SF in top 40?

Origineel geplaatst door trash
Je vergeet 1 ding, een hit in de top 40 word gestuurt door marketing, promotie en blablabla.

Als je dat hebt kun je nog met een scheet de top 40 inkomen.
Een scheet klinkt zowiso beter dan die prut in de top 40.
Maar waarschijnlijk is een scheet dan ook TE muzikaal voor een top 40.

Daarmee wil ik zeggen, maak iets waar je kinderen hun brein mee kunt wassen, dus een dikke HOOK.
En een flinke pot met geld.


Is onzin !
 
dens dens dens dens trens, ik word er KOTSMISSELIJK van. Waarom niet gewoon is iets anders? Ik weet, het is een vies woord.
 
idd bliepbliep, probeer maar eens in de top40 te komen met een nummer van je wat je ECHT goed vind en waar je echt achter staat..

Holy shit! Ik dacht even dat het mp3'tje corrupt of beschadigd was na 7 seconde. Ik denk dat bliepbliep zoiets niet in gedachte had..

:duivels: (ik schop pop) }:|
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Zou de single van Rafaella zonder dat ze aan idols had meegedaan op 1 binnenkomen? :D

Is een ander verhaal .. maar ik ken ook mensen die met no budget op 1 zijn gekomen .
Weet je wel hoe weinig plaatjes je in Nederland moet verkopen om op 1 te komen??
Maar een paar duizend .
 
Origineel geplaatst door dextah
Is een ander verhaal .. maar ik ken ook mensen die met no budget op 1 zijn gekomen .
Weet je wel hoe weinig plaatjes je in Nederland moet verkopen om op 1 te komen??
Maar een paar duizend .
Weet ik, maar aangezien niemand bijna nog singles koopt is paar duizend al vrij veel .

Tuurlijk zijn er songs die mensen zo aanspreken (vaak door de gimmick) dat ie alsnog zonder promotie zo kan scoren. Zijn er alleen niet zoveel vergeleken het aantal dat wel door promotie/connectie/geld zo ver komen.

Maar ik ben erg benieuwd wat voor resultaat dit draadje op gaat leveren en of jullie het tegendeel van mijn vermoedens kunnen bewijzen :D
 
hier een poging van mij, ik hoop dat het nu wat duidelijker wordt waar ik naar toe wil

tis allemaal een beetje erg overcompressed maar dat hoort zo schijnt het.

in de echte versie hebben we natuurlijk een wat meer "catschy" sampletje nodig.
 

Attachments

  • filterhouse.mp3
    595 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door plieuw
een hitje heeft tegenwoordig geen goede sound meer nodig maar een goed marketingplan met plaatjes.

hehe, de praatjes heb ik al...:D

je hebt gelijk, maar een goede sound is toch wel zo lekker lijkt me.
 
Origineel geplaatst door dextah

Weet je wel hoe weinig plaatjes je in Nederland moet verkopen om op 1 te komen??
Maar een paar duizend .

Ow, waarom sta ik dan niet in de top 40?


Maare, no budget maar een vreselijke hype heb je nodig, of marketing.
Kijk naar de jeugd van inmiddels gisteren( omdat ze een nieuwe slang hebben gebracht), kijk naar poing( wat ik nog steeds niet snap), kijk naar lillouis french kiss(omdat er zo over gelult werd, omdat er zo vreselijk in gehijgt werd), dat zijn hypes omdat het publiek dat massaal op pikt.
Gimmicks.
Voor de rest is het gewoon een dikke portomonee hebben, Gert heten, 3 meiden bij elkaar scharrelen die de portomonee leeg kunnen trekken van tere kinder zieltjes, zodat die weer gaan zeuren bij pa en ma om dat singeltje toch te kopen.
 
Origineel geplaatst door trash
Ow, waarom sta ik dan niet in de top 40?


Maare, no budget maar een vreselijke hype heb je nodig, of marketing.
Kijk naar de jeugd van inmiddels gisteren( omdat ze een nieuwe slang hebben gebracht), kijk naar poing( wat ik nog steeds niet snap), kijk naar lillouis french kiss(omdat er zo over gelult werd, omdat er zo vreselijk in gehijgt werd), dat zijn hypes omdat het publiek dat massaal op pikt.
Gimmicks.
Voor de rest is het gewoon een dikke portomonee hebben, Gert heten, 3 meiden bij elkaar scharrelen die de portomonee leeg kunnen trekken van tere kinder zieltjes, zodat die weer gaan zeuren bij pa en ma om dat singeltje toch te kopen.

Omdat jij niet alleen in Nederland een paar 1000 platen heb verkocht .
 
lillouis french kiss

Ik heb een boek waarin die verteld dat die track gemaakt had en wist dat het een enorme hit zou worden, hij heeft er 2 jaar ofzo mee gewacht om het uit te brengen tot de tijd volgens hem daar was...en floep binnen een week was het gelicenseerd door een grote maatschappij.

Volgens mij is die hele top 40 bullshit, dat wordt gewoon verzonnen door iemand.
Fuck die top 40 das voor domme white trash losers...en je verdient er volgens mij ook geen cent mee, al dat geld gaat in de zakken van andere mensen.
 
Origineel geplaatst door dextah
Omdat jij niet alleen in Nederland een paar 1000 platen heb verkocht .

Maar echt, dan snap ik het nog niet, want gasten in dat nederlandstalige circuit bv, noem er ff 1, grad dahmen, staat die er wel in? of heeft gestaan?
Die verkoopt vast meer dan 1000 alleen in brabant al.
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Zou de single van Rafaella zonder dat ze aan idols had meegedaan op 1 binnenkomen? :D

dat komt doordat een notering in de top is gebaseerd op verkoopcijfers. Je hebt 2 verschillende verkoopcijfers, te weten de daadwerkelijk verkochte exemplaren aan de eindconsument en de verkochte exemplaren vanuit de platenmaatschappij.

Bij Rafaella is het 2e het geval...
platenmaatschappij X perst 75.000 cd's voor de wereldmarkt en binnen Nederland. Mede dankzij de gehypte hype worden er door de distribiteurs er direct 40.000 besteld/afgenomen.. dan ga je dus de boeken in met 40.000 verkochte exemplaren (ook al verdwijnt meerendeels van de cd's op de afdeling retour/onverkoopbaar en worden deze kosten in de boeken als verliespost opgevoerd) maar in de verkoopboeken heb je wel 40.000 cd's verkocht en ook je gouden en/of platina cd'tje mogen ontvangen ...

creatief met boekhouden noemen we het maar ... je reinste volksverlakking!!!
 
Origineel geplaatst door trash
Maar echt, dan snap ik het nog niet, want gasten in dat nederlandstalige circuit bv, noem er ff 1, grad dahmen, staat die er wel in? of heeft gestaan?
Die verkoopt vast meer dan 1000 alleen in brabant al.

Dat wordt dan denk ik online en in eigen beheer verkocht tijdnes gigs verkocht ?
Mischien gaat dat dan niet via de buma en daarom niet geregistreerd ofzo . ( ik ken grad dhamen niet )
Het is mischien ook het aantal binnen een bepaalde tijd .
 
Airplay wordt ook mee geteld dacht ik.

Indirect kan je leuk cent verdienen als je op 1 staat met buma/stemra/sena/compilaties. :D

Maar ik maak liever een track waar ik zelf achter kan staan dan een track die ik kut vind en op 1 komt.
 
Dat wordt dan denk ik online en in eigen beheer verkocht tijdnes gigs verkocht ?
Mischien gaat dat dan niet via de buma en daarom niet geregistreerd ofzo . ( ik ken grad dhamen niet )
Het is mischien ook het aantal binnen een bepaalde tijd

Het nederlandstalige circuit is DIY ondergronds. Het werkt in vele opzichten net als de punkscene en "underground dance" scene met freaks als liefhebbers en zelfinelkaar geflansde CD's. En die verkopen dat vaak inderdaad via hun eigen kanalen. Ze hebben zelfs hun eigen tv kanaal op de kabel waar iedereen een clip kan opsturen en hun CD's kunnen verkopen via de site (tvoranje ofzoiets).
 
Tis natuurlijk ook wel een beetje toeval, maar catchyness is absoluut nummer 1. Als het niet catchy is, vergeet je notering dan maar. 'Watskeburt' is een absolute slaapkamer productie diebij puur toeval eigenlijk ontstaan is en toevallig opgepikt. Juiste moment, juiste mensen tegenkomen...hupsakee.

Grad Damen, is dat niet die tweelingbroer van Jantje Smit? Maar dan een Brabo?
Hij moet nog wel uit de kast komen volgens mij, of is ie dat al?

clipselina.JPG
 
Origineel geplaatst door Nolet
Tis natuurlijk ook wel een beetje toeval, maar catchyness is absoluut nummer 1. Als het niet catchy is, vergeet je notering dan maar. 'Watskeburt' is een absolute slaapkamer productie diebij puur toeval eigenlijk ontstaan is en t

Ik kan je vertellen dat de studio van Bas (Majoor floshard) alles behalve slaapkamer is :)
 
Back
Top