Cubase vraagje

Earcatcherz

Ingeburgerd
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
32
Ik zoekl in cubase in de key editor de conttroller voor de cutoff, maar weet niet welk controller nummer het is. Ook heb ik als ik een toets van mijn midikeyboardje aansla, dat het geluid ongeveer een seconde later komt. Dit maakt melodietjes spelen erg lastig, wie heeft de oplossing?
 
Cutoff = controller 74.
Voor het timing-probleem : welk keyboard gebruik je? En is dat keyboard tegelijk ook de klankgenerator, of gebruik je nog een andere module of soft synth?
 
Dat probleem dat je geluid later komt na de aanslag heeft denk ik te maken met je latency ik heb nl. 2 kaarten in mijn pc en de ene is van sb (simpele)en die vertraagt dat wil je niet weten en die andere een midiman delta heeft nauwelijks enige vertraging en hiervan is de latency maar 8.
 
Ik heb ook een midiman delta, maar hoe kan je die latency veranderen of hoe heb jij die instellingnen voor die delta?
 
in het menu van delta daar vind je hardwaresettings en kan je samples latency instellen en dat snap ik ook niet want bij de laagste kraakt mijn geluid maar ik heb m op de een na laagste en in cubase kan je ook wat instellen maar moet ik graven in mijn geheugen en in xs kan je in asio multimedia drivers alles selecteren.Wat ik wel heb gedaan is de drivers gebruiken van de site en niet van de cd scheelt maar liefst 12 puntjes in latency.
 
Ik heb ook de driver van de site geinstalleerd ipv die van de cdrom, maar als ik de latency van het Delta menu verander veranderd er niks qua vertraging. Hoe moet je verder dan in Cubase SX alles instellen?
 
Kijk even in de handleiding in het hoofdstuk over de audio instellingen. Want waarschijnlijk heb je de DirectX drivers gebruikt en niet de ASIO drivers. (hij staat nl. standaard op de directX drivers)
 
Back
Top