Nieuwe plugin van D16 Group!!!

Woehaaaaaaaa8)

Na erg blij te zijn met de eerder uitgebrachte Phoscyon (TB-303 Emu in vst)
Zie ik dat ze nu ook de TR-909 gaan uitbrengen!!!
Het beestje heet de Drumazon

En nee het zal nooit zo klinken als een echte maar de Phoscyon doet het aardig goed dus
ik heb grote hoop dat deze nieuwe plugin het ook goed gaat doen.

------Linkje naar de site------
 

Attachments

  • drumazon-persp-big.jpg
    drumazon-persp-big.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 170
Synthese werkt toch wel flexibeler dan samples.
Dan is dan ook meteen het nadeel.
Je blijft aan die knoppen draaien:D
 
Okay eerlijk is eerlijk ik heb hem nog niet geprobeerd dus echt beoordelen op de sound kan ik hem nog nie.
 
Origineel geplaatst door endonyx
de demo's klinken niet verkeerd :)

ben benieuwd of deze 909 emulatie ook blijft staan als we er dus onze fx/distorsions overheen knallen :)

meestal valt de druk in het laag van de kick weg en dat mis is nog echt in software kicks :(

Ik heb net de demo's (met name de nieuiwste) door de mixergain overstuurd en het laag blijft staan! Benieuwdheid x2 8)
Aangezien de Nord (micro)modular eigenlijk ook software is kon het sublaagverhaal al veel eerder, want dat laag blijft ook staan na oversturen van Nord (micro)modular kicks.
 
Des te meer reden dat het goed werkt. In principe zijn compressie en distortion niet ver van elkaar verwijderd in uitwerking. Verschil is alleen of je geluid genuekt wordt 8o)

Wat bedoel je precies mbt de invloed van compressie op m'n bovenstaand post ? Wat voor negatieve) invloed heeft het in jou oren ?
 
Origineel geplaatst door Arv
Die demo's zijn wel allemaal (op 1 na) bewerkt (compressed)..

R

Precies, vandaar dat ik er ook nog geen goed oordeel over kan vellen...
Ik wil hem wel graag een keer uit proberen, ben benieuwd of hij een beetje stevig blijft staan qua sound naast mijn 909.. wachten op de demo :)
 
Origineel geplaatst door Niel
Des te meer reden dat het goed werkt. In principe zijn compressie en distortion niet ver van elkaar verwijderd in uitwerking. Verschil is alleen of je geluid genuekt wordt 8o)

Wat bedoel je precies mbt de invloed van compressie op m'n bovenstaand post ? Wat voor negatieve) invloed heeft het in jou oren ?

Niet zozeer als reactie op jou post maar gewoon als algemene opmerking. Ik vind het jammer dat er zoveel compressie op zit.. Zo kan je niet goed oordelen.
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Precies, vandaar dat ik er ook nog geen goed oordeel over kan vellen...
Ik wil hem wel graag een keer uit proberen, ben benieuwd of hij een beetje stevig blijft staan qua sound naast mijn 909.. wachten op de demo :)

Zover ik kon horen bij die demos, klonken de kick en snare wel ok, maar die toms?
 
Origineel geplaatst door Arv
Niet zozeer als reactie op jou post maar gewoon als algemene opmerking. Ik vind het jammer dat er zoveel compressie op zit.. Zo kan je niet goed oordelen.

Ik snap, ik probeer daar zoveel mogelijk doorheen te luisteren. Sommige dingen veranderen amper/niet veel in de totaalopname als je ze lichtelijk compressed. Zoals het ratelen van de sd en de overstuurbaarheid van de bd. Ik ben ook erg benieuwd naar de demo.
 
Wat bedoel je precies mbt de invloed van compressie op m'n bovenstaand post ? Wat voor negatieve) invloed heeft het in jou oren ?

Ik vind het niet helemaal 'eerlijk' dat ze dat doen .
Dan kan je het ook wel allemaal even eq'en, reverbje er overheen.
Ik hoor die demo's liever kaal.
 
Origineel geplaatst door trash
Zover ik kon horen bij die demos, klonken de kick en snare wel ok, maar die toms?
de hats vond ik ook maar heel slapjes klinken.. en de toms idd vielen mij ook nogal tegen.. maarja, vind de demo's die op die site staan vanwege de vele compressie etc. sowieso behoorlijk nutteloos..
 
Origineel geplaatst door Frank H
Audiorealism komt ook met een VST groovebox 8)

http://www.audiorealism.se/adm/adm_announcement.htm

In ieder geval een 808, maar weet iemand welke die andere is? Aangezien er staat dat er 2 models inzitten.

Er zit nogal wat verschil in die vst en de originele, check het laag.
Wat me opvalt is dat de clap en vooral de snare van die 808 clone erg statisch klinkt.
Het lijken me allemaal samples van rim tot hihats
Waarbij de clap een chorus overheen zit, om dit te faken.

Klinkt nog lang niet overtuigend.
 
909

909

als Roland zo streng is waarom vinden ze dit dan wel goed ? dit is trouwens ltmlab 909, ik heb ook ltmlab 808. het is freeware, dus je mag het gewoon legaal downen met emule. klinkt wel geinig, zit ook een shuffle op, voor analoge 'feel' LOL
 

Attachments

  • ltmlab909.jpg
    ltmlab909.jpg
    17,1 KB · Bekeken: 62
en dit is de 808, die vind ik wat beter klinken persoonlijk maar ach het is gratis joh
 

Attachments

  • ltmlab808.jpg
    ltmlab808.jpg
    62,5 KB · Bekeken: 59
Laatst gewijzigd:
Back
Top