VST plugins / FX voor acidtechno / acidcore (hybrid spelen met hardware & ableton)

Circulate

Nieuwkomer
Lid sinds
11 januari 2018
Berichten
6
VST plugins / FX voor acidtechno / acidcore (hybrid spelen met hardware & ableton)

Hallo,

Ben hier nieuw en ik probeer al een aantal jaren muziek te maken met hardware, enkel met hardware. Zou nu graag miss hybrid beginnen werken. Heb een paar maand geleden een sound interface gekocht een focusrite 2i4. Zo neem ik de L & R op van men mixer en gebruik ik Ableton live lite. Maar het zou miss veel beter kunnen als ik elke bak apart zou kunnen opnemen of samen kan multitracken zo kan ik verschillende fx, limiters, compressors enz per bak kiezen of per individuele uitgang op de analog rytm. En eventueel nog wat toevoegen van verschillende vsts. Men gear bestaat uit het volgende: AR, A4, TR 8, monologue, x0xb0x, tt 303 heb dan ook nog een maat die redelijk wat boutiques heeft (jp08,sh01,tr09,tb03) en ook nog een AR gekocht heeft.

Moest ik alles door aparte uitgangen wille sturen zou ik al een redelijk grote sound interface nodig hebben dus zou momenteel miss nog ff men 2i4 gebruiken en alles apart opnemen bak per bak, en dan de track in ableton proberen maken. Ik zou de suite versie kopen van ableton dus daar zitte al wat plugins in. De AR & A4 werkt normaal met overbridge heb dit al opgezocht. Heb al wat pedalen maar niet zoveel en ik ga ook niet nog eens redelijk wat geld uitgeven aan verschillende plugins, dus zou er een paar wille kopen die ik goed vind.

Als sound interface zou ik dan later miss toch voor een RME gaan of een focusrite 18i8 en later nog uitbreiden.

Heb al wat fx gevonden en plugins die denkik wel nog goed kunnen zijn.

Fabfilter pro R (reverb)
Fabfilter pro Q2 (eq)
Fabfilter pro L2 (limiter)

Sylenth1 (voor eventueel nog synths of acid toe te voegen)


Valhalla vintage reverb klinkt precies ook nog redelijk goed op 303 clones
()

Heb ook gelezen dat er mensen zijn die ABL2 of ABL3 aanraden voor acid te maken
hoe zijn deze in vergelijking met phoscyon of sylenth1 iemand ervaring?

(Heb phoscyon nog van van voor ik hardware had en ff met FL heb gewerkt)


vroeger gebruikte redelijk wat mensen microtonic voor de kicks weet niet of er nu al een betere vervanger is of dit nog steeds een goeie keuze zou zijn? (kan natuurlijk altijd kicks samplen uit men AR of andere gear)

om een paar voorbeelden te geven van muziek die ik goed vind:


https://soundcloud.com/jacidorex/skorm-soon-on-tm acid zoals op 3min!!

https://soundcloud.com/camerasecurity/silver-bullet die kick is echt lekker en 2min15

https://soundcloud.com/blackplaguerec/j-rex-xyx

https://soundcloud.com/vikkei/fried-puppet-1 (de atmosfeer en acid)

https://soundcloud.com/jacidorex/acid-is-not-acrime (acid zou enkel met tb03 gemaakt zijn, maar daar staan toch nog extra fx op dan)


Moest er iemand dan nog een goeie distortion weten, en een goeie compressor ook,

een delay en een chorus oftenzij de delay redelijk goed is in Ableton suite (ping pong delay)?



Alvast bedankt!
 
een delay

Ik zou zoals gezegd wordt eerst even testen wat bruikbaar is binnen Ableton suite.
Ben zelf kort geleden op zoek geweest naar een reverb/shimmer combi want ik was met m'n zoom cd70r niet helemaal happy.
Na het een en ander vergelijken via yt kwam ik uit bij een Neunaber immerse reverberator die qua prijs/kwaliteit met de besten mee kan terwijl hij schappelijk in de prijs is.
Hier een vergelijk met Strymon maar ook in andere clips kwam ie er goed uit.
Ik ben er in ieder geval happy mee.
 
Ik doe al mijn computer-acid met abl3.. werkt prima..
de keuze hier is abl3 / x0xb0x / tb03.. en als ik dan toch op de computer werk.. dan is het eigenlijk wel zo makkelijk.. de hardware 303geluidjes is eh ander soort pret.. lekker jammen bijvoorbeeld..
 
ABL3 heb ik net een tijdje als demo gebruikt, maar ben nog niet helemaal tevreden over de klank. M'n oude afgeknaagde xoxbox vind ik persoonlijk fijner klinken en ook de slide reageert beter voor mijn gevoel.

Voor andere plugins ben ik het eens met de opmerking van Vipal hierboven. Probeer eerst de standaard plugins van Ableton, vooral in de 'grote' versie zitten genoeg prima plugins. Voor sommige dingen gebruik ik zelf vaak ook 3rd party plugins, bijvoorbeeld voor galm of delay. Dat zijn er teveel om op te noemen :D
 
Welkom op t forum, ik zou als je toch de Ableton suite gaat kopen eerst maar eens uitproberen wat daar standaard al aan effecten in zit. Als je niet tevreden bent over bv de reverbs dán pas kijken naar andere vst's. Distortion pedaaltje heb je waarsch al als eerste gekocht afgaande op je muziekvoorkeur.

Bedankt! Ik ga inderdaad eerst alles eens proberen uittesten en zien wat ik al kan gebruiken en wat ik eventueel nog zou kunnen gebruiken later, heb indd al wat distortion pedalen maar deze geven allemaal wat noise als ze aan staan dus moest ik een goeie distortion vinden die me zou liggen voor op de 303 clones (of 303 vsts) en het geen pedaal is zou ik het niet erg vinden, maar in begin kan ik sws pedalen gebruiken.
 
Ik zou zoals gezegd wordt eerst even testen wat bruikbaar is binnen Ableton suite.
Ben zelf kort geleden op zoek geweest naar een reverb/shimmer combi want ik was met m'n zoom cd70r niet helemaal happy.
Na het een en ander vergelijken via yt kwam ik uit bij een Neunaber immerse reverberator die qua prijs/kwaliteit met de besten mee kan terwijl hij schappelijk in de prijs is.
Hier een vergelijk met Strymon maar ook in andere clips kwam ie er goed uit.
Ik ben er in ieder geval happy mee.
https://www.youtube.com/watch?v=nOnCFHe_ulA

Ja ga eerst ff alles eens testen als ik de suite versie heb gekocht, en deze pedaal klinkt wel goed!! was deze ook eens tegengekomen:



om eerlijk te zijn ben ik niet zo een fan van boss. Maar ze klinken allebei echt heel goed.
Zou twijfelen welke van de 2 ik zou willen. Op 4min22 heb je de polara met shimmer endan op 4min36 de boss rv-6 met shimmer.


was deze ook juist tegengekomen:

 
Ik doe al mijn computer-acid met abl3.. werkt prima..
de keuze hier is abl3 / x0xb0x / tb03.. en als ik dan toch op de computer werk.. dan is het eigenlijk wel zo makkelijk.. de hardware 303geluidjes is eh ander soort pret.. lekker jammen bijvoorbeeld..

En wat voor fx gebruik je voor op acid en welke software ook ableton?
 
Ik zou zoals gezegd wordt eerst even testen wat bruikbaar is binnen Ableton suite.
Ben zelf kort geleden op zoek geweest naar een reverb/shimmer combi want ik was met m'n zoom cd70r niet helemaal happy.
Na het een en ander vergelijken via yt kwam ik uit bij een Neunaber immerse reverberator die qua prijs/kwaliteit met de besten mee kan terwijl hij schappelijk in de prijs is.
Hier een vergelijk met Strymon maar ook in andere clips kwam ie er goed uit.
Ik ben er in ieder geval happy mee.
https://www.youtube.com/watch?v=nOnCFHe_ulA

Ik wil niet de thread hijacken, maar toch even een kort vraagje: hoezo was je niet happy met de cd70r?
 
Ik had recent hetzelfde dilemma als wat jij hier aanhaalt in je topic.
Momenteel heb ik 16 inputs (nog uit te breiden tot 24 via extra adat converter) en alles op patchbays gebracht. Dit werkt echt wel heerlijk en alles is lekker apart op te nemen.
Je zal het echter zelf moeten proberen om te ondervinden of het iets voor jouw is.
Via external fx (ja dat kost je weer outputs en inputs) kan je Uw pedalen integreren in een hybrid setup.
 
Ik wil niet de thread hijacken, maar toch even een kort vraagje: hoezo was je niet happy met de cd70r

De Zoom heeft veel verschillende mogelijkheden voor een kleine prijs dus dat is goed maar uiteindelijk beviel de sound van de shimmer me niet helemaal en ben ik gaan rondkijken en kwam ik na vergelijkingen bij de Neunaber terecht die voor de helft van de Strymon ongeveer wel een hele goede kwaliteit levert.
Ik heb 't ook gepost bij effecten dus lees dat maar na en ik heb een klein mp3 tje even snel gemaaakt voor anderen met de Neunaber dus je kan luisteren ook als je wilt.
 
om eerlijk te zijn ben ik niet zo een fan van boss. Maar ze klinken allebei echt heel goed.
Zou twijfelen welke van de 2 ik zou willen. Op 4min22 heb je de polara met shimmer endan op 4min36 de boss rv-6 met shimmer.

Ik heb ze ook bekeken een tijdje terug evenals de Boss RV 5oo en ik moet zeggen dat de Polara ivm de Neunaber ook heel goed klonk maar de Boss RV500 vond ik minder.
Ik wilde niet weer de fout maken door voor een goedkopere te gaan maar ik wilde ook niet qua prijs uitgeven wat een Strymon of een Eventide kost en zo kwam ik bij de Neunaber terecht.
Het is ook heel persoonlijk natuurlijk, ik was vooral op zoek naar een goede shimmer en op de Digitech zit geen shimmer maar wel andere standen die ook goed klinken.
Maar wat voor mij ook echt de doorslag gaf was bijv het stukje vergelijking van de spring reverb in de clip die je hierboven post vanaf 7.00 de vergelijking van de spring reverb.
Terwijl de Polara heel herkenbaar klinkt als reverb vind ik de klank van de Neunaber aangenamer, maar het is nogal persoonlijk dit soort dingen natuurlijk.
De Neunaber blijft heel warm, bijna analoog terwijl de Digitech daar toch wat kouder klinkt voor mij.
Die Neunaber heeft zo'n hele warme rustige natuurlijke klank in alle standen en juist daardoor vind ik de sound zo mooi.
Je moet meegedragen worden door een reverb/shimmer en erin opgaan en de Neunaber deed dat voor mij op een hele lekkere manier.
Als je aan het einde luistert dan heeft de Neunaber een trail van wel 2 minuten (8.45 tot 10.53) en de Polara zo ongeveer helemaal niet en ook dat vond ik met zo'n shimmer heel mooi.
En dan wel 2 keer zo duur als de Digitech maar nog wel de helft van de dure jongens.
 
Laatst gewijzigd:
Open303.dll Is gratisch, klinkt gewoon goed. Google maar is, presteert niet zo goed als de die ABL 3 denk ik, maar je bespaart wel centen. Gewoon hoop effecten op gooien.
 
Van al de plug-ins die je noemt zijn ook demo's beschikbaar. Het zij voor 30 dagen, of met elke 5 minuten een beetje ruis. Probeer zelf uit wat je leuk vindt en vergelijk deze met die je hebt in Abelton.

Voor distortion kan je misschien eens kijken naar Trash van Ozone.
 
Back
Top