freaky dance effects

Brice

Stamgast
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
284
Waar vindt'k die heerlijk opzwepende en cleane effecten die alle grote dance producers ook in hun producties opnemen?
kheb zo'n plug: dblue glitch
die kan veel effecten aan maar ik kan er moeilijk mee overweg, valt imho weinig bruikbaar mee te maken (het gaat wel hoor maar:stupid ).

tips?
 
misschien kan je een voorbeeldje laten horen van een freaky effect wat je zoekt..
 
ik weet dat het vloeken in de kerk is , maar.....





*kuch*sampleceedee*kuch*
 
Origineel geplaatst door B.S.E.
ik weet dat het vloeken in de kerk is , maar.....
*kuch*sampleceedee*kuch*
ga je mond spoelen! :D

samples zijn net zogoed een onderdeel van je compositie, het gaat er gewoon om hoe ze in de track passen...
 
Je kunt met een FM (soft)synth rare effecten maken. Een kaoss pad 2 is ook een gefreaked ding.
Verder heb je nog plugs van ohmboys die wel cool zijn. Met een app als Reaktor zou je het ook moeten kunnen doen.

Een andere optie is een zoektocht naar een maf hardware effect waar je het niet achter zou zoeken (quadraverb plus/lexicon vortex bijvoorbeeld).

En idd wat BSE zegt, sample cd. Je kunt de samples altijd nabewerken en naar je smaak aanpassen.

-C-
 
met een ringmodulator kom je ook al een heel end hoor.....


freak eens met een paar willekeurige effecten, wie weet wat voor moois er uit komt!
 
Of zoek een mooi galmend trappenhuis op, zet een recordertje boven aan de trap en smijt diverse materialen van de betonnen trap :). Plastic tuinstoelen geven ook vage effecten :).

Maar zonder gekheid, ik heb een keer met een stuk piepschuim de meest idiote samples gemaakt. Wie weet zit jouw antwoord wel ergens in je inboedel ;).

-C-
 
Origineel geplaatst door B.S.E.
ik weet dat het vloeken in de kerk is , maar.....





*kuch*sampleceedee*kuch*

precies...XXLarge Pro-Duction FX bijvoorbeeld....niet normaal hoe vaak ik dingen van die cd terughoor in producties...
 
Origineel geplaatst door C738
Of zoek een mooi galmend trappenhuis op, zet een recordertje boven aan de trap en smijt diverse materialen van de betonnen trap :). Plastic tuinstoelen geven ook vage effecten :).

Maar zonder gekheid, ik heb een keer met een stuk piepschuim de meest idiote samples gemaakt. Wie weet zit jouw antwoord wel ergens in je inboedel ;).

-C-

hehe, tis een goeie tip hoor, maar al die improvisatie-sampletjes klinken meestal veel te dof en hebben veel te veel effecten nodig, EN HET IS JUIST DAARNAAR DAT IK OP ZOEK BEN:)

nee ma meer in de plug verdiepen is wss de beste oplossing, echt kant en klare alternatieven zijn er blijkbaar niet:(
of mss toch maar gewoon een pioneer efx ofzo, maar dan moet er weer veel te veel gesampled worden en dat beknot de productie-mogelijkheden toch serieus.
 
Ik heb de dblue glitch al een tijdje, en bij mij was het in het begin ook een beetje hokus pokus.
Maar als je er een tijdje mee tweaked zal je merken dat er erg veel uitgehaald kan worden :okdan:
 
Origineel geplaatst door Brice
echt kant en klare alternatieven zijn er blijkbaar niet:(

Misschien is dit wat voor je:
 

Attachments

  • the talent plugin klein.bmp.jpg
    the talent plugin klein.bmp.jpg
    231,3 KB · Bekeken: 52
Origineel geplaatst door B.S.E.
ik weet dat het vloeken in de kerk is , maar.....





*kuch*sampleceedee*kuch*

Whahaha... :dubbel:
 
Origineel geplaatst door dione
precies...XXLarge Pro-Duction FX bijvoorbeeld....niet normaal hoe vaak ik dingen van die cd terughoor in producties...

Kheb um ook en is inderdaad ERG bruikbaar !!!
 
Back
Top