Wat heeft die Moog Voyager toch een dikke sound!

Grappig .
Ik zit net met iemand aan de telefoon over de Voyager te praten omdat ik zoiets had van ... mischien knal ik alles er uit en koop een Voyager en 1 goeie Poly synth ( analoog of niet )
Toen kwam ter sprake dat de Voyager volgens puristen lang niet zo vet zou klinken als de originele MiniMoog .
Heb jij daar ervaring mee ?
Ik heb de Voyager nog nooit in t echt mee gemaakt .
 
Ik moet zeggen dat die sound best een beetje dik is maar dat ik toch geen Voyager zou kopen voor dit soort geluiden,
de Waldorf Pulse doet dit soort dingen ook prima.

Neemt niet weg dat een voyager een kewle bak is, maar ik vraag me af, wat is nou het gaafste geluid wat er uit een mini komt?
 
Origineel geplaatst door demian
Ik moet zeggen dat die sound best een beetje dik is maar dat ik toch geen Voyager zou kopen voor dit soort geluiden,
de Waldorf Pulse doet dit soort dingen ook prima.

Neemt niet weg dat een voyager een kewle bak is, maar ik vraag me af, wat is nou het gaafste geluid wat er uit een mini komt?

Dit is natuurlijk gewoon maar een voorbeeld en er zijn zoveel sounds uit een Voyager die ook op een andere synth gemaakt kunnen worden. Ik snap je vergelijking dan ook niet helemaal. PWM sounds klinken op veel synths dik inderdaad.

Maar... wat ik vooral gaaf van de Voyager vind is de combinatie met de Expander en de Control Processor (van de Moogerfoogers) om vervolgens misselijke en zieke blubbersounds te maken, die muziekaal dan misschien wel onbruikbaar zijn, maar wel heel lekker klinken :)
 
Origineel geplaatst door Riekoes
Dit is natuurlijk gewoon maar een voorbeeld en er zijn zoveel sounds uit een Voyager die ook op een andere synth gemaakt kunnen worden. Ik snap je vergelijking dan ook niet helemaal. PWM sounds klinken op veel synths dik inderdaad.
Ik verwachtte gewoon een heel ander geluid, iets wat ik nog nooit eerder gehoord had, ik dacht echt, nu komt het!
Vooral omdat Yawgmoth zei : 'Vind die sound van de Moog dus echt super vet!!!'
Toen dacht ik.. hee, dit zal geen van mijn synths dus na kunnen doen...

Maar... wat ik vooral gaaf van de Voyager vind is de combinatie met de Expander en de Control Processor (van de Moogerfoogers) om vervolgens misselijke en zieke blubbersounds te maken, die muziekaal dan misschien wel onbruikbaar zijn, maar wel heel lekker klinken :)

Dat zou ik wel eens willen horen dan.. :)
 
Origineel geplaatst door demian
Ik verwachtte gewoon een heel ander geluid, iets wat ik nog nooit eerder gehoord had, ik dacht echt, nu komt het!
Vooral omdat Yawgmoth zei : 'Vind die sound van de Moog dus echt super vet!!!'
Toen dacht ik.. hee, dit zal geen van mijn synths dus na kunnen doen...

Dat zou ik wel eens willen horen dan.. :)

Aah op die manier. Duidelijk :)

Ik heb een tijdje terug wat gepruttel en gebliep opgenomen voor een vriend van me, maar heb die bestanden hier niet. Zal eesn kijken of ik binnenkort eens wat smerigs op kan nemen :)
 
Origineel geplaatst door dextah
Toen kwam ter sprake dat de Voyager volgens puristen lang niet zo vet zou klinken als de originele MiniMoog .
Heb jij daar ervaring mee ?

Ze zijn lang niet hetzelfde. Alleen al door het feit dat de voyager 2 filters heeft. De voyager is zowiezo ook uitgebreider.

Onlangs met Bob Williams gepraat over hetzelfde onderwerp, want hij had z'n oude model D weggedaan voor een voyager en hij had er nu spijt van. Z'n tech had de twee vergeleken en vroeg aan Bob waarom hij z'n model D ooit had weggedaan, want die was veel vetter. Zegt wel genoeg denk ik ...

Da's meteen ook mijn mening. De oude heeft veel warmere (onstabielere) bassen.
 
Maar de bediening en aanstuurmogelijkheden van de Voyager maakt ook een hoop goed; en de levensduur is ook niet onbelangrijk, ik denk dat de voyager het langer uithoudt voordat-ie geserviced moet worden.

Werd er nou ook niet gezegd dat het beeldscherm van de Voyager interferentie zou veroorzaken? heb ik iig niets van gemerkt toen ik er even aan mocht zitten.
 
Origineel geplaatst door apollo
Ze zijn lang niet hetzelfde. Alleen al door het feit dat de voyager 2 filters heeft. De voyager is zowiezo ook uitgebreider.

Onlangs met Bob Williams gepraat over hetzelfde onderwerp, want hij had z'n oude model D weggedaan voor een voyager en hij had er nu spijt van. Z'n tech had de twee vergeleken en vroeg aan Bob waarom hij z'n model D ooit had weggedaan, want die was veel vetter. Zegt wel genoeg denk ik ...

Da's meteen ook mijn mening. De oude heeft veel warmere (onstabielere) bassen.

Wie is Bob Williams ?
Of zeg ik nu iets heel ergs ?
 
Origineel geplaatst door dextah
Wie is Bob Williams ?
Of zeg ik nu iets heel ergs ?

Nee hoor, ik kende hem ook niet tot een paar dagen geleden. Het is de man achter analogue systems.
 
Wel geinig dat de status van de originele Mini toch moeilijk te overtreffen lijkt te zijn. De kracht van de Model D zit en zat em waarschijnlijk vooral in de instabiliteit van de componenten. Een aantal jaar terug sprak ik René Meister, de toetsenist van het Goede Doel. Hij heeft als ik mij niet vergis 5 of 6 Model D Mini's in zijn bezit gehad. Er was er uiteindelijk maar 1 waar hij echt blij mee was. Zijn grootste klacht was de ontstemming. Het was echt een kwestie van een aantal minuten spelen en de Mini moest alweer gestemd worden. Geen twee Model D's klinken hetzelfde. Het is aan de andere kant toch ook wel fijn om je patches te kunnen bewaren!
 
Ik vind (mijn mening he mensen!) die synthline per definitie niet erg bijzonder klinken hoor. Kan aan mij liggen hoor.

Maar goed, ik bezit momenteel niks analoogs dus laat ik die discussie maar vermijden! :D
 
Ik zal van de week, mocht ik niet met een overdadige hoeveelheid luiers geconfronteerd worden, nog iets veel kanslosers posten, met gebruikt van CP251 en VX processor.
 
Ik ben benieuwd! Van mij mag je zowiezo onbeperkt eigen patches in deze thread gooien, altijd leuk en interessant! :)
 
Back
Top