059
Locatie
Apeldoorn
Ik had een Bundy altsax te koop gezet op MP, ik kreeg van het weekend een bod en vanmiddag om 17 uur zou die persoon langs komen.
Ik krijg tegen tweëen een waarschuwing van MP dat er meldingen zijn omtrent deze persoon; het gaat om ene Lili Minkova.
Komt die bekend voor bij iemand?
Dit is het bericht;




Onlangs heb je een reactie of bod ontvangen van Lili Minkova op jouw advertentie: saxofoon. Op basis van andere meldingen vermoeden wij dat er sprake is van een frauduleuze bieder of een ongewenst bericht.
Frauduleuze bieder
Indien er sprake is geweest van een frauduleuze bieder betekent dit dat wij hierover meerdere meldingen van gebruikers hebben gehad. Wij hebben het account geblokkeerd en het bod op jouw advertentie verwijderd.
Ongewenste berichten
Marktplaats heeft van meerdere meldingen ontvangen over de berichten van deze specifieke gebruiker. Het betreft hier meldingen van ongewenste berichten (spam). Al deze berichten, dus ook de berichten gericht aan jou, zijn automatisch verwijderd uit de 'Berichten' van alle ontvangers. Ook hebben wij het account van de gebruiker, die de berichten heeft verstuurd, geblokkeerd.
Wij raden je aan zeer voorzichtig te zijn in je verdere contact met deze gebruiker.
Voor de toekomst geven wij je graag de volgende tips mee:

  • Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo
  • Controleer eventueel de persoonsgegevens zoals het rekeningnummer op Google.
  • Stuur niet zomaar producten naar het buitenland
  • Voor meer verkooptips bekijk onze Veilig Handelen pagina.

Wij wensen je veel succes op Marktplaats
 
Ik heb het een keer gehad toen ik een mpc van iemand wou kopen. Zodra er stond direct overmaken ipv via dat betaalding van marktplaats zelf popte hetzelfde bericht gelijk erachteraan en blokkeerde al t contact met die persoon.
 
Vervelend bericht zeg!
Jammer maar ik ben wel blij dat ze waarschuwen.
Ik ben benieuwd of er iemand voor de deur staat om 1700....
Nee, niemand...
Zodra er stond direct overmaken ipv via dat betaalding van marktplaats zelf popte hetzelfde bericht gelijk erachteraan en blokkeerde al t contact met die persoon.
Nou ja, beter gewaarschuwd en blokkeren dan dat er helemaal niets aan gedaan wordt vind ik.


Ik had al beetje een vermoeden want er werd een bod genoemd en verder helemaal niets en toen ik een reaktie gaf dat het wat laag was kwam er een iets hoger bod maar weer geen tekst verder.
Nadat ik zei dat het tweede bod oké was in het Engels reageerde die persoon in gebrekkig Nederlands dus het kan dan iemand zijn die nog niet zo lang hier woont en ik heb m'n adres doorgegeven waarop die persoon zei dat ie woensdag om 17 uur zou komen dus ik had zoiets van "ik zie 't wel".
Maar uiteindelijk bleek het dus niet oké.
 
ik verkoop ook bij voorkeur op het forum maar een sax is wat anders dan een synth of iets dergelijks of @MacGyverGear bijv moet interesse hebben. ;)
Maar ja; die heeft al een mooie Selmer terwijl m'n Bundy made by Selmer is, da's toch het B merk van ze.
Ik weet dat Candy Dulfer ook ooit begonnen is op een Bundy maar die ging na verloop toch maar over op een Selmer, logisch ook natuurlijk, a woman like her needs some good sax offcourse :D
 
Oops.. da's wel een slecht voorteken als je iets te koop zet.. hoop dat alles nog goed is. :)

Maar ik heb idd al een sax en een reserve.. Ik moet trouwens ook voor een kennis een hele verzameling saxen inspecteren en verkopen binnenkort.. Heel misschien dat ik nog weleens een Tenor erbij wil. :engel:

Had je nog veel reacties buiten deze persoon om?
 
Had je nog veel reacties buiten deze persoon om?
Ik heb nog een bieder dus ik kijk of ik met deze een deal kan sluiten.
Ik vroeg 175 euro voor de sax incl een hardcase en een draagband en dan toch nog 150 bieden, maar goed ik wil er vanaf.
Ik weet nog dat ik 'm nog in de gulden tijd voor 1200 kocht tweedehands maar toen had je nog geen internet en in China gemaakte saxofoons.
Dat scheelt echt een stuk; je koopt nu bijv een Yamaha tweedehands voor 4 a 500 euro terwijl die vroeger een paar keer zo duur waren.
 
Ja, het aanbod saxen is extreem tegenwoordig.. en wie koopt er dan nog een oude sax met misschien wel uitgedroogde polsters.. Ik hou mijn hart vast voor de verzameling die ik moet beoordelen en zien kwijt te raken..

De Selmer waar ik op speel is onlangs weer gereviseerd.. á 650 euro.. had een ongelukje ermee (viel uit z'n standaard) en moest daarvoor half uit elkaar.. dan is het handig om een reserve sax te hebben..
Polsters vervangen had nog wel 5 jaar kunnen wachten maar meteen maar meegepakt voor nog betere polsters. De vorige revisie was in 2011 gedaan bij Amsterdam Winds en was 700 euro. Nu bij Matthews in Edam laten doen. Super bekwame mensen die je instrument nog echte TLC geven zonder je een poot uit te draaien..
 
Ja, ik zoek nog een goeie plug-in sax als alternatief. (hahaha :D) Maar serieus.. sommige buren nemen je het niet in dank af dat je dit instrument bespeeld.. hetzelfde probleem als met een akoestische Piano.. of je moet een vrijstaande woning hebben..
 
Heel mooi ja!! ik heb laatst bij een forummer van een Roli Seaboard mogen proeven.. heel aparte ervaring.. heel VET!! maar eer je de expressieskills in je systeem hebt zitten ben je zo een paar jaar verder.. en dan is er ook nog een verschil tussen toetsen spelen en toetsen spelen..

Ik heb een aantal maanden terug in een wanhopige poging toch te kunnen blijven saxen waar ik zat het gebouw in de video hieronder besteld.. totaal on-ergonomisch.. of iig niet geschikt voor mijn anatomie ofzo.. ik moet mijn handen voor sommige kleppen weleens draaien en die ruimte was er niet.. En daarbij was het vooral het hogere spectrum wat gedempt werd.. niet de grondtonen.
Ik heb em gelukkig kunnen terugsturen naar Thomann, anders was het echt weggegooid geld.

 
Laatst gewijzigd:
ik heb laatst bij een forummer van een Roli Seaboard mogen proeven.. heel aparte ervaring.. heel VET!! maar eer je de expressieskills in je systeem hebt zitten ben je zo een paar jaar verder.. en dan is er ook nog een verschil tussen toetsen spelen en toetsen spelen..
Als ik je tracks beluister dan heb ik 't idee dat je jezelf nu een beetje naar beneden haalt want over het algemeen klinken je keyboard partijen gewoon goed.
Deze plugin speel je gewoon op een goed keyboard met velocity, die Novation bijv is daar heel geschikt voor denk ik, ik heb een oude SL en die speelt heel behoorlijk vind ik.
Ik heb een aantal maanden terug in een wanhopige poging toch te kunnen blijven saxen waar ik zat het gebouw in de video hieronder besteld.. totaal on-ergonomisch.. of iig niet geschikt voor mijn anatomie ofzo.. ik moet mijn handen voor sommige kleppen weleens draaien en die ruimte was er niet.. En daarbij was het vooral het hogere spectrum wat gedempt werd.. niet de grondtonen.
Ik heb em gelukkig kunnen terugsturen naar Thomann, anders was het echt weggegooid geld.
Ik heb nog nooit zoiets gezien, wat en apparaat zeg, lijkt me idd niet echt lekker spelen.
Je hebt van die electrische saxen en zo'n Emeo bijv die geeft je wel het gevoel dat je een sax in je handen hebt maar 1500 euro om wat te oefenen is wel heel veel geld.
Kan je niet met een demper spelen; Dempers
Maar dan moet je al wel bij het mondstuk beginnen, misschien kan je wat uitproberen op die manier?
 
Laatst gewijzigd:
Ja, ik zoek nog een goeie plug-in sax als alternatief. (hahaha :D) Maar serieus.. sommige buren nemen je het niet in dank af dat je dit instrument bespeeld.. hetzelfde probleem als met een akoestische Piano.. of je moet een vrijstaande woning hebben..
Sinds mijn beide buren kort na de aankoop van mijn piano verhuisd zijn en hun woningen nu al jaren leeg staan... :D ;)
 
Ik heb nog een bieder dus ik kijk of ik met deze een deal kan sluiten.
Ik vroeg 175 euro voor de sax incl een hardcase en een draagband en dan toch nog 150 bieden, maar goed ik wil er vanaf.
Ik weet nog dat ik 'm nog in de gulden tijd voor 1200 kocht tweedehands maar toen had je nog geen internet en in China gemaakte saxofoons.
Dat scheelt echt een stuk; je koopt nu bijv een Yamaha tweedehands voor 4 a 500 euro terwijl die vroeger een paar keer zo duur waren.
Waaat, 175 euro???? Sjees, het is dat ik al geen tijd voor m’n tenor en bariton!
 
Ik realiseer me nu eigenlijk pas dat ik geen GAS heb op gebied van saxofoons.. de twee die ik gebruik zijn allebei van mijn vader. Wel ooit een Bariton willen kopen maar ik kwam er bij de keuze van het merk al niet uit.. :D Enige merk wat me wel aansprak op saxgebied was de Jupiter maar of ze ook lekker spelen??
 
Sinds mijn beide buren kort na de aankoop van mijn piano verhuisd zijn en hun woningen nu al jaren leeg staan... :D ;)
wow!! Dat doe je goed!! :okdan: De buurvrouw hiernaast heeft haar woning 'n tijdje terug verkocht.. zij had er ook geen problemen mee.. ;{
 
Mopje hoor. Ik heb een vrijstaande woning en buren met sax, drums en doedelzak dus het moet al een politieker zijn die vindt dat ze recht van klagen hebben over de piano.
 
Waaat, 175 euro???? Sjees, het is dat ik al geen tijd voor m’n tenor en bariton!
Hij is vandaag verkocht voor 150 euro in de originele hardcase van Bundy, 2 draagriemen en zo'n borstel die je erin stopt tegen vocht en stof.
Zelfs als je niet duur bent dan nog willen mensen afdingen maar hij moest weg vanwege m'n verhuizing binnenkort, er kwam zelfs nog een bod van 50 euro binnen gisteren.
 
Back
Top