SF in top 40?

'Watskeburt' is een absolute slaapkamer productie diebij puur toeval eigenlijk ontstaan is en toevallig opgepikt. Juiste moment, juiste mensen tegenkomen...hupsakee.

Die producer erachter had ook al eerder een top 40 hitje.
 
dr was toch iets dat platen ouder dan 50 jaar geen auteursrechten meer hebben??
(en nee, ik ga geen elvis samplen a la junkieXL)
ik kan alleen nergens terugvinden of dit ook waar is, ik lees er veel tegenstrijdige dingen over.

is er iemand die hier voor eens en altijd duidelijkheid over kan geven???

alvast bedankt,

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
dr was toch iets dat platen ouder dan 50 jaar geen auteursrechten meer hebben??
(en nee, ik ga geen elvis samplen a la junkieXL)
ik kan alleen nergens terugvinden of dit ook waar is, ik lees er veel tegenstrijdige dingen over.

is er iemand die hier voor eens en altijd duidelijkheid over kan geven???

alvast bedankt,

bliepbliep

Ik vind je uitgangspunt: "ik sample gewoon een catchy loopje en nog wat geneuzel eromheen en klaar" wat vreemd. Probeer eens iets orgineels, of is dat een domme opmerking..

R
 
Wat heeft iedereen er toch steeds aan om iemands ideëen meteen af te breken????

Wie niets zinnigers te zeggen heeft dan dat het bullshit is, zegt beter niets.

Je zit op een forum met heel veel mensen dus je kan niet gaan verwachten dat iedereen hetzelfde leuk gaat vinden.

Hou je dan bezig met andere posts

:doei:
 
Is dit geen forum dan? Een plaats van discussie? Het komt er dus eigenlijk op neer dat je geen kritiek mag hebben.. Yay, vooruitgang!
 
Tuurlijk dat je kritiek mag hebben. Maar afbrekende kritiek lijkt hier wel altijd in de promotie te staan
 
Origineel geplaatst door Nolet


Grad Damen, is dat niet die tweelingbroer van Jantje Smit? Maar dan een Brabo?
Hij moet nog wel uit de kast komen volgens mij, of is ie dat al?

clipselina.JPG

Ghehe, nee ik denk dat je meer een link kunt leggen met frans bauer, zelfde achtergond.
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
dr was toch iets dat platen ouder dan 50 jaar geen auteursrechten meer hebben??
(en nee, ik ga geen elvis samplen a la junkieXL)
ik kan alleen nergens terugvinden of dit ook waar is, ik lees er veel tegenstrijdige dingen over.

is er iemand die hier voor eens en altijd duidelijkheid over kan geven???

alvast bedankt,

bliepbliep

Ik dacht dat het iets van 80 jaar was. En auteursrecht is geen copyright; de (blad)muziek kun je hierin gescheiden zien van de opname. Dus no sampling!
 
arv en divinio: ffe rustig aan, het is nou niet echt de bedoeling dat we hier ruzie gaan lopen maken, jullie hebben allebei ideeën die allebei goed zijn. de ene zegt: "maak nix waar je niet zelf achter staat"
de ander zegt: "laat het hem maar proberen"

dat hoeft niet per se tegenstrijdig te zijn hoor.

ik heb toch het idee dat het niet duidelijk is wat mijn bedoeling is: hier op synthforum zijn erg veel mensen met muziek bezig, maar een heel erg klein gedeelte daarvan breekt echt door (logisch) mijn idee was om te kijken of het ook zonder contract of platenbaas mogelijk is om een hitje te scoren. dan niet namens mij, maar iets als "de SF-ers" of zo. lijkt me gewoon leuk.

natuurlijk zetten veel mensen hier hun vraagtekens bij, vooral bij de haalbaarheid. maarre, we kunnen het op zn minst toch proberen?

ik hoop dat het idee nu wat duidelijker is geworden.

bliepbliep
 
maar een heel erg klein gedeelte daarvan breekt echt door (logisch) mijn idee was om te kijken of het ook zonder contract of platenbaas mogelijk is om een hitje te scoren. dan niet namens mij, maar iets als "de SF-ers" of zo. lijkt me gewoon leuk.

natuurlijk zetten veel mensen hier hun vraagtekens bij, vooral bij de haalbaarheid. maarre, we kunnen het op zn minst toch proberen?

Dat is het hem nou juist, als in de top 40 staan je doel is dan is dat gewoon triest.
 
Origineel geplaatst door smackos
Dat is het hem nou juist, als in de top 40 staan je doel is dan is dat gewoon triest.

waaraan wou je dan anders 'zien' dat wij wel degelijk in staat zijn muziek te maken die echt gehoord wordt?

je ziet namelijk zwart op wit wat je bereikt heb.

maar het DOEL is juist om met meerdere mensen een nummer in elkaar te zetten dat goed genoeg is om te concureren met de zittende orde, niet om een hit te scoren. dat is alleen maar het bewijs dat het gelukt is.
 
Origineel geplaatst door smackos
Dat is het hem nou juist, als in de top 40 staan je doel is dan is dat gewoon triest.

We houden wel van je hoor Smackos... :luv:
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
waaraan wou je dan anders 'zien' dat wij wel degelijk in staat zijn muziek te maken die echt gehoord wordt?

je ziet namelijk zwart op wit wat je bereikt heb.

maar het DOEL is juist om met meerdere mensen een nummer in elkaar te zetten dat goed genoeg is om te concureren met de zittende orde, niet om een hit te scoren. dat is alleen maar het bewijs dat het gelukt is.
Misschien moeten we dan eerst eens inventariseren wat "goed genoeg" voor iedereen inhoudt? :D
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
waaraan wou je dan anders 'zien' dat wij wel degelijk in staat zijn muziek te maken die echt gehoord wordt?

je ziet namelijk zwart op wit wat je bereikt heb.

Die snap ik niet zo goed, wat heb je bereikt dan?
 
Misschien is het ook een goed idee dat iedereen die niet van plan is om mee te doen aan dit project in een ander topic verder gaat zitten blaten en dat iedereen die het wel een goed idee vind 's wat gaat producen.

Ik vind dit iig wel een goed idee, of het lukt of niet is helemaal niet belangrijk, dat je wat probeert is wat telt. Blaten kan iedereen.

Ongelofelijk dat een leuk idee als dit tot nu toe alleen maar bagger heeft opgeleverd.

Op dit moment heb ik nog geen idee, maar de eerste die wat heeft moet maar 's wat laten horen. :okdan:
 
Back
Top