Nieuwe plugin van D16 Group!!!

Woehaaaaaaaa8)

Na erg blij te zijn met de eerder uitgebrachte Phoscyon (TB-303 Emu in vst)
Zie ik dat ze nu ook de TR-909 gaan uitbrengen!!!
Het beestje heet de Drumazon

En nee het zal nooit zo klinken als een echte maar de Phoscyon doet het aardig goed dus
ik heb grote hoop dat deze nieuwe plugin het ook goed gaat doen.

------Linkje naar de site------
 

Attachments

  • drumazon-persp-big.jpg
    drumazon-persp-big.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 171
Origineel geplaatst door dione
....ruist,is niks in op te slaan,weinig te editten enz... :)

Maar het klinkt beter!! En daar gaat het toch voornamelijk om? Als ze nou eens dingen maken die én beter klinken + meer functionaliteiten, dán heb je pas een stap vooruit gezet. Dat gebeurt nu niet.
 
Als je de DR door een mackie jaagt kleurt hij al flink meer denk ik. Ik was toevallig al meer als een maand bezig met een mackie 16.8 via mp, maar die knakker wil er minstens 1500 voor hebben :stupid
Dat terwijl ik voor 1000 een 24.8 kan regelen .... uitleg over zijn te hoge prijs neemt ie niet aan.

Ik heb mede met 't oog op analoog uit naar een analoge mixer toen die ADAM24 adat converter gekocht, in één klap 8 uit. Nu de mixer nog .....

Met het maken van die 2 stukjes demo was ik wel positief verbaast dat ik met standaard software dit eruit kon toveren. In het verleden ben ik wel eens een volle week bezig geweest om een modplugtracker track eindelijk goed te laten klinken met gebruik van vst effecten (Caged fury 1).
 
Origineel geplaatst door Niel
Als je de DR door een mackie jaagt kleurt hij al flink meer denk ik. Ik was toevallig al meer als een maand bezig met een mackie 16.8 via mp, maar die knakker wil er minstens 1500 voor hebben :stupid
Dat terwijl ik voor 1000 een 24.8 kan regelen .... uitleg over zijn te hoge prijs neemt ie niet aan.
Ik heb ook nog een 24.8 staan, mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je eventueel een bod doen via pb ofzo, maken we er een goede prijs van :).. Staat hier namelijk momenteel eigenlijk in de weg ..
 
Origineel geplaatst door dione
Ja,want ik heb geen E-Mu meer...:D

tyd voor een sampler [ EMu ...met analoog filter / linn9000 / sp12/]
ik gaa maar aan de slag met mn mirage
easy/budget way
*D

deel 2

Bijlage: drumazon_test_niel1.mp3
De bijlage is al 56 keer/keren gedownload.

__________________
www.djniel.nl

ennuh niel ok hoor die tweede zeker
klinkt goed asaftoe de bass drummmm effe wegvalt
 
Origineel geplaatst door dct
Zal er toch niet beter vanaf komen dan mijn airbase hé?

niet raar opkijken straks als t wel zo zou zijn .. heb t helemaal niet op de jomox kicks .. slappe hap imo ..
 
Ben al aan het testen geweest en moet zeggen dat het niet slecht klinkt. Heb de kicks overstuurd op mij tafel en het gaat aardig loos. Ga hem volgende week in een track gebruiken.....Kijken hoe hij klinkt naast mijn virus en jp.....;)

Ja ja Resonance, die discussie over die jomox kicks ga ik niet met je aan hoor.:doei:
 
Origineel geplaatst door resonance
niet raar opkijken straks als t wel zo zou zijn .. heb t helemaal niet op de jomox kicks .. slappe hap imo ..

aanleiding voor discussie! :D
 
persoonlijk vind ik jomox kicks best lekker als ze clean zijn .. maar als je ze gaat oversturen blijft er amper body meer over en lijkt het vaak meer op een irritante POK met een overstuurde staart..

vandaar dat ik zei, wees niet verbaasd als deze plug overstuurd de airbase zou overtreffen .. want als je jomox kicks gaat verkrachten leggen ze al erg snel t loodje (slappe hap dus imo) ..

een 909 blijft staan als een huis.. al heeft natuurlijk elk geluid zn grenzen, maar goed verder niks slechts over jomox hoor, dit was niet bedoeld als diss ofzo.. jomox heeft vette kicks zolang je maar lief voor t beestje blijft :luv:
 
jomox beukjes kunnen ook aardig uit de hoek komen. laag ben je snel kwijt als je gaat oversturen, maar dat is toch eigenlijk wel met elk signaal wat je erdoorheen stuurt?8o)

jomox is op zn liefst inderdaad best lief, daar heb je wel gelijk in
 
Origineel geplaatst door resonance
persoonlijk vind ik jomox kicks best lekker als ze clean zijn .. maar als je ze gaat oversturen blijft er amper body meer over en lijkt het vaak meer op een irritante POK met een overstuurde staart..
want als je jomox kicks gaat verkrachten leggen ze al erg snel t loodje (slappe hap dus imo) ..
Kwestie van goed oversturen ;) opsplitsen via een bus, vanuit daar vervolgens beide kanalen van die bus weer doorlussen.. Zo kun je zorgen dat de body overeind blijft staan, en dat je een lekkere pok voorin hebt..
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Kwestie van goed oversturen ;) opsplitsen via een bus, vanuit daar vervolgens beide kanalen van die bus weer doorlussen.. Zo kun je zorgen dat de body overeind blijft staan, en dat je een lekkere pok voorin hebt..

Helemaal mee eens!! Dat is de manier. Ook al splits je niet, maar lus je wel door dan moet je er voor zorgen dat je bij de eerste oversturing het laag niet te veel weg draait. Bij het doorlussen kan je er vervolgens op het laatste kanaal weer voldoende laag bijdraaien. Ik gebruik natuurlijk ook de bass expand functie van de compounder. Doet ook wonderen.
 
Origineel geplaatst door dct
Helemaal mee eens!! Dat is de manier. Ook al splits je niet, maar lus je wel door dan moet je er voor zorgen dat je bij de eerste oversturing het laag niet te veel weg draait. Bij het doorlussen kan je er vervolgens op het laatste kanaal weer voldoende laag bijdraaien. Ik gebruik natuurlijk ook de bass expand functie van de compounder. Doet ook wonderen.
Of juist het laag wel lekker weg draaien bij de eerste en daarna doorlussen en op nog meer kanalen oversturen en eq'en.. Dan kun je uiteindelijk laag bij draaien bij de latere kanalen, en dan krijg je een lekker vullende staart achter je kick aan.. Er zijn zoveel manieren.. Het ligt er maar net aan wat je wil, maar met een jomox kun je zeker wel een coole kick bouwen :)
 
Origineel geplaatst door dct
Ja joh, maar maak dat Resonance maar eens wijs:D
Leen me een keer een jomox en ik bewijs het hem :P Ik heb er spijt van dat ik de mijne weg heb gedaan destijds..
 
ik heb er niet echt spijt van dat ik mn mbase verkocht heb..

moet wel zeggen dat ik toen nog geen compounder had.. weet niet of t echt een wereld van verschil zou maken ..

ik was toen op zoek naar iets waarmee ik vette hardcore kicks kon maken in de hoop ik van mn ''Ik moet een 909 hebben'' ziekte af te komen .. en ik vond alleen maar teleurstelling ..

mja .. ieder zn ding

ben nog steeds overtuigd dat de 909 de jomox bakken in t stof laat happen als t om verkrachte kicks gaat :)
 
Origineel geplaatst door resonance
ik heb er niet echt spijt van dat ik mn mbase verkocht heb..

moet wel zeggen dat ik toen nog geen compounder had.. weet niet of t echt een wereld van verschil zou maken ..

ik was toen op zoek naar iets waarmee ik vette hardcore kicks kon maken in de hoop ik van mn ''Ik moet een 909 hebben'' ziekte af te komen .. en ik vond alleen maar teleurstelling ..

mja .. ieder zn ding

ben nog steeds overtuigd dat de 909 de jomox bakken in t stof laat happen als t om verkrachte kicks gaat :)
Mee eens, de 909 blijft wel steviger staan dan de jomox. Ik zal die van mij ook niet gauw weg doen hehe :)
Zoveel verschil maakt een compounder nou ook weer niet hoor, ja het is een leuke optie die erop zit met dat bass expand, maar ik gebruik het persoonlijk eigenlijk maar zelden... Gewoon een kwestie van genoeg kanalen op willen offeren voor een lekker opgefokte kick, zodat je genoeg tweakmogelijkheden hebt qua eq, en je evengoed een strak laag over kan houden..
 
Ik heb maar heel even met het idee rondgelopen om zo'n 909 aan te schaffen. Elke keer als ik
de prijzen van zo'n bak zag dan besliste ik toch anders. Net als Resonance ging ik dus op zoek naar
iets anders. Uiteindelijk is jomox dan denk ik de beste oplossing. Ergens hoop ik eingelijk wel dat
de drumazon een betere vervanger is. Gooi ik die jomox op marktplaats en kan ik eindelijk aan een
mixmaster gaan denken.
 
Back
Top