Emagic Unitor AMT8 aansluiten serieel aansluiten ipv USB

mss ben ik blind aan het worden, maar deze null modem kabel pinout lijkt me toch dezelfde aansluitingen te hebben:

http://www.home-machine-shop.com/bits/NULL_MODEM_CABLE.jpg


EDIT:
nog een prentje van het net die wel klein genoeg is om te posten:
10353d1400108820t-how-tell-difference-null-modem-straight-cable-determination-rs232-null-modem-cable-diagram-jpg

Bij de kabel van dit plaatje is pin 9 niet aangesloten, in de handleiding van de AMT/Unitor wel. Ik heb thuis precies de kabel uit dit plaatje liggen en zal eens kijken of de Unitor8 MK1 die nu aan een "correcte" RS232 kabel hangt het daarmee ook doet. Mijn setup is als volgt: Computer - USB/AMT8 - RS422/Unitor8 MK1 - RS-232/Unitor8. De RS232 kabel wordt dus voor de 3e interface gebruikt, en werkt nu met een RS232 kabel die ik precies zo heb gesoldeerd als in de handleiding.

Ik gebruik trouwens een VM die Windows XP draait om de AMT8 etc. aan te sturen qua drivers, want Windows XP is het laatste Windows OS waar nog drivers voor beschikbaar zijn. Mijn host OS (Windows 7 64 bit) praat met die VM via rtpMIDI. *Als* er al latency is, is die tenminste constant over alle poorten.
Mocht je er meer over willen weten hoor ik het wel :-)
 
Laatst gewijzigd:
het zou me wel verbazen als pin 9 (ring indicator) effectief gebruikt wordt. maar goed, ben wel benieuwd.
 
Back
Top