Tr-909 Vergelijking

jezus man, wat naar voor je. Ik hoop dat het weer inorde komt man want die oude bakken zijn moeilijk te repareen met al die oude dingen er in. Erg succes. :( "die stomme apparaten ook altijd"
 
Achja.. pech gehad, ik blijf positief...; je kan er alleen maar van leren zullen we maar zeggen :geslaagd: ;)
Anyway, hij gaat zaterdag richting Boemtsjak, hopende dat hij 'm weer aan de praat kan krijgen :)
 
Hee Ruffrider! :) Ik lees deze thread nu pas....wat enorm lullig dat je met mijn oude 909 zoveel problemen hebt! Ik wist helemaal niet dat er bij de voeding is geklust. Zoals je weet heb ik hem alleen laten modden op de bassdrum decay door SaintEric. Ik heb hem zo gekocht met externe spanningsomvormer en nooit problemen gehad. Ik weet zeker dat Boemtsjak hem weer helemaal in orde maakt!! Succes man.
 
Origineel geplaatst door Tekno
Hee Ruffrider! :) Ik lees deze thread nu pas....wat enorm lullig dat je met mijn oude 909 zoveel problemen hebt! Ik wist helemaal niet dat er bij de voeding is geklust. Zoals je weet heb ik hem alleen laten modden op de bassdrum decay door SaintEric. Ik heb hem zo gekocht met externe spanningsomvormer en nooit problemen gehad. Ik weet zeker dat Boemtsjak hem weer helemaal in orde maakt!! Succes man.

Heej man, kun jij verder ook niets aan doen hehe, lijkt me logisch dat niet iedereen hem zomaar open gaat draaien ;) .. hij werkte in principe perfect hoor, alleen wou ik de voeding toch omzetten, wat helaas niet helemaal gelukt is door dat bruine kabeltje... achja, zal uiteindelijk vast wel goed komen :)
 
het ging dus bij de vergelijking tussen die van mij en Ruff.

sterk maar waar.. die van mij is nu ook kapot..

op dezelfde dag deed die van mij ook niets meer ineens.=(


zekering gechecked.. maar die was ook nog 100%



op na Boemtjak
 
Dit is echt niet leuk meer.

Doe es stoppen met het laten knappen van zekeringen. :(
 
Origineel geplaatst door Hallucinator
het ging dus bij de vergelijking tussen die van mij en Ruff.

sterk maar waar.. die van mij is nu ook kapot..

op dezelfde dag deed die van mij ook niets meer ineens.=(


zekering gechecked.. maar die was ook nog 100%



op na Boemtjak

wow, is er een TR-909 virus uitgebroken?:frons:

Damn, lullig voor jullie! Hopen dat het weer in orde komt!:)
 
en doen ze het weer ? en klinken ze nog steeds verschillend ? en niel jij hebt die 0909 van bjorn dus ?
 
Origineel geplaatst door MadR
en doen ze het weer ? en klinken ze nog steeds verschillend ? en niel jij hebt die 0909 van bjorn dus ?

die van hallucinator is momenteel gefixed door Boemtsjak, de mijne staat daar nog voor reparatie... :)
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
die van hallucinator is momenteel gefixed door Boemtsjak, de mijne staat daar nog voor reparatie... :)

ah oke .. maar die amerikaanse klinken nog steeds anders dan die europese 220 volt ook als ze netjes omgezet zijn ?
en maar hopen dat die van jou het maar weer snel mag doen ..
 
Origineel geplaatst door MadR
ah oke .. maar die amerikaanse klinken nog steeds anders dan die europese 220 volt ook als ze netjes omgezet zijn ?
en maar hopen dat die van jou het maar weer snel mag doen ..
Boemtsjak wist me te vertellen dat dit wel het geval is ja... Staat hier iets terug in het topic meen ik zelfs ook... De amerikaanse schijnen volgens hem altijd iets hoger te liggen qua toon, de reden hiervoor was voor hem ook een vraagteken :) Ik hoop ook dat ie t gauw weer doet, ik mis m toch wel behoorlijk.. ik werk momenteel met samples, maar nu merk ik pas echt dat die enorm 'dood' klinken tegenover het apparaat zelf
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
De amerikaanse schijnen volgens hem altijd iets hoger te liggen qua toon, de reden hiervoor was voor hem ook een vraagteken

Als jullie de Radar vergelijkingsonderzoek gaan doen en de USA 909 klinkt hoger, kunnen jullie dan ook een vergelijk doen van de interne voedingen, dus het meten van de uitgangspanningen van de voedingen?

Mijn theorie is dat die USA 909 op een iets hogere voedingspanning draaidt (of beukt) en daarom wat hoger klinkt.
 
Het is uiteraard enorm belangrijk in bepaalde -luide- muziekstijlen de 'perfecte' dreun te hebben...met de 'perfecte' tik/tak, maar is dat nou echt zo belangrijk...? ;)

Voor degenen die te jong waren in de late 90's -of die toen nog enge leren jekkies droegen met allemaal metal reklame erop en meer van dat naars- :

er was eens een zeker Housenummer van Charlie Casanova (Turntable Hype) dat een GM standaard Rockset bassdrum had (wellicht met de GM 808 eronder) van Roland zelfs....en dat nummer was ongelofelijk goed.

Dus als je 909 dreunt, is het toch ok? Gooi er anders een buizenamp achter ofzo... 8D

My point is -quite lost along the way- :) als het goed is, hoeft het niet beter.
 
Origineel geplaatst door TanTaRa

My point is -quite lost along the way- :) als het goed is, hoeft het niet beter.

Vele muzikanten zijn perfectionisten, waarom genoegen nemen met minder.....
 
Origineel geplaatst door Raph
Vele muzikanten zijn perfectionisten, waarom genoegen nemen met minder.....

omdat minder dan beter goed is. :biertje:
 
Origineel geplaatst door Raph
.... waarom genoegen nemen met minder.....

Omdat je er anders nooit komt...

ennuh.. was minder niet Meer ? :)

ennuh.. 't gras is altijd groener bij de buren...

kortom.... Dan had ik nu nog nooit een instrument aangeraakt....


NB... je spreekt zelfs je eigen signature een beetje tegen ... niet? ;)
 
Die sig komt wel weer aardig overeen met jouw avatar Gee! :P

Maar het is wel verrot dat Ruff's TR stuk is, laat je ons weten hoe het afloopt?
Ik hoop dattie gemaakt wordt.
 
Je begrijp me verkeerd :)
Waarom een kick nemen als je ook een superdeluxe trommelvlies schreurende bierglas exploderende kick kan nemen?


misschien een tikkeltje overdreven hehe...
 
Back
Top