een drumstel vs modules en/of software

3500hd kit waar je dus ook de td20 erbij hebt :D
het grootse verschil is dus echt de prijs
en de kwaliteit en ik weet dat de kwaliteit van hart dynamics beter ligt dan roland
dus voor mij is t zo klaar als een klontje :P :P :P
 

Attachments

  • hdipro6.4pb.kl.gif
    hdipro6.4pb.kl.gif
    9,8 KB · Bekeken: 66
Laatst gewijzigd:
ow ja over t feit software en hardware
je kan natuurlijk altijd je comp aansturen met pads !
dan zijn je mogelijkheden oneindig vooral als je de roland trigger naar midi converter (v-drum) erbij gebruikt
6 triggers in dan naar je comp kan je elk geluid spelen die je wilt hart of zacht
it totally kicks ass
drumse
:yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha:

I KNOW I'M RIGHT :okdan: ik zal je niet meer lastig vallen
tjebbe
 
Origineel geplaatst door tjebbestorm
allemaal citaten en alles wat je zegt dat jij mist bij roland dat zit dus wel op de hartdynamicpads
Het enige waar ik bij Roland niet tevreden over ben is het geluid. Dat wordt VOLLEDIG geproduceerd door de TD-20 module. Voor het geluid maakt het niét uit wat voor pads je gebruikt.

waar roland ophoudt gaat hart dynamics verder
kijk op
http://www.drum-tec.de/?lang=ENG

kijk bij sets je hebt voor rond de 3500 euro een volledige kit met td 20 module van hd
in verhouding tot de roland die 5500 kost die vlieger gaat helaas niet op
Nou, als ik bij die link op details druk, dan staat daar onderaan het kopje features toch echt:

Bass drum pedal and Module not included

De afbeelding is dus misleidend. Dit is overigens ook het geval bij alle andere afbeeldingen van HD-sets.

ik weet niet wat voor kit je wilt hebben maar t begint bij 500 voor de goedkoopste set prodigy voor 1299 de virtuosa
die in vergelijking met haymann dat dus echt het kutse elektronische drumstel ter wereld is . en goekoopste
doet vervagen in het niet hart dynamic pads is gewoon top kwaliteit met een instap prijs
die ik bij roland en yamaha nog nooit heb gezien
Haymann is inderdaad af te raden. Die Prodigy ziet er wel ok uit. Wanneer je daar dan de TD-3 module bij koopt, ben je een dikke 200 goedkoper uit dan een volledige TD-3KW kit.
 
Origineel geplaatst door dissonantie
Het enige waar ik bij Roland niet tevreden over ben is het geluid. Dat wordt VOLLEDIG geproduceerd door de TD-20 module. Voor het geluid maakt het niét uit wat voor pads je gebruikt.

het maakt niet uit wat voor pads je gebruikt vind ik de meest domme opmerking ooit (no offense)

de pads zijn juist de belangrijktse in het hele process van een elektronischdrumstel
want zei bepalen de aanslag gevoeligheid alles waarom denk je dat ze zolang bezig zijn om goede pads te maken.

de module verwerkt die signalen met het geluid wat in die module zit dan mag je het niet eens zijn met de sound uit de verschillende modules maar dan kijk hje ook niet langer dan je neus lang is (fantasie)
ik heb geen speciale module nodig om drums in te kunnen spelen ik kan elk instrument bespelen met drumpads
ligt er maar net aan wat voor geluid je zoekt hang je puter eraan met samples ben je ook klaar !
de mogelijkheden zijn erg groot !
laat je niet beperken door wat erop de markt klaar ligt maar maak t zelf !
en die mogelijkheid hadden we tot een paar jaar terug niet
in iedergeval niet voor elektronische drums
ben je het niet eens met de td 20 module dan neem je toch iets anders lijkt mij simpel?
ik gebruik mn simmons sds 8 ook afentoe hij is zwaar beperkend en in vergelijking met echte drums een lachertje maar het is maar net wat je zoekt en ndrdaad wat ik met de sds 8 kan kan ik weer niet met een td 20
van mij mogen ze er meer draaiknoppen op gooien }:|

ow ja ik vind t geluid van d td 20 wel ok alleen die pads van roland zijn te beperkend !
dus daarom mijn antwoord neem dan hd pads
smaken verschillen gelukkig maar anders was t een saaie wereld hehehehehe
als ik champ was zou ik gewoo de virtuosa halen een trigger naar midi converter van roland
en m aan z'n comp hangen heb je de breedste module die er is:D
 
wat voor een aansluitingen zitten er dan op de pads en is dat voor ieder merk weer verschillend

handigst zou zijn als alles via midi doorgestuurd kan worden naar bijvoorbeeld een midi patchbay en die vervolgens weer doorlinken naar een receptor met daarop DFH of andere software

wat jullie me iig hebben laten zien in korte tijd is helemaal top

(zitten er dus toch stiekem een paar drummers op het forum :D )
 
Origineel geplaatst door tjebbestorm
Origineel geplaatst door dissonantie
Het enige waar ik bij Roland niet tevreden over ben is het geluid. Dat wordt VOLLEDIG geproduceerd door de TD-20 module. Voor het geluid maakt het niét uit wat voor pads je gebruikt.

het maakt niet uit wat voor pads je gebruikt vind ik de meest domme opmerking ooit (no offense)

de pads zijn juist de belangrijktse in het hele process van een elektronischdrumstel
want zei bepalen de aanslag gevoeligheid alles waarom denk je dat ze zolang bezig zijn om goede pads te maken.
Beter lezen: ik heb het puur over het geluid. Voor het speelgevoel zijn de pads inderdaad wel belangrijk.

ow ja ik vind t geluid van d td 20 wel ok alleen die pads van roland zijn te beperkend !
Maar, waarín beperkend dan? Dat heb ik je nog steeds niet horen zeggen.


ben je het niet eens met de td 20 module dan neem je toch iets anders lijkt mij simpel?
Heb ik ook. Maargoed, ik vrees dat het nu een hele lange discussie gaat worden om te onderbouwen wat nu het "beste" is. Ik denk eigenlijk dat je het antwoord hierop al hebt gegeven: "ieder z'n meuk", zei de boer, en hij neukte z'n varken.
 
ik ben drummer yep heheheh :yamaha: :yamaha: :yamaha:
hum eris vast gestelt dat iedereen de zelfde basis gebruikt voor t maken van pads
wat ze moeten immrs met alles kunnen samen werken dus maak je daar geen zorgen over
dat wat jij wilt is simpel
je zou bv : die multipad kopen kost 180 euro en heeft 6 trigger uit
nou neem je de roland trigger naar midi converter 235 euro ongeveer
daar zitte 6 trigger in op die de triggers converteren naar midi signalen
dus zou je eventueel de muse receptor er aan kunnen hangen a;ls geluidsbron
en 6 geluiden kunnen aansturen
afhangkelijk van de soort module die je gebruikt voor je kit verschilt het aantal inputs
en eigenlijk is de trigger naar midi converter van roland er eigenlijk om de inputs +6 uit te breiden
dus meer pads
koop je een drumkit met module dan dan heb je al die inputs al ? en zou je vanyuit die module en midi kabaltje trekken naar de receptor en zou je in feite twee verschillende geluiden kunnen aansturen met 1 pad
dus 1 van de module +een boer uit de receptor die zegt he waar zijn die schapen gebleven
dus denk goed na wat je wil inprincipe heb je voor 500 een goed pad systeem
of je moet meer kwaliteit willen hebben en daar koop je die converter bij en een receptor

dus voor 750 euro heb je al een elektronische drumkit
d`aarbuiten een receptor en klaar is kees !
of begrijp ik je nu verkeerd ?
grt tjebbe
:D
 
Origineel geplaatst door champ
wat voor een aansluitingen zitten er dan op de pads en is dat voor ieder merk weer verschillend

Over het algemeen passen Roland, Yamaha en DDrum pads voor de meest elementaire functie (signaaltje oversturen bij het raken van 't vel) wèl op elkaar. Echter, wil je gaan spelen met positiedetectie, aftertouch, en/of aparte zones (bijv. het blad, de rand en de bell van een bekken), dan passen de merken NIET op elkaar.

Dit heeft te maken met het aantal jack-snoeren per pad en de verschillende configuraties van de jack-snoeren (mono, stereo...).

handigst zou zijn als alles via midi doorgestuurd kan worden naar bijvoorbeeld een midi patchbay en die vervolgens weer doorlinken naar een receptor met daarop DFH of andere software
Dat zou in principe moeten kunnen ja. Ik heb echter geen ervaring met de receptor, dus dat zal je iemand anders moeten vragen.

& graag gedaan.


EDIT:

Origineel geplaatst door tjebbestorm
hum eris vast gestelt dat iedereen de zelfde basis gebruikt voor t maken van pads wat ze moeten immrs met alles kunnen samen werken dus maak je daar geen zorgen over

ARGH. Dat doen ze dus NIET. Zie boven. Op fora als drumforum.nl, ddrums.com en vdrums.com zijn tabellen te vinden wat wel en niet op elkaar past. En wat betreft de manier van maken: dat is allemaal verschillend, anders zouden ze namelijk plagiaat op elkaar's patenten plegen. Uniformiteit in de muziekwereld is helaas een utopie.


EDIT 2:

http://www.hartdynamics.com/modules/index.html

Dit is trouwens nog wel een handige tabel om modules op specs te vergelijken.
 
hehhhe

Maar, waarín beperkend dan? Dat heb ik je nog steeds niet horen zeggen.

de roland pads zijn beperkend in hun kunnen als ik
bv :de rimshot
als ik op de roland pads op 12uur sla op de rim krijg ik precies dezelfde sound als ik op 6 uur sla op dezelfde rim
wat bij een echt drumstel niet zo is !
deze verschillen hoor je dus wel bij hd pads dus als ik op 12 uur sla klinkt dat andrs dan dat ik op 6 uur sla
en toch wordt dezelfde module gebruikt !

hetzelfde bij de bekkens

vind gewoon dat roland te veel tijd besteed aan modules met en vette sound
en dat de pads alleen maar dienen om die sound aan te zetten zeg maar
tuurlijk kan het harder en zachter
maar ik wil meer gevoel in mn elektronische sounds en de module kan dat alleen de pads van roland niet
of kunnen t wel wel maar niet zo vet als de hart dynamics pads
dit is een feit
sta laatst te spelen voor 2000 man en de pads slaan gewoon aan omdat de mensen staan te springen
dat kan gewoon niet ?
daar heb ik bij hart dynamics geen last van het is fijner beter en meer van wat een echte drummer wil
maar ja wie ben ik he ik weet wat ik wil en dat is kwaliteit
en het liefst zo goedkoop mogelijk iedereen gaat altijd maar van roland uit
je hebt zoveel meer merken die onbekend de beste zijn
kijk maar op drumtec je hebt zelfs drumkits die t uiterklijk hebben van een echt drumstel maar elektronisch zijn
bla bla bla
champ kijk en leef je uit op drum tec ik denk dat je er wel uit gaat komen
tuurlijk zit er verschil in de modules en hun kunnen maar de hd pads kun je met elke module gebruiken
omdat t triggers zijn meer niet
de discussie is gesloten ! ik heb mijn antwoordt gegeven

:yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: TJEBBE
 
Laatst gewijzigd:
hoe zijn de drums in de motif es

dit ding wilde ik namelijk zoiezo al aanschaffen maar heb tijdens het testen niet echt op de drums zitten letten
 
mmm dat weet ik niet ik zou even terug gaan en effe uit proberen hoe de drumsounds zijn :)
zijn ze vet mooi meegenomen heb je iedergeval al weer extra geluidsbanken die je aan kan sturen
als je een kitje hebt
------------------------------------------------
altijd handig om te weten :
(zonder drummodule)
houdt er rekening mee dat sounds niet op alles zullen of kunnen reageren wat je vanuit je pads verstuurt
bv rimshot
omdat je geen noten direct kan uitsturen vanuit je pads alleen een trigger

of je moet een spd pad van roland kopen blegh!!!

als je een module hebt kun je wel bepalen welke noot je bv speelt
en ook bij de rimshot kun je een cc (cutoff,resonance,etc) instellen die de module dan verstuurt naar de geluidsbron,het is dan wel belangrijk om te weten wat een drummodule dus wel en niet kan !
(dissonantie"s tabellen "verschillen in de modules") maar dan nog moet de geluidsbron wel kunnen herkennen wat je bedoelt.

afstellen:
je gebruikt de cc tabel van je geluidsbron daar kies je een pad bij (meestal) tom of bekkens
dan edit je de pad op het gewenste midikanaal met de cc 's die overeen stemmen me de cc"s die je wilt aansturen.

je kan erg veel doen als je dat wilt maar t kost wel wat tijd om t uit te vogelen.

succes tjebbe
 
Er is maar een echt Electronisch drumstel wat wel echt klinkt en dat blijft de Clavia Ddrums4
 
Origineel geplaatst door Drifter
Er is maar een echt Electronisch drumstel wat wel echt klinkt en dat blijft de Clavia Ddrums4

waarom wordt deze dan niet meer geproduceerd door clavia?
 
Origineel geplaatst door Drifter
Er is maar een echt Electronisch drumstel wat wel echt klinkt en dat blijft de Clavia Ddrums4
#
nopes dat is de ddrum3 ;) dat is de echte die nog steeds niet verslagen is .. zeker niet door de matige 4.

Ik heb zelf een spds met extra yamaha reel feel pad (eerst ook een kicktrigger). En geloof me voor de add ons (gelagerd kick, effects, percussie) heb je echt niet méérr nodig. Als main kit is deze idd niet te gebruiken. Maar als add on.. nobody can beat it.. editten doe ik allemaal op de com, laad t op de sm card en klaar is case (en ik weet nog waar alles straat ook) voordeel is dat je echt ieder geluid kan inzetten van een babyhuil tot ontploffende granaat..

Ik speel nu zo n 3 jaar met sequencers/loops in hiphop/r&b/rock projecten en bands en t houd je strak, en is leuk.

Ik speel nu met een headphone (hd 25 heerlijk ding, niet van de overzised oordoppen zodat je t contact met de buitenwereld ook kan houden) maar als het goed is zijn mn in ear dual drivers binnenkort klaar met reparatie en dan meot deze er weer uit.

Ik heb de sampler aangesloten op mn mixer (nu nog een behringer ub1204 maar word een yamaha promix01) op diezelfde mixer heb ik ook de hele gemic te set aangsloten. als de digitafel er is, mogen de soundsman de outs gebruiken, werkt veel sneller dan de hele set te moeten micen en instellen (je weet immers zelf het beste wat je ge-mic te kit en digital mixer kunnen)
 
Ik geloof toch dat Roland beter is dan Hart Dynamics. Misschien die top modellen van hart met hun echte bekkens, maar die zijn behoorlijk aan de prijs en voor het echte speelgevoel moet je dan niet op het plastic spelen, nadeel daarvan is dan weer de herrie voor je buren....

Maar zeker weet ik het niet, punt is dat je Roland overal kan vinden en testen en Hart Dynamics niet.
Iemand hier ervaring met Hart?
 
Origineel geplaatst door klausito
Ik geloof toch dat Roland beter is dan Hart Dynamics. Maar zeker weet ik het niet, punt is dat je Roland overal kan vinden en testen en Hart Dynamics niet.
Iemand hier ervaring met Hart?

dat zegt niks over de kwaliteit natuurlijk
 
Back
Top