Ableton: 'global transpose track'?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik noem het maar even een 'global transpose track'. Deze functie zit in de Teenage Enginerering OP-Z, maar ook in de Yahama RM1x.. Ik bedoel het volgende:

Ik wil in Ableton midi clips in andere tracks laten transposen door een' transpose track'.

Hoe dit zou kunnen is:
Track 1 - bas track -midi clip speelt van 4 bars
Track 2 - chords track - midiclip speelt van 4 bars
Track 3 - piano track - midi clip speelt van 4 bars
Track 5 - TRANSPOSE TRACK: deze stuurt de Picth Devices aan die in track 1-3 staan.

Op deze manier hoef je enkel clips te maken in de transpose track die zo de melodie maakt van je nummer. Als je een Scale Device op elke track zet blijft ook alles in key. Ook kan je zo je scene laten spelen en on-the-fly beinvloeden qua melodie zoder dat je dit in nieuwe clips moet doen.

Probleem is alleen dat ik in Ableton de midi in een clip vanuit een andere track niet kan sturen... Een track pakt midi uit z'n eigen clip, of pakt midi uit een andere track en negeert dan z'n eigen midi clip..

Wie weet een oplossing? Welke (hardwre) sequencers kunnen dit nog meer, want dit is gewoon superhandig..
 
Laatst gewijzigd:
Hier hoor je het in actie op 01:52. Een statisch pattern dat speelt kan je on the fly transposen zonder dat je nieuwe patterns hoeft te maken.

 
Back
Top