SF in top 40?

die basslijn die je gemaakt heb is wel ok, kwa melodie dan. de sound is wat te dun en te hoog, en iets te veel pizzicato (korte noten)
maarre, een beatje erboven en je heb een track.

misschien meer de bass-sound van tiga - you gonna want me.

deuntje ok, sound wat minder.

binnenkort (van het weekend) van mij ook een basloopje
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
wow, k ben effe weg en dr begint meteen schot in te komen!

zanger klinkt goed. als hij "het" zou willen zingen zou het helemaal :mega: zijn.

het idee om vanuit een bepaalde songtekst te werken spreekt me erg aan. schrijft die zanger zelf ook songteksten?
t is niet de bedoeling dat het een ballad gaat worden ofzo. we zitten hier op een synth-forum en het lijkt me logish dat we synth-gerelateerde muziek gaan maken.

wat vinden jullie om iets te proberen in de richting van soulvation en de shapeshifters? misschien een vleugje goldfrapp.

wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: iets funky's 8>, wat uitnodigd tot dansen. :dj:

bliepbliep
Ricardo wil wel zingen opzich en ik werk graag mee aan de productie. Heb morgen en maandag tentamens maar daarna heb ik meer tijd. Maar ik houd deze thread scherp in de gaten hoor. *D Ben wel benieuwd wat voor soort muziek we nou eigenlijk het beste zouden kunnen gaan maken. Ik ben opzich overal wel voor in, als het maar fun is!
 
k zat laatst weer eens te denken,

als we willen dat deze track een succes wordt moet het aan een paar eisen voldoen natuurlijk. ik had zelf de volgende criteria bedacht, als jullie het daar niet mee eens zijn of aanvullingen hebben hoor ik dat graag.

1 het zou mooi passen bij het reportoire van Q-radio.
2 op de dansvloer in de bar of disco kan hier aardig tot zeer goed op gedanst worden (zie manual KLF over "the irresisteble groove")
3 het moet mee te fluiten zijn en het moet goed in je hoofd blijven hangen.

dit lijkt mij het belangrijkste om aan te werken.

over de songteksten; het lijkt me niet verstandig om ze echt ergens over te laten gaan. niks aanstootgevends laten we maar zeggen...

over het genre; t hoeft van mij geen dance te zijn. laten we er "dansbaar" van maken :D . wat vernieuwends lijkt me op zich ook wel leuk, maar het moet natuurlijk wel raakvlakken hebben met de popmuziek. ik ben ook wel in voor iets als "pump up the volume" van MARRS. blijft een gave track. kom maar met een leuk idee. (we kennen ook wel wat met vocoders doen...)

bliepbliep
 
Ben het eigenlijk helemaal met je eens bliepbliep. Zodra ik de drukte achter de rug heb zal ik hier even serieus mee bezig, op dit moment is het puur een beetje de thread in de gaten houden, echt iets zinnigs verder heb ik nog niet gedaan.. Maar dat komt nog! 8) :dj:
 
ik zat laatst eens te denken over een "irresistible groove" een groove waar je wel op MOET dansen. dit is wat ik gevonden heb, een oud daft punk sampletje uit 1996 ofzo. Da Funk voor de kenners. voor de hedendaagse muziek is het denk ik net wat te langzaam. natuurlijk kunnen we dit sampletje niet jatten maar het gaat even om het idee. desnoods spelen we het sampletje gewoon na, hoeft niet al te moeilijk te zijn. (toonsoort is g/d)

tempo ietsie omhoog en loopen maar!

iemand anders die een groove weet waar je wel op MOET dansen?? kom niet aanzetten met een hardcore beat ofzo, dat draait Q nooit...

enjoy,

Bliepbliep
 

Attachments

  • daft punk - da funk1.wav
    368,8 KB · Bekeken: 93
Origineel geplaatst door bliepbliep
Da Funk voor de kenners. voor de hedendaagse muziek is het denk ik net wat te langzaam.

Van zo een quote wordt ik weer echt helemaal....:r :r :r
 
Origineel geplaatst door smackos
Van zo een quote wordt ik weer echt helemaal....:r :r :r

Smackos wil je wel even ophouden met die antiperistaltische bewegingen van je, strax word je nog gebombardeerd tot "Sjon in gltiterpak" en word je naar voren geduwd als frontman van dit project omdat men denkt dat je überhip kan discodansen 8o)

Maar ik ben het wel met je eens. Als je een goede hit zou willen maken, zou dat er één moeten zijn die tijdloos is. Sterker nog, goede muziek IS tijdloos en een hit is niet per definitie goede muziek. Sorry voor dit geneuzel mn haardracht vandaag is een mix van Einstein en Cruijf...

Owja, TS je hebt een hoop ideeën, maar laat het "werk" aan anderen over. Misschien moet je het management in? Of was dit een voorzichtige poging?
 
Original message deleted. 8o)

Mijn wens: Dat we met veel plezier en zonder ruzie ons kunnen richten op datgene waar deze thread over gaat: Het gezamenlijk maken van een liedje. En brainstormen is niet erg, dus kom maar op met ideeen. :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Owja, TS je hebt een hoop ideeën, maar laat het "werk" aan anderen over.

het echte "werk" moet nog beginnen natuurlijk... het is nu nog in het stadium van ideeen opperen, met suggesties komen etc. ik heb zelf mijn huiswerk gemaakt, the manual van de KLF heb ik uitgeprint en de volledige 60 bladzijden doorgelezen, behalve dat het gewoon leuk is om te lezen en dat het gruwelijk verouderd is staan er toch nog wel wat zinvolle dingen in lijkt me.

k moet ook zeggen dat er hier toch net ffe te veel gelult wordt en dat er te weinig muziek gemaakt wordt... ik maak me daar zelf wel het meeste schuldig aan.

gelukkig brengen Demian en Marando de boel telkens weer on-topic:D

(dat basloopje hebben jullie nog te goed, het wordt allemaal wat later want ik ga op vakantie met de hemelvaart)

iemand die teksten kan schrijven??

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
jij hebt em al helemaal door!



:D oke, jij regelt dat oke?




als de track er eenmaal is, (en het klinkt goed) dan zorgen we ervoor dat iedereen die DJ-ed dit nummer gaat draaien. en zo van onderaf de boel opbouwen, verder denk ik dat er genoeg mensen hier op het forum connecties hebben... het moet nog maar blijken of het zo ver komt. maarre, we kunnen het altijd proberen!






Origineel geplaatst door trash
Sorry maar je gebruikt alleen maar WE , je laat het afhangen van anderen, waarom begin je er zelf niet mee?


Origineel geplaatst door M0n0L0g1C


Owja, TS je hebt een hoop ideeën, maar laat het "werk" aan anderen over. Misschien moet je het management in? Of was dit een voorzichtige poging?
 
Ik vind het jammer dat mensen zich zo druk maken om het feit dat er tot nu toe nog niks feitelijks gedaan is. Jongens, we zitten, zoals bliepbliep al aangeeft, in een fase waarin er nog gebrainstormd wordt. Mensen komen met ideeen, anderen kunnen daar op reageren. Zie dit als een "plan van aanpak". Ik vind het gek dat er nu al mensen moeilijk gaan doen, terwijl we nog steeds bezig zijn met de PVA. Zodra we weten wat het gaat worden en we de rollen hebben verdeeld, dan kan je eventueel mensen er op aanspreken als ze iets niet nakomen wat ze hebben toegezegd. Maar nogmaals, zover zijn we nog niet, en het is ook niet de bedoeling om elkaar op de vingers te tikken toch? Laten we aub gewoon lekker door brainstormen, zodat we binnenkort een PVA hebben klaarliggen waar we wat mee kunnen.

Om te reageren op de vraag van bliepbliep met betrekking tot de teksten: Ik zal een vriend van me vragen of hij zich geroepen voelt. Hij is ook verantwoordelijk voor de teksten van de demo album waar ik momenteel aan werk. Heb veel vertrouwen in hem! :)

Tot snel!
 
Hehehe, ja die "manual" van KLF.. Lees die nouw is serieus goed door en stel je dan de volgende vraag "aren't they just pulling my leg?" Met andere woorden ze zetten je in de zeik! :D

"manual" hahaha..

wat betreft een SF hit, ik zie er nog weinig heil in.. Ik gun het "ons" van harte natuurlijk, maar ik zie het nog niet echt van de grond komen (ouwe zeikerd dat ik ben)
 
die "manual" neem ik ook zeker niet te serieus, maarre.. die gasten hebben het wel geflikt hoor!

over 'het werk aan anderen overlaten': er zijn hier zooooo veel mensen die er beter in zijn dan ik... niet dat ik te beroerd ben om wat te doen of dat ik al het werk aan jullie over wil laten, integendeel ik wil juist zo veel mogenlijk er aan doen, t komt alleen allemaal wat lastig van de grond. we moeten denk ik eerst even wat dingen op een rijtje hebben.

wat gaan we doen?? (dat is nu wel duidelijk, een track maken)

welk genre?? (nog niet bekend, waarschijnlijk een up-tempo trekkie, door de meeste mensen ook wel "dance" genoemd)

songteksten?? (wordt aan gewerkt)

zanger?? (jep, Ricardo)

de muziek zelf?? (nope)

mastering?? (nee, maar dat zien we dan wel)

nog iemand iets belangrijks waar we aan moeten denken/rekening mee houden??

bliepbliep
 
Ik denk dat het alvast handig is om te weten wie er zowieso mee willen werken aan deze "hit". :dj:
Oftewel, een namenlijstje. Opzich wel handig om dan gelijk van iedereen te weten welke functie hij of zij zichzelf zou willen toebedelen.

Waar ik me dus hoofdzakelijk mee bezig wil houden is alles wat te maken heeft met de zang. Ik zorg voor de zang opname en editing, samen met een vriend van me zorg ik voor de lyrics. Wat mij betreft zou ik ook wel verantwoordelijk willen zijn voor de eind master, maar ik besef dat ik nog geen prof ben op dat gebied. Moeten maar even zien hoe we dat doen. Ik heb nog even tijd om mijn skills te verbeteren. :)

Tot snel. 8) :kroon: :biertje: :maffia: :peukie: :mega: :doei: :mexico: (happy faces)
 
ik zou wel mee willen doen ik ga morgen even een melodie of bass maken daarna laat ik het jullie wel horen wel leuk idee dit allemaal!:D
ik hoop dat het wat wordt
 
Origineel geplaatst door Dj Tony-E
ik zou wel mee willen doen ik ga morgen even een melodie of bass maken daarna laat ik het jullie wel horen wel leuk idee dit allemaal!:D
ik hoop dat het wat wordt
Welkom Dj Tony-E !:)
Ik heb alle vertrouwen dat we met z'n allen iets moois gaan maken. :) (En dat we plezier hebben!!, minstens zo belangrijk!)
 
Origineel geplaatst door Arv
wat betreft een SF hit, ik zie er nog weinig heil in.. Ik gun het "ons" van harte natuurlijk, maar ik zie het nog niet echt van de grond komen
dat heb ik nou ook he... maar dan met het sf t-shirt...

voor de rest... leuk idee... waar ik mij verder niet over uitlaat (met of zonder catalysator)
 
Origineel geplaatst door 6 trak
dat heb ik nou ook he... maar dan met het sf t-shirt...

voor de rest... leuk idee... waar ik mij verder niet over uitlaat (met of zonder catalysator)
Tja, best mogelijk dat je gelijk hebt, maar als het aan mij ligt, gaan we toch iets moois maken! :dj:
 
Ik vind dat er teveel word gepraat, wanneer gaan we nou beginnen?
mensen maak alvast wat dingen en post het dan komen we tenminste verder.

ik heb nog een vraag als we eenmaal alles hebben bass drums melodie enzo gaat iedereen dan een eigen versie maken?
dat ljikt me wel het beste namelijk...
 
Back
Top