TR-808, TR-909 syncen met Fruityloops en Midi-keyboard

Ja, dat is waar. Ik heb alleen kabels met 5 connectoren dus dat zou goed moeten zijn, doch?

Nee!!!! De plug zegt niets over of het 5 aangesloten kabels aan de binnen kant zijn of twee..dat kan je aan de buiten kant niet zien.
 
Oh verrek, we waren verhuisd naar pagina 2 dus ik moest even bijlezen...

In principe kreeg ik m'n 909 Din-sync ingang aan de praat via m'n Pro Solo en Sync5. Dus als ik diezelfde kabel in m'n 808 hang dan zou 'ie ook moeten rollen zou je zeggen...

Enige wat ik dan nog kan proberen is dus diezelfde kabel van m'n Sync5 naar m'n 909 nu van m'n 909 midi out naar m'n din sync in van m'n 808 dus.
 
Ik heb die 808 nog steeds niet aan de praat. Wat kabeltjes besteld via Conrad op aanraden van bikkel. Wie weet krijgt m'n 808 van 't weekend met zo'n kabeltje in eens de geest... Keep you posted.
 
Ik heb die 808 nog steeds niet aan de praat. Wat kabeltjes besteld via Conrad op aanraden van bikkel. Wie weet krijgt m'n 808 van 't weekend met zo'n kabeltje in eens de geest... Keep you posted.

heb je al geprobeerd om de 808 als master de 909 aan te sturen.
heb je al geprobeerd om met de 909 daarna je midi to dync kastje de 808 aan te sturen.

dit lukt niet?

je kan best een keer langs komen alleen woon ik niet in de buurt want ik denk toch dat het moet kunnen lukken, of er is serieus iets stuk
 
Idem, en ik heb dan ook te veel ervaring met het zonder succes te proberen.

eigenlijk is dat best zonde zulke slecht ervaringen .. mijn lopen als een zonnetje. slechte kabels kan idd een euvel zijn dat dync slecht loopt. van de week nog een dinc kabel voorgoed afgeschreven als dinc kabel ..mag nu alleen nog doorgaan als midi..
 
Allen, mijn dank is groot voor jullie reacties en meedenken.

Ik ben zeer verheugd jullie mede te delen dat alles nu werkt! Gisteren was er een vriend van me op bezoek. Ik heb samen met hem nogmaals alle aansluitingen en instellingen doorlopen om aanvankelijk te laten zien dat 't niet werkte. Maar wat bleek... ineens kreeg ook de 808 de geest en reageerde hij dus op 't midi-signaal.

Soms wil het wel eens helpen iemand mee te laten kijken omdat je dan veel bewuster alle stappen doorloopt. Ik heb nog geen idee waarom het bij tal van eerdere pogingen niet lukte maar nu ben ik erg gelukkig.

Uiteindelijk stuur ik via m'n midi interface een signaal naar m'n Pro Solo, die split ik vervolgens naar een multi-din-sync waar vanuit twee outputs m'n 909 en 808 worden aangestuurd (beiden dus via din-sync).

Vanuit FruityLoops zit er wel een vertraging tussen Midi- en Dinsync aangestuurde apparaten, wat vreemd is. Daarom ben ik nu overgestapt naar Renoise waar ik dat probleem niet heb. Vreemmmmd...

Dus nu de uitdaging om Renoise te leren kennen. Maar met het uitgangspunt dat alle externe apparatuur nu werkt. En dat is heel fijn na een pak geploeter!
 
Back
Top