SF in top 40?

Origineel geplaatst door demian

Ongelofelijk dat een leuk idee als dit tot nu toe alleen maar bagger heeft opgeleverd.
/B]

Er worden toch ideen uitgewisseld over hoe top40 enigzins werkt en hoe verschillende mensen er tegenaan kijken?

Kan je ook wat van opsteken en gebruiken om een beter nummer te maken dacht ik zo?
 
Ik denk dat motivatie het belangrijkst is om een nummer te maken, en al dat geblaat demotiveert juist. ;)

Maar ik ga 's nadenken over een super catchy baslijntje in ieder geval. :okdan:
 
Origineel geplaatst door demian
Ik denk dat motivatie het belangrijkst is om een nummer te maken, en al dat geblaat demotiveert juist. ;)

Maar ik ga 's nadenken over een super catchy baslijntje in ieder geval. :okdan:
Je kan aan de andere kant ook niet verwachten dat je het allemaal gelijk eens bent. Muziek maken met velen is concessies doen is mijn ervaring. En daar moet je dus over kunnen babbelen.

Op zich vind ik het idee ook best leuk, maar bepaalde dingen zie ik anders. Als daarover niet gepraat kan worden houdt het voor mij sowieso op :)
 
Origineel geplaatst door demian
Ik denk dat motivatie het belangrijkst is om een nummer te maken, en al dat geblaat demotiveert juist. ;)

Demian.. denk je dat je bij het prikkelen van de promotors, uitegevers van je plaatje je GEEN kritiek hoort? Dan begint pas je echte test-periode. DAN moet je pas sterk in je schoenen staan Dus als je nu al niet tegen kritiek kunt, hoe dan verder? Niemand vind kritiek leuk, maar het is wel belangrijk dat je het kunt omzetten in je eigen motivatie om door te stomen..

R
 
er kan zeker over gepraat worden maar het leek even alsof het al meteen was van: "tis nix, wordt nix, kan nooit wat worden"
op zich best, maar dan moet je wel open staan voor discussie en zo.
dus gijtenbrijer: :okdan: je hebt (ondanks dat het soms wat bot overkwam) een aantal waardevolle dingen gezegt en je bent heel erg rieel gebleven.
demian: :okdan: ben benieuwd.
 
Hoe dan ook -> baslijntje

't is zo maar ff wat he, je moet ergens beginnen..

Dit loopje kan volgens mij uitstekend gefilterd worden met een bietje.
Iemand die een bietje heeft? :dj:
 
Ik spui maar wat ideeen hoor, ik denk dat een waardige track voor het grote publiek een goeie songstructuur moet kennen met een tot in de perfectie bedacht intro (want zo een intro word op de radio gebruikt als "catch").
Valt je ook niet op dat "hits" so to say, je 4 minuten blijven boeien, in de muziekale zin maar ook in de diversiteit van de geluiden.
"hits" vergen veeel werk en effort en tijd.

Zoals misschien wel tussen mijn regels door te lezen valt, ben ik meer voor een non-dance single.


Zo dat waren mijn open deuren. :D
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik spui maar wat ideeen hoor, ik denk dat een waardige track voor het grote publiek een goeie songstructuur moet kennen met een tot in de perfectie bedacht intro (want zo een intro word op de radio gebruikt als "catch").
Valt je ook niet op dat "hits" so to say, je 4 minuten blijven boeien, in de muziekale zin maar ook in de diversiteit van de geluiden.
"hits" vergen veeel werk en effort en tijd.

Zoals misschien wel tussen mijn regels door te lezen valt, ben ik meer voor een non-dance single.


Zo dat waren mijn open deuren. :D
Ik ben het met je eens!

Voor mij is vooral het thema van belang: dit is de basis van heel je song.

Dit is denk ik het grootste struikelpunt om het met elkaar eens te worden.

Een bak met zangers en zangeressen trekken we ook niet even open, dus wordt het dan instrumentaal?

Ik ben ook wel voor iets non-dancigs.
 
Ik wil niet over komen alsof ik het "allemaal wel weet" hoor, verre van...

Ik heb het idee dat je in je achterhoofd moet houden dat een liedje blijft hangen als je het na kunt fluiten!
 
Ik ben het helemaal met jullie eens, maar!

Wat we nodig hebben om ergens te komen zijn in ieder geval ingredienten.
Hoe het verder loopt zien we dan wel weer.

Mix en structuur worden pas belangrijk als er catchy elementen zijn bedacht en geopperd, dus laten we ons eerst richten op loopjes, dat is concreter en haalbaarder dan een track ineens..
 
Voordat je ueberhaupt aan loopjes moet denken moet je toch weten wát we gaan maken?

Want jou idee daarover is welliicht heel anders dan die van mij :)

Dan blijven we langs elkaar heen praten!
 
ok. Ik dacht dat er er al een voorbeeldje was gegeven, en daar ging ik even van uit.

Maar als het nodig is om opnieuw vast te stellen wat er gemaakt moet gaan worden dan moeten we het daar nu idd even over gaan hebben.

Anders lijkt het me het best om in de stijl van het voorbeeld loopjes te produceren en die hier online te gooien.

Als iemand met ableton skills een trackje er van bouwt steeds kunnen we aan de hand daarvan de boel bij sturen en corrigeren.
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
....Een bak met zangers en zangeressen trekken we ook niet even open, dus wordt het dan instrumentaal?

Ik ben ook wel voor iets non-dancigs.
Als je wilt luisteren naar "Fall Again" , een klein realtime opgenomen stukje muziek, dan kan je eventueel oordelen of we wel of niet beschikken over een (goede) zanger :)

Grab it here:
http://members.home.nl/3state

Lijkt me super, om een vocaal nummer in de top40 te krijgen!! :)
 
Origineel geplaatst door Marando
Als je wilt luisteren naar "Fall Again" , een klein realtime opgenomen stukje muziek, dan kan je eventueel oordelen of we wel of niet beschikken over een (goede) zanger :)
:okdan:

Zit ik me plots te bedenken, als er gezongen gaat worden, moet er ook een tekst komen.
Die tekst bepaalt mede hoe er gezongen moet worden en wat voor muziek daar onder past omdat de sfeer van de tekst een bepaald gevoel moet oproepen.

Dus, om de juiste sfeer te kunnen bepalen moeten we eerst een tekst hebben?
 
De zang valt wel in de smaak zo te zien aan de reacties.. :)
Voor de duidelijkheid: Ik zing het niet, maar een goede vriend van me.

Maar.. hij is vast wel te porren voor een liedje die misschien eventueel wel eens in de top40 zou kunnen komen ooit. 8~ :P

Ik blijf deze thread volgen, dus als er vragen/opmerkingen zijn, dan zie ik ze wel.
 
waaraan wou je dan anders 'zien' dat wij wel degelijk in staat zijn muziek te maken die echt gehoord wordt?

je ziet namelijk zwart op wit wat je bereikt heb.

De top 40 is niet alles...

Ik zou eerst maar eens een tube lube kopen en wat extra stevige anale condooms, die zul je hard nodig hebben als een marketingspersoon in jullie holletjes wil gaan snuffellen.
 
Origineel geplaatst door smackos
De top 40 is niet alles...

Ik zou eerst maar eens een tube lube kopen en wat extra stevige anale condooms, die zul je hard nodig hebben als een marketingspersoon in jullie holletjes wil gaan snuffellen.
Nou nou, zo heet wordt de soep nou ook niet gegeten! Dat mogen de marketing mannetjes dan onderling wel doen! :)
 
wow, k ben effe weg en dr begint meteen schot in te komen!

zanger klinkt goed. als hij "het" zou willen zingen zou het helemaal :mega: zijn.

het idee om vanuit een bepaalde songtekst te werken spreekt me erg aan. schrijft die zanger zelf ook songteksten?
t is niet de bedoeling dat het een ballad gaat worden ofzo. we zitten hier op een synth-forum en het lijkt me logish dat we synth-gerelateerde muziek gaan maken.

wat vinden jullie om iets te proberen in de richting van soulvation en de shapeshifters? misschien een vleugje goldfrapp.

wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: iets funky's 8>, wat uitnodigd tot dansen. :dj:

bliepbliep
 
Back
Top