Nieuwe plugin van D16 Group!!!

Woehaaaaaaaa8)

Na erg blij te zijn met de eerder uitgebrachte Phoscyon (TB-303 Emu in vst)
Zie ik dat ze nu ook de TR-909 gaan uitbrengen!!!
Het beestje heet de Drumazon

En nee het zal nooit zo klinken als een echte maar de Phoscyon doet het aardig goed dus
ik heb grote hoop dat deze nieuwe plugin het ook goed gaat doen.

------Linkje naar de site------
 

Attachments

  • drumazon-persp-big.jpg
    drumazon-persp-big.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 171
Ik heb de drumpack ook net gekocht, zonder de btw scheelt toch weer :dj:

Ben benieuwd wat ik uit die 909 en 808 plugins ga halen in de digitale omgeving .......
De echte 909 staat ernaast, even 1 op 1 vergelijken als ik het binnenheb.
 
net alle drie aangeschaft


ik zal hier voortaan zeker veel uit halen.
zoals dione zei is de snare wel wat minder en ook de kick van de drumazon en die 808 clone is anders.
Maar erg bruikbaar deze plugs!!!top
 
damn dat klinkt best lekker .. is er sinds t begin tot nu toe veel veranderd aan de plugs?
 
Mee eens Resonance. Zit hem even met mijn jomox airbase te vergelijken......Niet slecht.
Ga hem morgen eens door mijn compounder jagen en oversturen op de mackie. Zal er toch
niet beter vanaf komen dan mijn airbase hé?
 
Drumazon is de bom...

De enige reden dat m'n 909 niet weggaat is omdat ik af en toe eens doorgeluste,zwaar overstuurde drumsounds sample....en dan hoor je toch verschil tussen het origineel en software...niet beter of slechter,maar anders...en dat is leuk voor de variatie...
 
Heb jij al geprobeerd om de drumazon te oversturen en te samplen, om vervolgens de samples
weer in een EMU sampler te gooien en met de filters aan de slag te gaan Dione?

Of zeg ik nu iets geks...?
 
Idee van de drumazon analoog naar een mackie/andere analoge mixer gooien en daar over de zeik te helpen liep ik al tijdje mee, maar heb even geen grote analoge mixer meer ;)
Denk dat je daar wel mooi mee bij kan kleuren.

Verschil tussen tr909, drumazon en zelfs 9090 is er altijd, maar die variatie maakt het juist interessant. Hoop alleen wel dat ze die drumazon snaredrum wat punchier maken.
 
Dat krijg je als je moet investeren in digitale tafels Niel!! Mooi project voor de zondagmiddag; Drumazon vs Mackie
De buren zijn dan toch naar de kerk :duivels:
 
Heb even Niel's overduidelijke Nelis patternz gechecked. ;)

Ja. Die DZ klinkt nog het meest hoopvolle wat ik van een VST heb gehoord als cloon. Verschil is er zeker wel, maar eindelijk is er iets fatsoenlijks voor de PC phreax. Klein analoog mixtertje eroverheen en het is degelijk.

Het overtuigt mij alleen nog steeds niet ervan om de echte te laten staan mocht het ooit zover komen. Dat leeft, dreunt, sprankelt, knarst, IS gewoon nog veel meer. 8)
 
Origineel geplaatst door VWpolo94
Dat vind ik ook zo met softwaresynths. Een aantal jaar geleden wilde ik absoluut geen softsynths hebben. Heb toen een aantal hardware apparaten gekocht omdat elke keer werd verteld dat software niks was. (koste voor mij veel geld) Heb uiteindelijk softsynths geprobeert en ik was er zo tevreden over dat ik softwaresynths ben gaan kopen. super..!

Dus je hebt HW gekocht omdat anderen zeiden dat SW niet goed genoeg was? 8D
 
Origineel geplaatst door dct
Heb jij al geprobeerd om de drumazon te oversturen en te samplen, om vervolgens de samples
weer in een EMU sampler te gooien en met de filters aan de slag te gaan Dione?

Of zeg ik nu iets geks...?

Ja,want ik heb geen E-Mu meer...:D
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=


Het overtuigt mij alleen nog steeds niet ervan om de echte te laten staan mocht het ooit zover komen. Dat leeft, dreunt, sprankelt, knarst, IS gewoon nog veel meer. 8)

....ruist,is niks in op te slaan,weinig te editten enz... :)
 
Plaatjes zien er mooi uit op hun site. Zo'n bakkie in hardware...woei! Da's wel een leuk idee.
De kleuren en alles ook fris. Sound...tja. O.k. dacht ik zo.
Alleen...die 909 is niet mijn favoriete geluid. De 808 (606 wel) ook niet en een 303....tja.
Acid is heerlijk hoor (liefhebber sinds...eh...'87?) , maar dat laat ik een ander wel maken. :)

Het zal voor de house (liefhebber vanaf '86 tot '91....even laten weten da'k niet uit mijn nek lul)
enzo nog steeds wel "de bak" zijn, maar hij klinkt mij te hard, te agressief en te dik.
(nou klinkt popmuziek over het algemeen tegenwoordig te "mastered", te strak, te netjes en te "loudnessed")

Lang leve Impulse en Electribe! (vrolijke blips, blops, cracks and bleeps)
:D

Maar goe, da's mijn gevoel d'r bij.
 
Back
Top