Nieuwe plugin van D16 Group!!!

Woehaaaaaaaa8)

Na erg blij te zijn met de eerder uitgebrachte Phoscyon (TB-303 Emu in vst)
Zie ik dat ze nu ook de TR-909 gaan uitbrengen!!!
Het beestje heet de Drumazon

En nee het zal nooit zo klinken als een echte maar de Phoscyon doet het aardig goed dus
ik heb grote hoop dat deze nieuwe plugin het ook goed gaat doen.

------Linkje naar de site------
 

Attachments

  • drumazon-persp-big.jpg
    drumazon-persp-big.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 170
Wedden voor een frikandel?

OK, ok. Speciaal dan. :D
 
Nee nee, stomste zet die je ooit kunt doen, en die fout heb ik al een keer gemaakt, toen rebirth kwam.
303 808 909 verkocht.

En echt zware spijt.

En kan best zonder een frikandel :D
 
Origineel geplaatst door trash
En kan best zonder een frikandel :D

LIES!
 
Origineel geplaatst door rendering_rebel
Waarom moeten al die achterhaalde sounds toch altijd zo uitgebuit worden
Kunnen ze niets verzinnen ofzo :P

Daar ben ik het wel mee eens, maar zal wel veel vraag naar zijn.
 
leuk...

ik hoop dat ie als emulatie beter klinkt dan de Phoscyon,want die viel me een beetje als 303-kloon...wel een leuk synthje,maar de Audiorealism Bassline klinkt beter...
 
de demo's klinken niet verkeerd :)

ben benieuwd of deze 909 emulatie ook blijft staan als we er dus onze fx/distorsions overheen knallen :)

meestal valt de druk in het laag van de kick weg en dat mis is nog echt in software kicks :(
 
Origineel geplaatst door endonyx
de demo's klinken niet verkeerd :)

ben benieuwd of deze 909 emulatie ook blijft staan als we er dus onze fx/distorsions overheen knallen :)

meestal valt de druk in het laag van de kick weg en dat mis is nog echt in software kicks :(

ja dat is een punt van het laag wegvallen zullen ze toch eens iets op moeten verzinnen!

of moeten wij dat weer doen 8o)
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar ff serieus. Als die gasten Creamware een licentie verkopen dan bouwen die er wel hardware van toch?
Dat lijkt me op zich wel een slim idee en zal heel veel mensen toch wel overhalen om zo'n ding te scoren.

Nogmaals, hier gaat creamware zijn vingers niet aan branden.

Of denk je soms niet dat de user-community van creamware al niet diverse keren heeft gevraagd om een Jupiter12 ASB of een TR8012 of TR9012 ;)

Het antwoord is steevast nee, vanwege de licentie perikelen, software nog tot daaraan toe (immers rebirth werd ook toegestaan), maar hardware zeker niet. Hetzelfde geld voor Oberheim replica's. De reden waarom ook deze jongens niet echt hard aangepakt zullen worden door Roland, omdat het software is, maar breng geen hardware kloon met iets van 808 909 en met dezelfde looks want dan worden ze gek) Jomox werd al eventjes aangehaald....

Ik vind het wel jammer dat Roland zich zo star opstelt, aan de andere kant kunnen mensen nu nog steeds hun tr808 en tr909 brengen bij een van de officiele service-centers en dan wordt je oude spul gewoon voor je reparereerd en gereviseerd. (zo heb ik eens een totale overhaulde en tiptop geservicte tr808 terug gekregen, er waren diverse ic's verrot, was import uit Zuid-Afrika, voor maar 105 euro all in) Je hebt dus nog steeds ondersteuning van de technische staf van Roland, mag ook wel eens gezegd worden. Van mij mag Roland ook zelf audio-units op de markt brengen, maar dan van een iets hoger kaliber dan die TB303 en Jupiter die bij de VariOS zit, want dat is natuurlijk om te lachen (of huilen, net hoe je er tegenaan kijkt)
 
Origineel geplaatst door trash
Nee nee, stomste zet die je ooit kunt doen, en die fout heb ik al een keer gemaakt, toen rebirth kwam.
303 808 909 verkocht.

grapje zeker?
 
Origineel geplaatst door Hazes
grapje zeker?

Nee niet echt, dat was de tijd dat ik als zovelen ovetuigd was dat software wel eens hardware kon vervangen.
Helaas was die kermis waarvan ik thuis kwam onder nul .
Heb daarna gauw weer wat bakken terug gehaald .
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
maar de novation drumstation dan ?

Dat is idd een grote uitzondering ;)
 
Ik hou het toch bij samples hoor. Laadt een goeie set in je sampler en voila. Ok, de RS7000 waarmee je op de X0X manier kunt programmeren, dat helpt ook wel..

Want in wezen doen ze nix anders dan diezelfde samples gebruiken en een software shell eromheen bouwen.. Denk je nou echt dat ze 3 jaar research hebben gedaan om de beste code/algoritme te maken die de 909 emuleert? No way.

R
 
Ben zeer benieuwd.
Met de 303 emu was ik zeer tevreden.
Waarom fors (te) veel geld neertellen voor een nieuwe poolse 808 vst als je drumatic hebt?
Omdat drumatic naar mijn mening een brakke snare in huis heeft.

Verder doe ik geen uitlatingen over plugins als ik ze nog niet gehoord heb. :D
 
@ Arv :

Volgens de heren van D16 gaat het wel over synthese bij de BD Toms ed.
De andere instrumenten zijn idd wel 6bit samples. Maar dat is bij de echte ook het geval.
 
Synthese werkt toch wel flexibeler dan samples.
 
Back
Top