Synthforum Contest 2018: Aankondiging & spelregels > > Er kan gestemd worden!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heel weinig tijd gehad voor m'n synths (en 't forum) dit jaar, maar dit jaarlijkse feestje wil ik natuurlijk niet missen. Zo meteen even een track opsturen! :)
 
ik heb al een idee wat ik ga inzenden, nu nog de muziek maken! :-D

plan is weer helemaal overhoop gehaald en arrangement totaal veranderd. nog geen klankje muziek opgenomen en nog slechts 6 dagen! :-)
 
mijn inzending 'Pieta' is een track van maart dit jaar , daarna niks meer afgemaakt eigenlijk alleen met wat experimenteren bezig geweest , is ook leuk ;-) wil eigenlijk altijd wel een track insturen dit ik in het jaar heb gemaakt. Houd er niet van ouwe meuk in te sturen.
 
Ik had natuurlijk allemaal plannen om vorige en deze maand een track te maken om iets 'vers' in te kunnen sturen. Maar het zal wel 1 van de 2 'tracks' worden die ik dit jaar heb gemaakt.

(nog 3-4 dagen om iets te proberen :P)
 
nog 5 dagen? Aaarrrrggghh!! basis geraamte/arrangement van liedje is af,,vandaag ga ik beginnen met de drumtrack en instrumenten opnemen. op hoop van zegen dan maar!
 
Ik had natuurlijk allemaal plannen om vorige en deze maand een track te maken om iets 'vers' in te kunnen sturen. Maar het zal wel 1 van de 2 'tracks' worden die ik dit jaar heb gemaakt.

(nog 3-4 dagen om iets te proberen :P)

de grootste hits zijn ontstaan in een dag!

en dat is niet lollig bedoeld. al dat uren, maanden bijschaven, gepiel,,zo kan ik het ook! vroeger ging een band de studio in met vaak slechts een half idee en elke seconde telde vanwege de dure studiotijd)..een paar uren magie en hard werken en daar was ineens een wonder geboren!

ik werk liever snel, impulsief, drijvend op ingevingen, inspiratie en totaal obsessief bezig zijn,,in een trans komen....dan dat ik een jaar ga ziten kloten met wat nootjes en die steeds ga verbeteren.
muziek heeft alles te maken met flow van creëren en spontaniteit. als je als muzikant het podium opstapt kan je ook niet jaren gaan zitten kloten voor het publiek :-DDDDD
 
Laatst gewijzigd:
Shit! Ik zit midden in een verhuizing en heb eigenlijk helemaal geen tijd om achter de computer te zitten. Los van het feit dat er nog geen internet in het nieuwe huis is. Toch heb ik gisteren stiekem even zitten schaven aan een ouder nummertje. Met gevaar voor eigen leven, want als mijn vriendin er achter komt dat ik aan het hobby-en ben terwijl het fornuis, de koelkast en de wasmachine nog moeten worden aangesloten dan zwaait er wat!

Maar ja, de SF contest gaat voor! :D
 
Shit! Ik zit midden in een verhuizing en heb eigenlijk helemaal geen tijd om achter de computer te zitten. Los van het feit dat er nog geen internet in het nieuwe huis is. Toch heb ik gisteren stiekem even zitten schaven aan een ouder nummertje. Met gevaar voor eigen leven, want als mijn vriendin er achter komt dat ik aan het hobby-en ben terwijl het fornuis, de koelkast en de wasmachine nog moeten worden aangesloten dan zwaait er wat!

Maar ja, de SF contest gaat voor! :D

Rock & Roll gaat vóór het meisje!
 
de grootste hits zijn ontstaan in een dag!

en dat is niet lollig bedoeld. al dat uren, maanden bijschaven, gepiel,,zo kan ik het ook! vroeger ging een band de studio in met vaak slechts een half idee en elke seconde telde vanwege de dure studiotijd)..een paar uren magie en hard werken en daar was ineens een wonder geboren!

ik werk liever snel, impulsief, drijvend op ingevingen, inspiratie en totaal obsessief bezig zijn,,in een trans komen....dan dat ik een jaar ga ziten kloten met wat nootjes en die steeds ga verbeteren.
muziek heeft alles te maken met flow van creëren en spontaniteit. als je als muzikant het podium opstapt kan je ook niet jaren gaan zitten kloten voor het publiek :-DDDDD

hoeveel nummer 1 hits heb je al op je naam staan?.
 
hoeveel nummer 1 hits heb je al op je naam staan?.

hallo Space Chick,

niet dingen uit zn verband halen aub en zo persoonlijk worden.
ik schreef dat betoog als stimulans dat je best nog in een paar dagen
tijd een leuk nummer kan maken voor de contest.
 
de grootste hits zijn ontstaan in een dag!

en dat is niet lollig bedoeld. al dat uren, maanden bijschaven, gepiel,,zo kan ik het ook! vroeger ging een band de studio in met vaak slechts een half idee en elke seconde telde vanwege de dure studiotijd)..een paar uren magie en hard werken en daar was ineens een wonder geboren!

ik werk liever snel, impulsief, drijvend op ingevingen, inspiratie en totaal obsessief bezig zijn,,in een trans komen....dan dat ik een jaar ga ziten kloten met wat nootjes en die steeds ga verbeteren.
muziek heeft alles te maken met flow van creëren en spontaniteit. als je als muzikant het podium opstapt kan je ook niet jaren gaan zitten kloten voor het publiek :-DDDDD

Haha, dat is niet helemaal waar wat je zegt maar deels klopt het wel.
Natuurlijk was het in het verleden zo doordat studiotijd duur was er vaak studiomuzikanten gebruikt werden die in een paar takes het meestal wel goed op tape hadden.
Of je nou Motown, the wrecking crew of de philly sound neemt, dat waren doorgewinterde muzikanten die in korte tijd iets neerzetten.
Maar ik ken me ook wel bijv een interview van Neil young herinneren waarin hij vertelde over z'n buffalo springfield periode waar hij een paar maanden heeft zitten pielen aan het nummer expecting to fly
Vaak was het wel zo dat het frame in een paar takes stond maar dat er nog danig aan gesleuteld werd.
Een jongen die ik vroeger kon werkte (als ik het me goed herinner) in de Wisseloord studio en vertelde een keer dat de band Partner een hele dag nodig had om een bepaalde a capella partij er goed op te krijgen wat onderdeel van een track was.

Steely Dan stond erom bekend dat ze voor bepaalde partijen meerdere sessies met allemaal top muzikanten deden en dan na een aantal sessies bepaalde partijen eruit haalden om die te gebruiken.
Zo hebben ze Mark Knopfler 'ns 7 uur lang partijen laten inspelen en uiteindelijk ik geloof iets van 15 seconden van gebruikt.

Good Vibrations van the Beach Boys stond er beslist niet in een paar uur, hier een stukje uit wikipedia;

The making of "Good Vibrations" was unprecedented for any kind of recording. Over 90 hours of tape was consumed in the sessions, with the total cost of production estimated to be in the tens of thousands. Building upon his approach for Pet Sounds, Brian recorded a surplus of short, interchangeable musical fragments with his bandmates and a host of session musicians at four different Hollywood studios from February to September 1966. This process was reflected in the song's several dramatic shifts in key, texture, instrumentation and mood.

Vaak zie je wel dat de grote hits als het ware al in het hoofd van de songwriter tevoorschijn komen en soms staat het er vlot op maar het is zeker niet zo dat vroeger elke hit er in een paar uur op stond.
Wat dat betreft is het tegenwoordig een stuk sneller werken ivm vroeger toen het veel ingewikkelder was om iets tevoorschijn te toveren.
 
Laatst gewijzigd:
eh, beste kerel Willem,

ik zei alleen maar iets luchtigs ter stimulans.
tuurlijk zijn er allemaal variaties op het 'thema' en ligt het niet keihard vast hoe iets moet.

maar ik ben wel van: niet lullen maar spelen en dat was mijn 2de boodschap!

maar lult u vooral lekker verder! :-D
 
Ok ik zal proberen nog een track te maken .. en als die 'goed genoeg' is krijgt die voorrang op m'n "oude" tracks :P
 
eh, beste kerel Willem,

ik zei alleen maar iets luchtigs ter stimulans.
tuurlijk zijn er allemaal variaties op het 'thema' en ligt het niet keihard vast hoe iets moet.

maar ik ben wel van: niet lullen maar spelen en dat was mijn 2de boodschap!

maar lult u vooral lekker verder! :-D

Beste meneer musica, gelukkig maken we de dingen niet te zwaar en een beetje humor op z'n tijd is ook fijn natuurlijk.:)
Het klonk een beetje als zo is het en niet anders en ik probeerde enigzins de nuance aan te brengen.
Wat je zegt; niet lullen maar spelen is wel het beste en als je basis als song/compositie goed is dan komt het ook wel goed meestal.
Want je kan sleutelen wat je wilt maar het begint met iets wat pakt, wat je raakt nietwaar?
Toch moet ik eerlijk zeggen omdat ik zelf ook niet een heel begaafde instrumentalist ben dat het wel zo lekker is dat je een beetje kan "sleutelen" om het maar zo te zeggen.
Ik heb er geen moeite mee als sommigen erg lang sleutelen maar je moet niet te perfect willen doen dan gaat de spontaniteit er een beetje vanaf wat mij betreft.
Wat dat betreft vind ik het commentaar bij de jaarlijkse contest nog wel 'ns wat streng terwijl als ik een goede track hoor maar bijv de panning of de mix is net niet top dan vind ik dat geen probleem.
Beter een goede, wat rommelige track dan een perfecte die heel saai is denk ik dan maar.
Ik ben weer benieuwd wat er dit jaar ingebracht wordt en ook mijn track die bijna af is is qua mix nou niet geweldig maar als de mensen toch lekker luisteren dan is het voor mij al goed.
 
Is dat eigenlijk elk jaar, zo vroeg in het jaar nog de deadline? :)

Ik heb altijd nooit tijd om iets bij teschaven de weken voor kerst. Juist tijdens kerst en de week er na heb ik tijd. Ga nog wel wat proberen.
 
Is dat eigenlijk elk jaar, zo vroeg in het jaar nog de deadline? :)

Ik heb altijd nooit tijd om iets bij teschaven de weken voor kerst. Juist tijdens kerst en de week er na heb ik tijd. Ga nog wel wat proberen.

Sinds vorig jaar worden alle tracks (op verzoek van een aantal leden) gelijktijdig vrijgegeven. En dat betekent dat er een deadline moet zijn. Voor het beluisteren van andere tracks zul je ook nog wel de nodige tijd nodig hebben vermoed ik. Dus de tijd met kerst en in de week erna zul je vast en zeker zinvol kunnen besteden :).
 
Ik doe mee hoor maar voel wel een beetje druk..

je zorgt er maar gewoon voor dat je wint, dat je de winnaar bent van SF contest 2018 !!!!!!!!!
inplaats van dat gezeur over 'druk'
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top